Gå til innhold

Hvorfor er utroskap for mange spennende?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var selv en del i utroskap, ikke den som var utro men dog med på det. Syntes selv det var spennende i øyeblikket. Ikke det å ødelegge noens forhold, men spenningen av å ikke bli tatt/avslørt. 
jeg angrer jo den dag i dag på at jeg gjorde det. Men er det fler enn meg som har samme erfaring? 

Anonymkode: f3a4c...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å se noe positivt med utroskap. Ikke en gang spenning. Om jeg hadde hatt noe som likner spenning i en slik sammenheng, måtte det vært angst for å bli oppdaget.

Nei, utroskap, enten man er utro, eller er den noen er utro med, er bare slemt og ondskapsfullt.

Folk som synes slikt er spennende, må være folk som mangler evnen til å forstå hvilken skade og smerte de påfører andre.

Anonymkode: a4206...818

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo derfor folk er utro..for der er noe nytt og spennende der og da...når man har vært utro så skjønner mange at man ikke kan gå tilbake og hvor mye skade man har gjort. Alt for en liten side greie 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får pult. Så enkelt er det.

Anonymkode: effa9...42e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan forstå spenningsmomentet, men har livserfaring nok til at jeg får vondt i magen av å tenke på det, så nei...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Mangelfullt utviklede sjelsevner.

I hvert fall hvis adferden er vedvarende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er spennende, sexy og deilig å oppleve nyforelsket kåtskap igjen. 

Noen faller for fristelsen. Og ja, det er skikkelig dårlig gjort. Men det ethos ikke vanskelig å forstå hvorfor. Dårlig moralsk kompass. 

Anonymkode: a7eef...cf7

• Liker 2
Skrevet

Har aldri vært utro, men med tanke på hvordan det har føltes for meg hver gang jeg har vært forelsket eller på vei inn i et nytt forhold kan jeg til en viss grad se for meg følelsene som leder til utroskap. Det er nytt, man har den berusende følelsen av å være småforelsket, sommerfuglene i magen, fyrverkeriene ved det første kysset, spenningen ved å ha sex for første gang, egoboostet av å ha "scoret" noen man virkelig liker...

Jeg kan likevel ikke forstå hvorfor så mange velger å være utro. Absolutt alle kjenner da til risikoen ved dette, og vet utmerket godt hvor sårende dette er for partner. 

Ønsker man noe nytt får man bli enige om å åpne forholdet, eller avslutte det man allerede er i. Er man av typen som liker spenning og risiko kan man hoppe i fallskjerm. Det finnes ingen gode unnskyldninger for å oppføre seg som en dritt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi den jeg er gift med ikke liker å ha sex? Og det liker jeg?

Anonymkode: dea3e...bf5

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
kommodevaran skrev (På 3.1.2026 den 0.31):

Har aldri vært utro, men med tanke på hvordan det har føltes for meg hver gang jeg har vært forelsket eller på vei inn i et nytt forhold kan jeg til en viss grad se for meg følelsene som leder til utroskap. Det er nytt, man har den berusende følelsen av å være småforelsket, sommerfuglene i magen, fyrverkeriene ved det første kysset, spenningen ved å ha sex for første gang, egoboostet av å ha "scoret" noen man virkelig liker...

Jeg kan likevel ikke forstå hvorfor så mange velger å være utro. Absolutt alle kjenner da til risikoen ved dette, og vet utmerket godt hvor sårende dette er for partner. 

Ønsker man noe nytt får man bli enige om å åpne forholdet, eller avslutte det man allerede er i. Er man av typen som liker spenning og risiko kan man hoppe i fallskjerm. Det finnes ingen gode unnskyldninger for å oppføre seg som en dritt.

Utroskap handler om å kunne sette seg inn i andres følelser !

Anonymkode: 58e93...b8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utroskap handler om å kunne sette seg inn i andres følelser !

Anonymkode: 58e93...b8b

Okei? Vil du utdype? For jeg tenker det er motsatt, at en som er utro mangler evnen til å sette seg inn i andres følelser, eventuelt driter i hva andre føler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 15.48):

men spenningen av å ikke bli tatt/avslørt.

Dette er en drivkraft for mange som stjeler i butikker og liknende. De stjeler ikke fordi de må men for spenningens skyld. Kleptomani er jo en diagnose. Moxnes for eksempel

Hvis jeg skulle være utro så er det fordi mennesket jeg er utro med er spennende, uimotståelig, deilig, god i senga, vakker etc.

Hvis drivkraften for å være utro er "spenningen av å ikke bli tatt", så har du en diagnose, tenker jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi da kan man ha sex igjen etter å ha hatt et ikke-eksisterende sexliv i åresvis.

Anonymkode: 0760b...6c9

• Liker 2
Skrevet

Adrenalin, og man finner noen som tilfredsstiller dine behov som ellers ikke blir det. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker at bekreftelse er en grunn. Det å føle seg sett og elsket. Spesielt for de som har vært lenge i et sexløst forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spenning og orgasme i adrenalinrus.

Avtale på chat, møtes på hemmelig sted, luske, gjemme seg, ha sex, gå hver til sitt. Helt nyydelig.

Anonymkode: 2227f...0d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De har vel kjedelige liv da 

Anonymkode: 291e1...936

AnonymBruker
Skrevet

Sosiopater liker sex de og.

Anonymkode: a6806...faf

AnonymBruker
Skrevet

de liker at det er fårbutt å farli 

Anonymkode: 291e1...936

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 15.48):

Jeg var selv en del i utroskap, ikke den som var utro men dog med på det. Syntes selv det var spennende i øyeblikket. Ikke det å ødelegge noens forhold, men spenningen av å ikke bli tatt/avslørt. 
jeg angrer jo den dag i dag på at jeg gjorde det. Men er det fler enn meg som har samme erfaring? 

Anonymkode: f3a4c...e12

Aldri skjønt den spenningen?

At hemmelighetskremmeriet skal være sååå spennende?
Synes slikt bare må virke veldig stressende.

Jeg tror at det oftest handler om at folk møtes ved en tilfeldighet og liker hverandre. 

Folk som er konvensjonelt pene, smarte, morsomme og som er omgjengelige får seg oftere kjæreste enn andre.

De kan oftere velge og å selv bli valgt. 
De blir også valgt om og om og om igjen. 
Også de som allerede er opptatt.
Mens andre ender opp alene hele livet.

Jeg synes jeg ser visse forskjeller når menn og kvinner er utro mot sin partner?

Menn  ønsker å føle seg attraktive, begjært og virkelig likt.

Kvinner ønsker å føle seg sett, verdsatt og «møtt emosjonelt».

Jeg tror at en mann som har blitt foraktet og utsatt lenge nok for pliktsex vil begynne å søke seg ut?

Samme gjelder kvinner som i åresvis har måttet uttrykke hvilke behov de har, uten at de blir møtt.
Krydrer man det med «å bli tatt for gitt» så tror jeg at hun vil være mer mottakelig for andre menns tilnærmelser?

Sexen er vel resultatet av mer enn hva den er årsaken til en affære.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...