AnonymBruker Skrevet 2. januar #21 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mor og far er skilt. Mor har full omsorg, far betaler bidrag og treffer gutten sporadisk, 4-6 ganger i året. Mor og far har ingen kontakt utover en typisk «får jeg hente guttungen etter skolen» hvorpå mor svarer ja eller nei. Mor arrangerer konfirmasjon. Far er ikke invitert. Må han betale særskilt bidrag i forbindelse med festen? Anonymkode: 79f96...cf2 Nei, mest sannsynlig så vil han få fritak for dette da han ikke blir inkludert i feiringen, men mor kan søke og se hva NAV konkluderer med. Men da må mor også tenke over at far kan arrangere egen feiring og kreve betalt av mor til den. Anonymkode: b0cd7...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #22 Skrevet 2. januar Er det slik at alle som går fra hverandre har skakkjørt økonomi? Synes slik på alle tråder om hvem som dekker hva her inne.. Anonymkode: 09a3d...1be
AnonymBruker Skrevet 2. januar #23 Skrevet 2. januar Herregud, jeg blir oppgitt av KG og brukerne her! spørsmålet som stilles i HI, Får man lett svar på på nav.no sine nettsider. Det som gjør meg mest oppgitt er likevel alle som svarer som ikke har snøring på regelverket. Hvorfor svarer folk ut fra egne meninger og synsing? Det er helt håpløst! ja, mor kan kreve bidrag fra far selvom far ikke er invitert i selskapet dersom far er bidragsdyktig. Dersom far arrangerer eget selskap for barnet, kan far også kreve mor for bidrag (selvom barnet har bosted hos mor og det er far som betaler vanlig barnebidrag til mor). kvitteringer må sendes til nav. Det er svært lite man får igjen og som NAV anser som nødvendige utgifter til konfirmasjon. Anonymkode: d463e...e20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå