Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå går jeg skikkelig hardt ut her, men jeg skal ha ShopStop dette året. Dvs.. Jeg skal ikke kjøpe meg noe nytt før jeg VIRKELIG trenger det. Badeskapet og kommoden for "kremer og stæsj" er overfylt, klesskapet bærer preg av at jeg har jobbet I klesbutikk i 12 år med utrolig god rabatt og tørrvarelageret/ fryser/ kjøleskapet er stappet. 

Dette skal bli spennende å se hvordan går....

Flere som er med?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med! Gleder meg til å få ryddet opp, for mye ting gjør meg gal!

Skrevet
Diamant20 skrev (13 timer siden):

Samme her! Legger ut på finn.no fortløpende nå. Skal handle nada i år,å kvitte meg med masse. 🤩

Anonymkode: a4734...d90

Skrevet
Diamant20 skrev (16 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her! Legger ut på finn.no fortløpende nå. Skal handle nada i år,å kvitte meg med masse. 🤩

Anonymkode: a4734...d90

Det er vel litt på siden av ShopStop det dere nevner, men for all del.. Kjør på!

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg skal kjøpe mer i 2026 jeg 😅… har kjøpt lite klær de siste årene, men kjenner at lysten er på vei opp igjen. Samme med interiør, har hatt samme greiene lenge. Og jeg har ikke skapene fulle av kremer og sminke heller, så føler meg ikke skyldig i kjøpemani fra før 🤷

Anonymkode: fb779...0aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (36 minutter siden):

Det er vel litt på siden av ShopStop det dere nevner, men for all del.. Kjør på!

Mer det at mye shopping fører til mye ting😅 Så blir fokus på å bruke opp det jeg har av hudpleie, sminke og hårprodukter generelt. Sparer penger og gir mindre rot. Og siden jeg strikker en del skal jeg også prøve å få strikket opp mer garn, får snart en haug nøster i posten fra siste innkjøp i romjula, men nå er det fult over alt🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skal kjøpe mer i 2026 jeg 😅… har kjøpt lite klær de siste årene, men kjenner at lysten er på vei opp igjen. Samme med interiør, har hatt samme greiene lenge. Og jeg har ikke skapene fulle av kremer og sminke heller, så føler meg ikke skyldig i kjøpemani fra før 🤷

Anonymkode: fb779...0aa

Bra for deg! 😃

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er med!! Økonomien trenger det, og tror en kan bli ganske kreativ av det. Se andre løsninger av det en har før en kjøper noe nytt. 

Endret av Frk vestibulitt
  • Liker 2
Skrevet

Men konkret hvilke regler har en? Hva skal til for at en VIRKELIG trenger noe. Oppdatere her den første i måneden om hvordan det har gått så langt? 

• Nyttig 1
Skrevet
Frk vestibulitt skrev (30 minutter siden):

Men konkret hvilke regler har en? Hva skal til for at en VIRKELIG trenger noe. Oppdatere her den første i måneden om hvordan det har gått så langt? 

Godt poeng, det er mye jeg trenger om jeg bare kjenner godt nok etter 😆 Tanken min er ihvertfall å strekke innkjøp så langt det lar seg gjøre. 

Skrevet

Har prøvd shoppestopp før, og det resulterte bare at alle innkjøp ble forskjøvet til den dagen jeg virkelig trengte noe (f.eks undertøy). Da shoppet jeg masse ekstra😆

Siden det har motsatt virkning på meg blir det ikke noe shoppestopp i 2026. Jeg fokuserer heller på å kjøpe ting av god kvalitet som varer lenge😉

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ikke ha total stopp, men skjerpe meg betraktelig. Starter om ca 10-dagers tid, for jeg har noe jeg må kjøpe først som har vært i planene lenge nå. 

Vi får komme inn igjen i tråden og oppdatere hverandre underveis da :) Godt med felles motivasjon!

Anonymkode: fb1de...64a

Skrevet

Jeg er med ☺️ har hatt en sikkelig opprydding i klesskapet og tatt vekk alt jeg ikke bruker. Handlet en del i desember på 50% - handlet da for 5000kr. Dette er klær til jobb da jeg må være pen i tøyet. Så jeg trenger absolutt ingen verdens ting. 

Anonymkode: f213e...950

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker å unne meg 12 nye ting i år, som skal være ting jeg trenger og av god kvalitet. Og dette skal handles av penger jeg har tjent på å selge brukt. Er pisslei kapitalismen.

Anonymkode: ebb13...124

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg innfører shoppestopp! Og mitt problem er.. så flaut som det er, matbutikken!! 🙈🙈🙈 er jo innoom der hele tiden på vei til og fra jobb, skal bare ha ditt, skal bare ha datt, er jo på hils med alle som jobber der. 🥵

Anonymkode: 28ef1...6c0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal kun kjøpe det som er nødvendig av klær og utstyr til barna mine. Jeg har klesskapet fult så jeg trenger ingenting. Også er det bursdagsgaver til alle tre barna. Jeg har slettet temu. Handlet litt for mye der dessverre. 

Anonymkode: 67513...f72

Skrevet

Jeg jobber generelt med å handle mye mindre, og selge unna det jeg ikke bruker. Så deilig med mer ryddig hus/skap og å spare penger! Har kjøpt det meste jeg trenger på Finn/Tise de siste par årene, fra møbler til sportsutstyr, klær og sko! Nå er jeg gravid så det er veldig lett å ikke kjøpe nye ting til meg selv. Får se om vi klarer oss uten å kjøpe noe splitternytt til babyen. :)

Anonymkode: 7107c...9d8

Skrevet

4 timer på kjøpesenteret med datter (18), jeg kjøpte to bokser fanta, kakao og to kakestykker. 

Da var jeg veldig flink følte jeg 😃

• Nyttig 5
Skrevet
MarianneE skrev (1 time siden):

4 timer på kjøpesenteret med datter (18), jeg kjøpte to bokser fanta, kakao og to kakestykker. 

Da var jeg veldig flink følte jeg 😃

Det er veldig bra, medalje til deg! 😃 jeg kjørte forbi matbutikken i dag og stoppet ikke! De må tro det har skjedd meg noe 🤣

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig bra, medalje til deg! 😃 jeg kjørte forbi matbutikken i dag og stoppet ikke! De må tro det har skjedd meg noe 🤣

Takk, Rituals hadde salg t.om 😆

Bra jobba med matbutikken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...