Gå til innhold

Kjedelig julemat

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Langtisstekt ribbe med saus på sky¨

Hva slags sky er det som tåler belastningen av saus - tipper kraftige tordenskyer ! 😄

Anonymkode: e5793...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det er mye norsk julemat som er ganske tung og traurig. Men det går an å gjøre litt med tilbehøret - lit friskere og med litt mer krydder...  Finnes en rekke tips på nett. Eller går det an å variere litt innimellom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan tenke på pinnekjøtt som ikke smaksrikt. Det smaker jo så mye at mange mener det smaker for mye.

Anonymkode: 5c390...502

Det er jo veldig mange som tenker at tradisjonelle, hjemmelagde kjøttkaker «ikke smaker noe» fordi de ikke smaker det samme som tyrkiske, greske, spanske eller italienske kjøttboller.

Jeg synes norsk tradisjonsmat smaker kjempegodt - samtidig som jeg elsker det internasjonale kjøkkenet. Det handler jo om råvarene og tilberedningen.

• Liker 1
Skrevet

Alt med måte, til sin tid.

Elsker indisk, taco, asiatisk og italiensk.

Men blir det for mye av disse på rad får jeg skikkelig cravins på norsk tradisjonsmat.

Når det blir for mye norsk tradisjonsmat, får jeg cravins på indisk osv..

Anonymkode: b81c9...e01

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det flere her som er lei julemat eller norsk tradisjonell "selskapsmat"? Jeg er så lei av potet, "saus", rosenkål, surkål og kjøtt med bare salt og pepper og jeg kan ikke forstå hvorfor dette er selskapsmat eller "fin mat". Kjøtt som er kokt lenge i grønnsaker er ikke smaksrik. Det smaker jo ingenting. 

Neste jul skal vi ha indisk. 

Skjønner ikke hvorfor noen her mener at denne smakløse maten er finere. Det smaker jo bare grønnsaker og det er så kjedelig. 

Indisk graps :) Man kan ikke diskutere smaker. Julematen er ekstrem god mener jeg, men "kjedelig" ja ! Spiser du det for ofte blir du dritt lei det. Men det gjelder stort sett all mat, og i alle fall Indisk, Kinesisk og Thai mat. Derfor er variasjon det retter ordet her. Og julen er tradisjon, og da blir maten en del av det. Men det kan jo du gjøre akkurat som du vil med. Du kan jo spise melormer på julaften om du ønsker det. Diskutere smaker blir bare latterlig. 

Skrevet
DesmondMiles skrev (14 minutter siden):

Det er jo veldig mange som tenker at tradisjonelle, hjemmelagde kjøttkaker «ikke smaker noe» fordi de ikke smaker det samme som tyrkiske, greske, spanske eller italienske kjøttboller.

Jeg synes norsk tradisjonsmat smaker kjempegodt - samtidig som jeg elsker det internasjonale kjøkkenet. Det handler jo om råvarene og tilberedningen.

Ja, jeg tenker det må være litt stusselig å ha så lite sensitiv tunge at man mener torsk ikke har smak.

Anonymkode: 5c390...502

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det flere her som er lei julemat eller norsk tradisjonell "selskapsmat"? Jeg er så lei av potet, "saus", rosenkål, surkål og kjøtt med bare salt og pepper og jeg kan ikke forstå hvorfor dette er selskapsmat eller "fin mat". Kjøtt som er kokt lenge i grønnsaker er ikke smaksrik. Det smaker jo ingenting. 

Neste jul skal vi ha indisk. 

Skjønner ikke hvorfor noen her mener at denne smakløse maten er finere. Det smaker jo bare grønnsaker og det er så kjedelig. 

Anonymkode: 4c198...efa

Hvilken julemat eller selskapsmat er dette?

Anonymkode: 06869...487

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva slags sky er det som tåler belastningen av saus - tipper kraftige tordenskyer ! 😄

Bestefar ringte og ville ha humoren sin tilbake.. 

Anonymkode: 5c2fb...541

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...