AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Hei! Jeg skal ta glukosebelastningstest hos legen i forbindelse med svangerskapet. Jeg har fått informasjon om å faste før jeg tar testen, men glemte helt å spørre legen om jeg fortsatt kan ta xonvea medisinen mot kvalme før jeg kommer å tar testen. Legen er ikke tilbake på jobb før dagen jeg skal ta testen, så rekker ikke få noe svar før jeg skal ta den. Har dere andre som går på xonvea noe erfaring med om dere kunne ta xonvea som normalt før testen eller om det også må unngås som en del av fasten? Jeg skal ta testen 08.30 på morningen og jeg tar xonvea 2 tabletter om morningen og 1 om kvelden Takk for svar på forhånd! Anonymkode: b6f10...669
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Dette må de vel kunne svare på på legekontoret eller er det helt stengt? Anonymkode: 9cfa4...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette må de vel kunne svare på på legekontoret eller er det helt stengt? Anonymkode: 9cfa4...b8d Ja, det bør de. Min lege har fri en dag i uka, og når hun ikke er der er det alltid andre leger som kan svare på spørsmål eller hjelpe til hvis jeg/barna mine har vært på laben og noe må avklares f.eks. Så ring legekontoret og spør 😊 Man bør ikke gi eller ta imot helserelaterte råd her på Kg. (Og be for all del om å få sitte på et eget rom eller ligge på en sofa når du skal ta den testen, noen blir skikkelig kvalme av den). Anonymkode: c77db...464
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar Skal ikke ta medisiner nei. Anonymkode: 580f1...d38
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Jeg fikk beskjed om å ikke ta en (annen) fast medisin jeg går på og heller ikke drikke vann!! Den medisinen jeg tar skal jeg svelge med et halvt glass vann, som visstnok var allerede mere vann enn man skulle drikke før glukosetesten. Så jeg ville ikke tatt noe som helst før du møter opp på legekontoret og heller ta medisiner rett etter at andre blodprøven er tatt. Anonymkode: f06fd...9a0
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å ikke ta en (annen) fast medisin jeg går på og heller ikke drikke vann!! Den medisinen jeg tar skal jeg svelge med et halvt glass vann, som visstnok var allerede mere vann enn man skulle drikke før glukosetesten. Så jeg ville ikke tatt noe som helst før du møter opp på legekontoret og heller ta medisiner rett etter at andre blodprøven er tatt. Anonymkode: f06fd...9a0 Så rart. I veiledning for glukose belastning kan men drikke vann. Anonymkode: 0043b...001
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så rart. I veiledning for glukose belastning kan men drikke vann. Anonymkode: 0043b...001 🤷🏼♀️ Var det jeg fikk beskjed om og det gikk bra for meg - drakk sist på kvelden før jeg la meg og sto opp ganske tett opp mot testtimen. Anonymkode: f06fd...9a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå