Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer på en ungdomsskole i en av de større byene i landet vårt. Jeg stortrives med elevene, har alltid gjort det. Men for noen år siden snudde ting litt for meg.

I klassen jeg da var kontaktlærer for, var en av elevene av en slik karakter at vedkommende figurerte mye i media. Ikke på en positiv måte. Dette satte i stor grad preg på klassen, også på meg.

Jeg ble nok utbrent av å stå i et konstant stress, ofte helt alene. Jeg burde ha sykemeldt meg, men skjønte ikke alvoret. Jeg var sykt svimmel og kronisk nedfor. Lang sommerferie hjalp ingenting. For første gang i min yrkeskarriere gruet jeg meg til å gå på jobb.

Jeg kontaktet BHT. Ble henvist til psykolog. Dette fikk jeg ingenting ut av. Det ble egentlig bare mer stress. Jeg følte at psykologen ikke forsto helt hva jeg hadde stått i. Jeg avsluttet behandlingen, om jeg i det hele tatt kan kalle det behandling.

Atbeidshverdagen raser jo videre, men jeg merker at min motivasjon er totalt fraværende.

Så tenker jeg: Jeg kan jo ikke være den eneste læreren med denne typen erfaring. Hvordan har dere andre kommet dere over kneika?

Etter disse opplevelsene har jeg blant annet lagt på meg 15 kg. Jeg greier liksom ikke ta meg sammen?! Jeg trives rett og slett ikke med meg selv lenger. 

Anonymkode: ed9a8...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trives ikke i jobben lenger. Barn er mye mer krevende i dag som du er fullstendig klar over. Har du vurdert andre yrker? Høres ut som du trenger en pause fra jobben. 

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (3 minutter siden):

Du trives ikke i jobben lenger. Barn er mye mer krevende i dag som du er fullstendig klar over. Har du vurdert andre yrker? Høres ut som du trenger en pause fra jobben. 

Du må slutte å si til alle at de bare skal avslutte i yrket sitt, det er ikke slik det fungerer. Det er oppturer og nedturer, men å rømme fra det gjør deg ikke sterkere, ikke hver gang.

Anonymkode: dc5e5...6a8

Skrevet
Flammen12 skrev (10 timer siden):

Jeg har sett etter andre jobber, men greier ikke å se at jeg er kvalifisert?

Usikker på om det vil hjelpe å bytte skole. Men mulig det vil hjelpe? Aner virkelig ikke. Jeg er allmennlærer med tillegg, av utdanning. Frykter de med master går forbi meg..!

TS

Anonymkode: ed9a8...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...