AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du hun fortalte det samme til personen som utredet henne som hun forteller til journalisten i det intervjuet? Det er helt åpenbart at hun prøver å sette seg selv i best mulig lys i det intervjuet. I intervjuet forteller hun hvordan hun tok medisin-studiet på strak arm og at hun har null problemer med de mest krevende pasientene. Det hun har problemer med er i følge henne selv "bittesmå hverdagslige ting", ting som ikke er noe pinlig å innrømme. Om du spør henne om å få lese dokumentet utrederen hennes skrev og hvor diagnosen begrunnes så kommer ikke legen til å gi deg dokumentet. Dokumentet er privat og det er fordi det inneholder opplysninger hun ikke vil at andre skal ha tilgang til. Anonymkode: eb256...97b Tja, jeg tenker det ville vært motsatt: at når hun skal rettferdiggjøre diagnosen sin for hundre tusen lesere, så burde hun fremstille det verst mulig, og ikke bare fortelle om problemer absolutt alle har. På den annen side ser det ut til at hun nå selv jobber med utredning av adhd privat, så hun har jo en økonomisk interesse av å sykeliggjøre vanlige folk. Det koker uansett ned til at du i praksis får diagnosen hos private klinikker, om det er det du ønsker. Anonymkode: b0866...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, jeg tenker det ville vært motsatt: at når hun skal rettferdiggjøre diagnosen sin for hundre tusen lesere, så burde hun fremstille det verst mulig, og ikke bare fortelle om problemer absolutt alle har. På den annen side ser det ut til at hun nå selv jobber med utredning av adhd privat, så hun har jo en økonomisk interesse av å sykeliggjøre vanlige folk. Det koker uansett ned til at du i praksis får diagnosen hos private klinikker, om det er det du ønsker. Anonymkode: b0866...e7d Jeg skjønner poenget ditt med at man bør fremstille det som om man har alvorlige problemer for å rettferdiggjøre at man har diagnosen. Problemet oppstår når man skal si hva de alvorlige problemene er. Hun har ikke egeninteresse av å si at symptomene går utover jobben hennes. Hun har ikke egeninteresse av å si: "jeg klarer ikke følge med på hva pasientene sier til meg. Jeg hadde en pasient som tok livet sitt og jeg aner ikke hva pasienten snakket om da han var hos meg. Jeg var for opptatt med å dagdrømme om å vinne nobelprisen i medisin" Eller: "Ja, jeg er utdannet lege. Men jeg er utdannet i Polen og der slipper alle inn så lenge de betaler. Utdanningen var også grei så lenge man betalte. Jeg hadde multiple-choice-eksamen med uendelig med forsøk og man fikk samme oppgave ved hvert forsøk. Så lenge man er villig til å betale for nye eksamener så får man bestått selv om man ikke har fått med seg pensum. Universitetet brydde seg ikke om hva vi lærte for de visste at vi var internasjonale studenter og at ingen av oss ville få jobb i Polen. Universitetet var kun ute etter å tjene så mye penger som mulig på oss.". Eller: "Grunnen til at jeg jobber med utredning av ADHD er at pasientene er fornøyd så lenge de får ADHD-diagnosen. Så det har ikke noe å si om jeg følger med på hva pasienten sier. Siden jeg jobber i det private er sjefen fornøyd så lenge vi får kunder". Da hadde noen varslet Helsetilsynet. Bare for å presisere: Jeg aner ingenting om hvordan utdanningen i Polen fungerer eller hvordan hun gjør det på jobb. Jeg vet ikke engang hva hun jobber med. Enig i at hun har økonomisk interesse i dette. Ja, man får diagnosen privat om man ønsker det. Får man ikke diagnosen så kan man også alltids kjøpe ny utredning om man har pengene og da velger man kanskje å droppe å gi opplysningene som førte til at man ikke fikk ADHD-diagnosen ved første utredning. Bare for å presisere slik at ingen føler seg støtt. Jeg sier ikke at alle ADHD-utredninger er useriøse eller at dere ikke har ADHD. Anonymkode: eb256...97b
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg skjønner poenget ditt med at man bør fremstille det som om man har alvorlige problemer for å rettferdiggjøre at man har diagnosen. Problemet oppstår når man skal si hva de alvorlige problemene er. Hun har ikke egeninteresse av å si at symptomene går utover jobben hennes. Anonymkode: eb256...97b Edit: Å være dårlig mor er også tabu. Så det er begrenset hvor alvorlige ADHD-symptomer på hjemmebane hun vil ha fordel av å fortelle om. Barna har også rett på sitt privatliv så det er heller ikke greit å gi opplysninger som går utover dem. Anonymkode: eb256...97b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå