AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Skrevet 1. januar Jeg har blitt deprimert og sliter skikkelig med helseangst, med depresjonen mistet jeg matlysten totalt og sliter med å få i meg mat - dette igjen resulterer i økt helseangst som jeg slet med fra før og jeg er nå hundre prosent sikker på at jeg har kreft m spredning og blir å dø straks. Pappaen min døde av kreft m spredning i 2024 som var veldig traumatisk og nå ser jeg for meg han på slutten hele tiden og tenker at det der er straks meg, en grusom følelse. Jeg er i beg av 30 årene og har barn, tenker jeg nå skal dø fra barnet mitt. Jeg tvinger meg til å spise noe men vekta går nedover kjapt, alle rundt meg kommenterer det at jeg er blitt så tynn og det gjør at jeg føler meg alvorlig dødssyk. Er det sannsynlig at jeg er kreftsyk eller at det er depresjonen som gjør meg slapp og ute av stand til å spise? Burde jeg ikke merket andre alvorlige symptomer på forhånd hvis det var kreft? Husker pappa var så sliten og trøtt hele tiden lenge før diagnosen, jeg har ikke merket noe sånn før jeg plutselig ble dårlig m depresjon og mistet matlysten samtidig. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 0f7e6...5ff
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Skrevet 1. januar Du blir jo slapp og sliten av både depresjon og manglende næring, og i tillegg fungerer hjernen din dårligere uten næring så du tenker ikke logisk og rasjonelt. Anonymkode: 16153...293 5
Soft mann Skrevet 1. januar #3 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har blitt deprimert og sliter skikkelig med helseangst, med depresjonen mistet jeg matlysten totalt og sliter med å få i meg mat - dette igjen resulterer i økt helseangst som jeg slet med fra før og jeg er nå hundre prosent sikker på at jeg har kreft m spredning og blir å dø straks. Pappaen min døde av kreft m spredning i 2024 som var veldig traumatisk og nå ser jeg for meg han på slutten hele tiden og tenker at det der er straks meg, en grusom følelse. Jeg er i beg av 30 årene og har barn, tenker jeg nå skal dø fra barnet mitt. Jeg tvinger meg til å spise noe men vekta går nedover kjapt, alle rundt meg kommenterer det at jeg er blitt så tynn og det gjør at jeg føler meg alvorlig dødssyk. Er det sannsynlig at jeg er kreftsyk eller at det er depresjonen som gjør meg slapp og ute av stand til å spise? Burde jeg ikke merket andre alvorlige symptomer på forhånd hvis det var kreft? Husker pappa var så sliten og trøtt hele tiden lenge før diagnosen, jeg har ikke merket noe sånn før jeg plutselig ble dårlig m depresjon og mistet matlysten samtidig. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 0f7e6...5ff Eg er 50+++ nå pappa døde for noen år siden83 år gammel. Så tenkte eg hele tiden at dette er helt normalt. eg falt i en depresjon som eg trodde ikke var mulig. Ble sykemeldt, fekk fysiske plager og måtte bytte jobb. Men det gjekk over etter ca 18 mnd. eg har ikke vert på graven etter begravelse, da eg er redd for hvordan eg takler det. Da sist reaksjon kom så sterkt og ikke minst uventet
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Skrevet 1. januar Jeg har slitt med helseangst siden min mor døde av kreft for 10 år siden. Når det står på som verst må jeg tvinge i meg mat, og jeg blir helt utmattet av angsten, sover dårlig og føler meg som du, deprimert. Men jeg vet at det er derfor jeg er deprimert, jeg vet at jeg er utslitt av angsten. Jeg anbefaler deg å lære mer om helseangst, søk opp Ingvard Wilhelmsen. Du kan ikke kontrollere din egen helse, men du kan lære deg å leve bedre med helseangsten. Flere blir helt friske fra helseangst også, men jeg kommer ikke til å bli det. Det er så lammende. Dra til legen, fortell om hva du tenker. I mellomtiden er det viktig at du ivaretar din psykiske helse. Anonymkode: cf149...73e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Skrevet 1. januar Er du munntørr? Høy hvilepuls? Få sjekket ut stoffskiftet hos fastlegen. Mamma var nede i 47 kilo før det endelig ble oppdaget at hun har Graves sykdom (totalt ubrukelig fastlege). Anonymkode: 1093d...b52
AnonymBruker Skrevet 1. januar #6 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du munntørr? Høy hvilepuls? Få sjekket ut stoffskiftet hos fastlegen. Mamma var nede i 47 kilo før det endelig ble oppdaget at hun har Graves sykdom (totalt ubrukelig fastlege). Anonymkode: 1093d...b52 ... Uoppdaget Graves sykdom gir symptomer som depresjon og helseangst. Mamma var også helt sikker på at hun hadde kreft og at det ikke var noen som ville si det til henne. Anonymkode: 1093d...b52
AnonymBruker Skrevet 1. januar #7 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du munntørr? Høy hvilepuls? Få sjekket ut stoffskiftet hos fastlegen. Mamma var nede i 47 kilo før det endelig ble oppdaget at hun har Graves sykdom (totalt ubrukelig fastlege). Anonymkode: 1093d...b52 Ja begge deler! Skal be legen om å ta en sjekk. Tør ikke gå på vekta men jeg er sikkert maks 50 kilo nå og er over 170 høy. Er så redd for det her… Anonymkode: 0f7e6...5ff
AnonymBruker Skrevet 1. januar #8 Skrevet 1. januar Jeg slet også med matlyst etter min far døde. Et tips er å gå på butikken og kjøpe akkurat det du har lyst på, og gjøre det så lettvint som mulig. Anonymkode: 7a634...09d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #9 Skrevet 1. januar Du bør ta en legetime. Snakk om dette med frykten for kreft. Det går an å finne ut om du bør følges opp nøyere pga. din fars sykdom. Kanskje du da kan lande mer mtp. denne redselen. Får du god nok behandling for din depresjon og angst? Hva slags behandling får du nå? Du dette bør du også ta opp med legen. ❤️ Anonymkode: c8f48...06c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå