Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Queen94 skrev (1 time siden):

Så den i går. 
Skal være ærlig så hadde jeg større forhåpninger til den etter å ha lest innlegg om den. 
Syntes tv2 sin flukten fra Bolivia var bedre.

eneste som var «nytt» var disse som ble tatt i Norge. 

Du synes en fiksjonsfilm er bedre enn virkeligheten? Jeg skulle mye heller gjerne sett at en profesjonell aktør som Nrk lagde en skikkelig dokumentar enn at noen tar seg kunstneriske friheter slik Tv2 her har gjort.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeppjeppjeppjepp skrev (12 minutter siden):

Det går bra 😊Jeg bruker å være god på dette, men nei finner det ikke. Får bare opp mange forum der det står at hun ikke er så kjent og bla bla bla. Du har ikke noen hint til hva man kan skrive?

https://www.flashback.org/t679856p9

• Hjerte 1
Skrevet
Jeppjeppjeppjepp skrev (12 minutter siden):

Det går bra 😊Jeg bruker å være god på dette, men nei finner det ikke. Får bare opp mange forum der det står at hun ikke er så kjent og bla bla bla. Du har ikke noen hint til hva man kan skrive?

Glem det. Fant det. Aldri hørt om henne. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du skal være skikkelig filmnerd for å ha hørt om denne skuespilleren.

Salto,salmiakk og kaffe er det vel ikke alle som har sett:)

Endret av Alfon
  • Liker 2
Skrevet
Hensatt skrev (28 minutter siden):

Du synes en fiksjonsfilm er bedre enn virkeligheten? Jeg skulle mye heller gjerne sett at en profesjonell aktør som Nrk lagde en skikkelig dokumentar enn at noen tar seg kunstneriske friheter slik Tv2 her har gjort.

Hvilke kunstneriske friheter mener du TV2 har gjort utenom at Ida ikke er særlig lik Stina på daværende tidspunkt?

• Liker 1
Skrevet
Jeppjeppjeppjepp skrev (3 timer siden):

Hvordan søker man for å få tak i navnet?

Hun spilte i «Uro» og «skal dere få allerede». Dokumentaren gir navnet hennes også. 

Skrevet
Siljes_tanker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke madeline bruker tvillingsøsteren sitt pass for å komme seg ut? Selv om saken er veldig stor i Norge, så tror jeg ikke folk i Bolivia ville gjenkjent henne. Tror søren ikke jeg heller hadde gjenkjent madeline hadde jeg sett henne på Rema 

Det går ikke lenger an å bruke andres pass. På flyplassen scanner de øyne og fingeravtrykk, i tillegg til en dataanalyse av ansiktet ditt som vil gjenkjenne at det er en annen person enn på bildet.

Uansett har hun vel ikke penger til flybilletter til seg selv og alle barna, har hun ikke fire til der nede?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nutz skrev (10 minutter siden):

Det går ikke lenger an å bruke andres pass. På flyplassen scanner de øyne og fingeravtrykk, i tillegg til en dataanalyse av ansiktet ditt som vil gjenkjenne at det er en annen person enn på bildet.

Uansett har hun vel ikke penger til flybilletter til seg selv og alle barna, har hun ikke fire til der nede?

Hun har 2 barn også passer hun på et barn der nede. Jeg har ALDRI blitt scannet og måtte gi fingeravtrykk når jeg har reist, og jeg har reist mye i alle mulig land 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym bruker 7473 skrev (1 time siden):

Hun har 2 barn også passer hun på et barn der nede. Jeg har ALDRI blitt scannet og måtte gi fingeravtrykk når jeg har reist, og jeg har reist mye i alle mulig land 

Jeg har reist to ganger i år og har måttet gi fra meg alle 10 fingeravtrykk og måttet stille for ansiktsanalyse. Øye scan møtte jeg første gang på i usa 2016.

• Liker 2
Skrevet
Nutz skrev (2 minutter siden):

Jeg har reist to ganger i år og har måttet gi fra meg alle 10 fingeravtrykk og måttet stille for ansiktsanalyse. Øye scan møtte jeg første gang på i usa 2016.

Er passet ditt evt gammelt? Eller om det ikke typ ligner på deg selv? Faktisk aldri opplevd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Biometri er vanlig på lange reiser. Men det er ikke problemet i saken her. Hun vil ikke rømme, sier hun. Hun vil bli ferdig med saken. Hvis hun skal til Norge, blir kanskje barna også med? Hun vil bli ferdig med saken men om hun kommer hjem er jeg usikker på. Hun har jo barn her hjemme også?

Ellers kan man ikke diskutere stort om saken uten at trådene blir borte ;) Hadde alle vært anonymisert fra starten, hadde det vært noe annet. Forstår ikke at media og KG er så redde når all info om alle tre har ligget åpent ute med navn og bilde siden starten. Dokumentaren er et faktum og har allerede blitt vist rundt i hele verden, bl.a. på Sidney filmfestival. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym bruker 7473 skrev (10 minutter siden):

Er passet ditt evt gammelt? Eller om det ikke typ ligner på deg selv? Faktisk aldri opplevd

Nei det er helt nytt 😊

Skrevet
Jaimatadi skrev (12 minutter siden):

Biometri er vanlig på lange reiser. Men det er ikke problemet i saken her. Hun vil ikke rømme, sier hun. Hun vil bli ferdig med saken. Hvis hun skal til Norge, blir kanskje barna også med? Hun vil bli ferdig med saken men om hun kommer hjem er jeg usikker på. Hun har jo barn her hjemme også?

Ellers kan man ikke diskutere stort om saken uten at trådene blir borte ;) Hadde alle vært anonymisert fra starten, hadde det vært noe annet. Forstår ikke at media og KG er så redde når all info om alle tre har ligget åpent ute med navn og bilde siden starten. Dokumentaren er et faktum og har allerede blitt vist rundt i hele verden, bl.a. på Sidney filmfestival. 

Hun blir jo ferdig med saken dersom hun rømmer. Hun kan ikke stilles til ansvar for samme forbrytelse to ganger. Det var derfor Stina slapp straff  i Norge da hun rømte

• Liker 1
Skrevet
Nutz skrev (10 minutter siden):

Nei det er helt nytt 😊

Jeg reiser mye, aldri opplevd dette. De har ikke dette i Bolivia 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Siljes_tanker skrev (20 minutter siden):

Jeg reiser mye, aldri opplevd dette. De har ikke dette i Bolivia 

Hun kan uansett ikke fly direkte fra Bolivia til Norge. Jeg har som sagt vært gjennom dette to ganger i år, en gang i Europa og en i Asia. Legger den diskusjonen død. Selv om DU ikke har opplevd det, betyr det ikke at det ikke er reelt. Jeg fikk nytt pass i oktober og måtte scanne øyne og fingre for å få det. Verden går fremover og gjør det veldig vanskelig å reise med falskt pass.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nutz skrev (13 minutter siden):

Hun kan uansett ikke fly direkte fra Bolivia til Norge. Jeg har som sagt vært gjennom dette to ganger i år, en gang i Europa og en i Asia. Legger den diskusjonen død. Selv om DU ikke har opplevd det, betyr det ikke at det ikke er reelt. Jeg fikk nytt pass i oktober og måtte scanne øyne og fingre for å få det. Verden går fremover og gjør det veldig vanskelig å reise med falskt pass.

Scanne øyne? Jeg fikk nytt pass i mai, så dette må være noe nytt etter det. Hvordan forgår det? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (10 minutter siden):

Scanne øyne? Jeg fikk nytt pass i mai, så dette må være noe nytt etter det. Hvordan forgår det? 

Du stirrer på et punkt, antar at en sensor gjør en analyse av øyet på lik linje med ansiktet.

• Liker 1
Skrevet

Hva var det nye som kom frem i dokumentaren? At alle tre visste hvilken tur de var med på?

• Liker 1
Skrevet
Jodaneida skrev (22 timer siden):

Flere som har sett den? 

jeg så den i natt. Ikke veldig mye jeg ikke har fått med meg fra tidligere, men syns det er spesielt at «lillesand jenta» gikk fri i norge, når de andre i samme rettsak ble dømt, og hovedbeviset var maleshorts? 

den norske skuespilleren er også en del med i dokumentaren.

Den kan sees her for rundt 80kr. https://www.theboliviancase.com/ 

Og det er heller ikke en dokumentar. Det er en fiksjon bygget på en "sann historie" og det sier de som har laget serien rett ut. Noe som Netflix bedriver i stor stil. Og derfor er det heller ikke severdig.  Klarer man ikke å lage en dokumentar rundt et tema og forholde seg til fakta og bare det ? Ikke lag noe. 

• Liker 1
Skrevet
TomKrus skrev (2 minutter siden):

Og det er heller ikke en dokumentar. Det er en fiksjon bygget på en "sann historie" og det sier de som har laget serien rett ut. Noe som Netflix bedriver i stor stil. Og derfor er det heller ikke severdig.  Klarer man ikke å lage en dokumentar rundt et tema og forholde seg til fakta og bare det ? Ikke lag noe. 

Her blander du serien Flukten fra Bolivia med dokumentaren fra 2015. Det er dokumentaren som diskuteres i denne tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...