AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:57 #1 Skrevet torsdag kl. 17:57 Hei, Hvilke sous vide-maskiner har dere, og hvilken anbefaler dere? Jeg har ikke vakuumpakker. Anonymkode: a2211...f10
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:02 #2 Skrevet torsdag kl. 19:02 Hvis du har oppbevaringsplassen så vil jeg anbefale å kjøpe en ordentlig maskin med eget vannbad fremfor disse små sirkulatorene som man klipser på gryter. Nesten alle jeg kjenner som har en slik sirkulator, sier at de aldri har brukt den eller at den kun ble testet en gang. De støyer mye og folk er litt engstelig for å bruke de uten tilsyn, noe som ikke er så gunstig for noe som skal gå i timevis gjerne over natten eller mens man er på jobb. Jeg har en sous vide supreme demi og er fornøyd med den, men den er nok ikke til salgs lengre. Men jeg tviler på at det er så veldig store forskjeller fra merke til merke. Grunnen til at jeg valgte denne, var at den ikke er så veldig stor i volum (kun 8,7 liter), men har likevel praktiske dimensjoner på vannbadet, og jeg har aldri hatt problemer med å få plass til ting. Jeg har testet alt fra tynnribbe i full størrelse, til å ha flere pakker med svine/okse/hjortestek oppi. Man ser gjerne for seg at man vil ha en stor maskin fordi man vil ha mulighet til å lage mat i store bolker, men realiteten blir gjerne fort at det kun er 1 og 1 middag som går oppi likevel. En stor maskin blir tung, uhåndterlig og fører bare til mer vannsøl når den skal tømmes. Anonymkode: 4b70b...73a
Soft mann Skrevet torsdag kl. 19:09 #3 Skrevet torsdag kl. 19:09 Eg kjøpte en som en klippser på grytene på Jula. den har stort varmeelement og god flow( noe som er viktig. eg har nå brukt den på rundbiff, lårtunge, svineribbe. Alle med veldig bra resultat. Eg bruker en kasserolle på 18 eller 20 liter. rundbiffen ble en helt super roastbiff etter ca 50 timer ingen lyd i denne. Men den kan selvsagt stå på vaskerommet eller hvor du har plass til kasserollen . anbefales
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:05 #4 Skrevet torsdag kl. 23:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du har oppbevaringsplassen så vil jeg anbefale å kjøpe en ordentlig maskin med eget vannbad fremfor disse små sirkulatorene som man klipser på gryter. Nesten alle jeg kjenner som har en slik sirkulator, sier at de aldri har brukt den eller at den kun ble testet en gang. De støyer mye og folk er litt engstelig for å bruke de uten tilsyn, noe som ikke er så gunstig for noe som skal gå i timevis gjerne over natten eller mens man er på jobb. Jeg har en sous vide supreme demi og er fornøyd med den, men den er nok ikke til salgs lengre. Men jeg tviler på at det er så veldig store forskjeller fra merke til merke. Grunnen til at jeg valgte denne, var at den ikke er så veldig stor i volum (kun 8,7 liter), men har likevel praktiske dimensjoner på vannbadet, og jeg har aldri hatt problemer med å få plass til ting. Jeg har testet alt fra tynnribbe i full størrelse, til å ha flere pakker med svine/okse/hjortestek oppi. Man ser gjerne for seg at man vil ha en stor maskin fordi man vil ha mulighet til å lage mat i store bolker, men realiteten blir gjerne fort at det kun er 1 og 1 middag som går oppi likevel. En stor maskin blir tung, uhåndterlig og fører bare til mer vannsøl når den skal tømmes. Anonymkode: 4b70b...73a Jeg kunne aldri tenkt meg en med fast størrelse på vannbadet. Det er jo mye bedre med de sirkulatorene man stikker ned i vannbadet. Har man en stor bakke kan man bruke flere også. Jeg har prøvd litt forskjellig, men Steba sine er de jeg liker best - de er mest nøyaktige og stabile på temperatur. Anonymkode: c9102...350 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå