Gå til innhold

Høyt stoffskifte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt prøver hos legen og har virkelig nesten alt på lista av symptomer, 

• Hjerte: Hjertebank, høy puls, brystsmerter, tyngdepust. 
  • Nervøsitet og sinn: Indre uro, irritabilitet, angst, søvnproblemer. 
  • Temperatur/svette: Økt svette, varmeintoleranse (føler deg varm). 
  • Vekt/Appetitt: Vekttap 
  • Muskler: Muskelsvakhet, utmattelse, leddsmerter

Føler meg helt «gal» av det her. 

Finnes det andre i samme situasjon? Når ble dere evt bedre med medisin?

Anonymkode: ee31e...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg LS. bruker Levaxin, har fortsatt alle symptomer; selv om blodprøvene ser greie ut. Har slitt i mage år med å finne riktig dose. Ønsker å få hjelp hos Volvat, da de er eksperter; har ikke råd akkurat nå. Har ikke god erfaring med stoffskiftesykdom og fastleger. 

Anonymkode: 52bd5...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på medisiner i 18 måneder før jeg seponerte i avtale med fastlege. Symptomene kom ikke tilbake, dette er 6-7 år siden nå.

Anonymkode: 0a7dc...5ac

AnonymBruker
Skrevet

For min del gikk det over av seg selv så ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: 160cd...77a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For min del gikk det over av seg selv så ikke ta sorgene på forskudd.

Men hadde du lignende symptomer som meg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hadde du lignende symptomer som meg?

Det meste ja. Det varte noen måneder før det ble forbigående lavt og så stabiliserte seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde noen av symptomene, men gikk bl.a. ikke ned i vekt. Var i en veldig stressende periode så fanget ikke opp de andre symptomene. Var fastlegen som avdekket det. Er en enkel blodprøve hvor du sjekkes for tsh, ft4 og ft3 samt antistoffer. 

Anonymkode: 3e6b2...9b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har tatt prøver hos legen og har virkelig nesten alt på lista av symptomer, 

• Hjerte: Hjertebank, høy puls, brystsmerter, tyngdepust. 
  • Nervøsitet og sinn: Indre uro, irritabilitet, angst, søvnproblemer. 
  • Temperatur/svette: Økt svette, varmeintoleranse (føler deg varm). 
  • Vekt/Appetitt: Vekttap 
  • Muskler: Muskelsvakhet, utmattelse, leddsmerter

Føler meg helt «gal» av det her. 

Finnes det andre i samme situasjon? Når ble dere evt bedre med medisin?

Jeg er under utredning for det samme, men har lavt blodtrykk i tillegg - høyt blodtrykk og autoimmune tilstander er utelukket. 

Betablokkere hjelper mot hjerterytmeforstyrrelsene, men ellers er det bare å passe på pulsen, god nattesøvn, og å holde meg avkjølt som hjelper meg.

Anonymkode: 29d1a...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under utredning for det samme, men har lavt blodtrykk i tillegg - høyt stoffskifte og autoimmune tilstander er utelukket. 

Betablokkere hjelper mot hjerterytmeforstyrrelsene, men ellers er det bare å passe på pulsen, god nattesøvn, og å holde meg avkjølt som hjelper meg.

*Beklager feil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde noen av symptomene, men gikk bl.a. ikke ned i vekt. Var i en veldig stressende periode så fanget ikke opp de andre symptomene. Var fastlegen som avdekket det. Er en enkel blodprøve hvor du sjekkes for tsh, ft4 og ft3 samt antistoffer. 

Glemte å skrive at det tok rundt 6 mnd før jeg ble litt bedre. Fastlegen ville ikke medisinere meg og måtte vente 2 mnd. på time hos endokrinolog på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under utredning for det samme, men har lavt blodtrykk i tillegg - høyt blodtrykk og autoimmune tilstander er utelukket. 

Jeg klarer ikke sove i det hele tatt, aldri opplevd før

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ganske lenge, over et år sannsynligvis, men ubehandlet høyt stoffskifte pga misforståelse rundt plagene. Ja, liknende problematikk som du beskriver. Ble raskt bedre ved medisinering, men tok litt tid å finne riktig dose. Seponerte medisin etter 6 mnd i samråd med endokrinolog, gikk gravid uten plager av stoffskiftet, men fikk tilbakefall og medisiner igjen. Fant raskt balanse i dose, og gikk medisinert i noen år. Høy antistoff hele veien, så endte i definitivt behandling for meg. Holder meg greit stabil nå på lavt stoffskifte som jeg kommer til å ha resten av livet.

Anonymkode: 4fdf3...48a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ganske lenge, over et år sannsynligvis, men ubehandlet høyt stoffskifte pga misforståelse rundt plagene. Ja, liknende problematikk som du beskriver. Ble raskt bedre ved medisinering, men tok litt tid å finne riktig dose. Seponerte medisin etter 6 mnd i samråd med endokrinolog, gikk gravid uten plager av stoffskiftet, men fikk tilbakefall og medisiner igjen. Fant raskt balanse i dose, og gikk medisinert i noen år. Høy antistoff hele veien, så endte i definitivt behandling for meg. Holder meg greit stabil nå på lavt stoffskifte som jeg kommer til å ha resten av livet.

Glemte at jeg fikk noe blodtrykksnedisin i perioder med svært høy puls i påvente av riktig dose medisin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke sove i det hele tatt, aldri opplevd før

Det tok meg 3 mnd å få nattesøvnen tilbake fordi jeg hadde ekstremt mye ekstraslag og atrieflimmer hele døgnet, men etter at jeg fikk kontroll på puls og temperatur går det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...