Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man havne i kvinnefella når man allerede er gift (uten ektepakt/særeie) før man kjøper felles bolig?

Vi var allerede gift da vi kjøpte vår første bolig, sammen. Felles lån, rammelån. Han betaler det meste av regninger og boliglån, jeg betaler det meste av mat og dill-dall.

Anonymkode: 9baff...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den kan være giftig, ja.

Anonymkode: cbb17...5a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan tenkes en eller begge hadde med seg midler inn i ekteskapets som skal holdes utenfor en deling ved skilsmisse.

I utgangspunktet skal det dere kjøper sammen ila ekteskapet anses å være felleseie. vi har det likt og det bekymrer meg overhodet ikke. Mannen betaler lånet jeg tar andre utgifter.

Anonymkode: b0dee...b5d

Skrevet

Dette er en av grunnene til at det å være gift er lurt, fordi det dere opparbeider sammen er begges, så framt noe annet ikke er avtalt. Så når dere har kjøpt bolig sammen, som begge eier og dere har felles lån på det, så spiller det ingen rolle at du betaler mer løpende utgifter og han på lånet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan man havne i kvinnefella når man allerede er gift (uten ektepakt/særeie) før man kjøper felles bolig?

Vi var allerede gift da vi kjøpte vår første bolig, sammen. Felles lån, rammelån. Han betaler det meste av regninger og boliglån, jeg betaler det meste av mat og dill-dall.

Anonymkode: 9baff...222

Er du sikker på at du står som medeier av boligen? Har du sjekket tinglysningen? 

Anonymkode: 5c2f4...a4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du sikker på at du står som medeier av boligen? Har du sjekket tinglysningen? 

Anonymkode: 5c2f4...a4a

Bolig kjøpt etter inngåelse av ekteskapet inngår i felleseie uansett hvem den er tinglyst på.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...