Gå til innhold

Hvorfor er det så galt å bruke Ozempic eller andre slankesprøyter/tabletter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er innen normal BMI, dog ikke fornøyd med vekta. Brukte derfor Wegovy og gikk ned 7-8 kg. Vekten var da perfekt. Det er mye tabu rundt sprøyter, spesielt om man er har normal BMI. Argumenter er at bør klare å gå ned i vekt på naturlig måte. Jeg skjønner likevel ikke hva som er grunnen til at sprøyte (og etter hvert tabletter ) skal være så negativt. Er vell det samme om man gjør det ene eller det andre. Jeg betalte dette selv. 

Anonymkode: 22834...38a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det ikke. 

Anonymkode: 4342e...0dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er innen normal BMI, dog ikke fornøyd med vekta. Brukte derfor Wegovy og gikk ned 7-8 kg. Vekten var da perfekt. Det er mye tabu rundt sprøyter, spesielt om man er har normal BMI. Argumenter er at bør klare å gå ned i vekt på naturlig måte. Jeg skjønner likevel ikke hva som er grunnen til at sprøyte (og etter hvert tabletter ) skal være så negativt. Er vell det samme om man gjør det ene eller det andre. Jeg betalte dette selv. 

Det er bivirkninger forbundet med sprøyten, men for all del - kjør livet ditt i dass med å bli avhengig av en sprøyte hver gang du legger på deg 3 kilo.

Folk med fedme har ikke så mye annet valg, du har derimot et valg. Nemlig å ikke bruke unødvendige medisiner med mulige fatale bivirkninger.

Anonymkode: deb6f...585

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Fordi bivirkningene kan være ganske heftig, og derfor er risiko vurdert til høyere enn potensielt utbytte for de som ikke har helseplager knyttet til vekta. 

Men om du vil ødelegge deg selv for et par kilo, og det å se perfekt ut, så gjør du jo det.. 

Anonymkode: 7e25e...2b6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

En får ikke respekt ved bruk av disse, såfremt en ikke er gigastor.

Anonymkode: ca6b2...164

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bivirkninger forbundet med sprøyten, men for all del - kjør livet ditt i dass med å bli avhengig av en sprøyte hver gang du legger på deg 3 kilo.

Folk med fedme har ikke så mye annet valg, du har derimot et valg. Nemlig å ikke bruke unødvendige medisiner med mulige fatale bivirkninger.

Det var da voldsomt til dramatikk. Hvilke dødelige (fatale) bivirkninger er det du sikter til? Jeg lever nå i beste velgående. Den eneste bivirkningen jeg hadde var at jeg var trøtt i begynnelsen. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En får ikke respekt ved bruk av disse, såfremt en ikke er gigastor.

Anonymkode: ca6b2...164

Jo det fikk jeg. Bmi på 22. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var da voldsomt til dramatikk. Hvilke dødelige (fatale) bivirkninger er det du sikter til? Jeg lever nå i beste velgående. Den eneste bivirkningen jeg hadde var at jeg var trøtt i begynnelsen. 

j*velig skremmende at du bruker en medisin så lettfeldig uten å vite hvilke bivirkninger du kan få. Du slår opp i felleskatalogen og LESER.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ikke negativt. 

Årsaken til at Ozempic ble det "omstridte" legemiddelet var ikke pga legemiddelet i seg selv. Det var anerkjent og velutprøvd som medisin mot diabetes. Det som var omstridt var at man tok en bivirkning (vektnedgang) og gjorde det til hovedvirkningen, og i tillegg ble det mangel på medisinen for de som hadde diabetes. Men for bruk mot diabetes har den aldri vært omstridt, men tvert i mot anerkjent og ansett som trygg. 

Men alt som har en virkning har også en bivirkning, og man må veie disse opp mot fordelene. Jeg er også normalvektig, men i øvre del av BMI. Kunne virkelig tenke meg å få brukt litt slankesprøyte her og der, men ingen som vil skrive ut til meg med min vekt. Hvordan får dere tak i det?

Anonymkode: db438...5ff

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan få skikkelig dårlig mage for resten av livet ditt. Regner med at du går på kav dose

Min mann gikk på dette og gikk ned mange kg men han hadde høy bmi.

De kg du gikk ned på kunne du gått ned selv. Ofte mennesker med høy bmi, pcos el har godt av denne sprøyten 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo galskap, mennesket søker alltid en quick-fix. Jeg ser også på botox/fillere som galskap.

Anonymkode: 36c21...dfc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jo det fikk jeg. Bmi på 22. 

Du fikk respekt for det altså? Du sa til alle rundt deg: hey alle kjente og kjære, jeg har en perfekt bmi, så bruker slankesprøyten fordi jeg er for LAT OG VILJELØS til å klare å selv gå ned et par kilo.

Tvilsomt!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

j*velig skremmende at du bruker en medisin så lettfeldig uten å vite hvilke bivirkninger du kan få. Du slår opp i felleskatalogen og LESER.

Men du kan jo til og med daue av paracet. 

Det er ingen som snakker om disse kraftige og ville bivirkningene når det er snakk om diabetesbehandling. Det er klart, der er en risiko for død og fordervelse, men den er forsvinnende liten. 

• Liker 3
Skrevet

Kortsiktig glede. Det har vist seg gang etter gang (selv innen min egen krets) At de som går på disse medisinene går ned en stund. Så eksploderer de og overgår startvekten. Mange av disse har i tillegg "lidd" seg gjennom perioden de igkk på sprøytene mtp bieffekter som kvalme,oppkast etc. 

Disse som er normalvektige,som ser seg nødt for å bruke tusenvis av kroner på dette her vil jeg aldri forstå. De kan skrive sidevis med argumenter,eller bagatellisere bruken sin. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

tillegg ble det mangel på medisinen for de som hadde diabetes. 

Men bare i Norge såklart.

Det er ingen restriksjoner ELLERS I VERDEN på den medisinen, hvem som helst kan få bruke den - i USA får du den uten resept blandt de som har penger nok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk med fedme får også høre det hvis man stiller spørsmål om sprøyter og slanketabeletter her på forumet. Man får da beskjed om å trene mer og spise mindre og man mangler selvkontroll. Hvis man er så uheldig å spørre om råd ang slankeoperasjon så er man virkelig langt nede på rangstigen i føle enkelte her på KG.

Var ikke meningen å avspore tråden din ts, men måtte bare påpeke at vi som er sykelig overvektige får også passet påskrevet her av de såkalte perfekte bedreviterne. 

Anonymkode: 03425...76a

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Men du kan jo til og med daue av paracet. 

Det er ingen som snakker om disse kraftige og ville bivirkningene når det er snakk om diabetesbehandling. Det er klart, der er en risiko for død og fordervelse, men den er forsvinnende liten. 

Paracet har vi hatt i MANGE år.

Det har vi ikke med slankesprøytene.

Diabetespasienter bruker ofte noen helt andre doser enn de med fedme. I tillegg har de en helt annen oppfølging enn de med fedme.

• Liker 3
Skrevet

Paracet har vi hatt i MANGE år.

Det har vi ikke med slankesprøytene.

Diabetespasienter bruker ofte noen helt andre doser enn de med fedme. I tillegg har de en helt annen oppfølging enn de med fedme.

Men hvorfor må du bry deg? Ikke bruk dette da

Anonymkode: 9cd42...bf3

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor må du bry deg? Ikke bruk dette da

Anonymkode: 9cd42...bf3

Det er et debattforum, jeg svarer på det jeg vil, vel.

Skrevet

Fordi de medikamentene fungerer ved å redusere "støy" i hodet, de demper avhengighet. 

De er jo ikke livstilsendrende på lang sikt, så når man slutter med medikamenter så vil jo støyen og behovet returnere. 

Anonymkode: 79918...aba

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...