Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine folk med i år. 

• Liker 6
Skrevet

Årets sesong er tilbake til å være utenlands igjen.

Kjenner ikke til mange av deltakerne i år men kommer til å se på. 

Skrevet

Herlighet for en sterk historie Daniel hadde. Sjeldent jeg gråter over timg på tv, men han traff veldig meg. Syns det virker som en fin gjeng!

• Liker 7
  • Hjerte 15
Skrevet

De må gjøre noe med vekten på de ballene; det blir så urettferdig når alle guttene har baller på 80 kg og jentene på 50kg: guttene der er lettere enn ballene sine, mens jentene er tyngre! Stakkars Daniel Tande er jo ikke tyngre enn jentene og må ha en ball som er 20kg tyngre enn seg selv.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

De må gjøre noe med vekten på de ballene; det blir så urettferdig når alle guttene har baller på 80 kg og jentene på 50kg: guttene der er lettere enn ballene sine, mens jentene er tyngre! Stakkars Daniel Tande er jo ikke tyngre enn jentene og må ha en ball som er 20kg tyngre enn seg selv.

Kanskje ballenes tyngde burde vært regnet ut i forhold til deltakernes vekt? Med en formel for jentene og en for guttene (sånn at jentene får litt lettere ball i forhold til egen kroppsvekt enn guttene).

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Nå konkurerte jo ikke guttene og jentene mot hverandre i den grenen da.

Marte og Jarl Magnus er vel de med flest internasjonale meritter blant deltagerne.

Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

Kanskje ballenes tyngde burde vært regnet ut i forhold til deltakernes vekt? Med en formel for jentene og en for guttene (sånn at jentene får litt lettere ball i forhold til egen kroppsvekt enn guttene).

Ja, enig. De kunne fått en ball med sin egen kroppsvekt.

• Liker 2
Skrevet
Blikket skrev (1 time siden):

Nå konkurerte jo ikke guttene og jentene mot hverandre i den grenen da.

Marte og Jarl Magnus er vel de med flest internasjonale meritter blant deltagerne.

Daniel som er så spinkel måtte jo ha en veldig tung ball 

• Liker 1
Skrevet

Isabelle Pedersen er så digg 😍

• Hjerte 1
Skrevet
Perine skrev (13 minutter siden):

Så fint at de hadde gått vekk fra den gamle og urettferdige nattesten 😊

«Mesternes mester» dropper omstridt øvelse

Merket meg en annen urettferdig ting i dag. Duellen mellom Tande, Herlovsen og han dødseren. Tande er fryktelig spinkel og Herlovsen er en sterk dame. Da er det litt urettferdig at han måtte ha tyngre ball enn henne. Bare pga kjønnet. I tillegg slet han med skulderen. Det burde vært justert etter kroppsvekt eller noe.

Tenk hvis Solfrid Koanda får denne fordelen en gang hun er med.

Rettferdigheten bør gå begge veier.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ronaldo85 skrev (11 timer siden):

Merket meg en annen urettferdig ting i dag. Duellen mellom Tande, Herlovsen og han dødseren. Tande er fryktelig spinkel og Herlovsen er en sterk dame. Da er det litt urettferdig at han måtte ha tyngre ball enn henne. Bare pga kjønnet. I tillegg slet han med skulderen. Det burde vært justert etter kroppsvekt eller noe.

Hvis en vektløfter er med, skal hun selvsagt få ha sin styrke som en fordel, uten at det jevnes ut. Eller mener du at de med god kondisjon skal løpe lenger enn de som er dårligere også? Da faller jo hele konkurranseaspektet bort.

Men enig i at lette menn kommer dårlig ut i styrkeøvelser, så vekt burde justeres etter kroppsvekt, men kvinnene kan gjerne ha litt lettere vekter enn mennene, fordi menn har bedre forutsetninger for å bli sterke enn kvinner. Alle fysiske øvelser burde egentlig vært kjønnsdelte.

Og veldig, veldig flotte folk med i år. Heier litt ekstra på Daniel Tande og Isabell Herlovsen❤️

Endret av Eleonoore
  • Liker 6
Skrevet
Ronaldo85 skrev (45 minutter siden):

Ja, men.. Jeg tenker at Tande var skikkelig tøff som våget seg ut i en slik konkurranse, i og med at han hadde dette handikappet i forhold til de andre.  Jeg har selv plate og skruer på kragebeinet etter brudd, og jeg kjenner det faktisk ennå, selv etter flere år.  Jeg hadde aldri våget meg på noen fysisk konkurranse der dette kunne blitt et problem.  Jeg vet faktisk ikke hvordan arrangørene skulle kunne tatt høyde for dette.  Han gjorde en kjempeinnsats, og har all grunn til å være stolt av det.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor programmet typisk har foregått i middelhavsland. Veldig pittoresk å se til rundt huset der, men 30°C og stekende sol under den Sisyfos-oppgaven er jo bare tortur. Og som om det ikke var ille nok, så topper de det med å gi utøverne svarte klær! 🤔

• Liker 5
Skrevet
Nevian skrev (1 time siden):

Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor programmet typisk har foregått i middelhavsland. Veldig pittoresk å se til rundt huset der, men 30°C og stekende sol under den Sisyfos-oppgaven er jo bare tortur. Og som om det ikke var ille nok, så topper de det med å gi utøverne svarte klær! 🤔

Tror det har handlet mye om innspillingen og tidspunkt. De hadde jo nå 6 sesonger i Norge pga korona, og fortsatte noen få år her, altså 6 år totalt. Men da må de jo filme på sommeren for at det skal gå. Og det koster antagelig mye mer penger også. Mens når de er ved middelhavet spiller de inn i september. 

Synes egentlig det har vært mye bedre når de har vært i Norge. 

• Liker 2
Skrevet
Eleonoore skrev (På 2.1.2026 den 22.32):

Hvis en vektløfter er med, skal hun selvsagt få ha sin styrke som en fordel, uten at det jevnes ut. Eller mener du at de med god kondisjon skal løpe lenger enn de som er dårligere også? Da faller jo hele konkurranseaspektet bort.

Men enig i at lette menn kommer dårlig ut i styrkeøvelser, så vekt burde justeres etter kroppsvekt, men kvinnene kan gjerne ha litt lettere vekter enn mennene, fordi menn har bedre forutsetninger for å bli sterke enn kvinner. Alle fysiske øvelser burde egentlig vært kjønnsdelte.

Og veldig, veldig flotte folk med i år. Heier litt ekstra på Daniel Tande og Isabell Herlovsen❤️

Hvis hun allerede har en fordel, trenger hun ikke mindre vekt enn mennene. Da får vi se hvor sterk hun er.

Det blir ikke det samme i løpsøvelser, for de er alltid kjønnsdelte uansett.

Man har sine styrker, men hvis man allerede har ekstremkvaliteter trenger man ikke fordeler bare fordi man er kvinne. Bare det jeg reagerer på.

Ser at du uansett er enig med meg i at det bør justeres etter kroppsvekt. F.eks i øvelser hvor de drar et visst antall kilo i sanden, så er jo dette mest fair.

Skrevet
Ronaldo85 skrev (På 2.1.2026 den 22.22):

Det var det jeg skrev lenger opp i tråden. 

Skrevet
Fjellvann skrev (21 minutter siden):

Begynner ikke dette konseptet å bli litt utslitt. Føler det er litt "Hver gang vi møtes", men med øvelser i stedet for sanger. 

Ja, begge programmene er dørgende kjedelige.

Det er flere år siden jeg har sett dem.

• Liker 2
Skrevet

Så kjipt at Marte røk ut! Sprudlende dame!

Syns reportasjen hennes var litt dårlig. De visste jo ikke et eneste høydepunkt fra OL-karrieren.. Altså, 3 gull fra OL i 2022..

• Liker 6
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...