AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:41 #1 Skrevet torsdag kl. 12:41 Jeg rett og slett hater jobben min nå. Har gjort det lenge. Har lyst å si opp, men må skaffe meg ny jobb først. Så lurer på om det går an å sykmelde seg fra jobb? Det er psykisk stress det er snakk om. Anonymkode: 4ceee...948
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:58 #2 Skrevet torsdag kl. 12:58 Nei, det går ikke sykemeldes pga. trivsel. Arbeidsgiver kan bestride sykemelding om de mener den er urettmessig og du kan ende opp uten sykepenger. Ville heller begynt å søke andre jobber og bytte så fort du kan Anonymkode: 04fcf...59c 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:56 #3 Skrevet torsdag kl. 16:56 Du kan ikke sykemelde deg selv, det er noe legen gjør. Hva mener du med "psykisk stress"? Anonymkode: d709c...0b3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:02 #4 Skrevet torsdag kl. 17:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så lurer på om det går an å sykmelde seg fra jobb? Det er psykisk stress det er snakk om. Anonymkode: 4ceee...948 Hva slags psykisk stress er det snakk om? Har du snakket med arbeidsgiver om dette slik at de kan se om noe kan endres? Anonymkode: 29b7a...dc6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:02 #5 Skrevet torsdag kl. 17:02 Du tar en prat med legen din og dere blir sammen enige om du er kvalifisert for en sykemelding. Arbeidsgiver har ingenting med hva din diagnose er. Jeg anbefaler deg at du kaster deg rundt og leiter etter en ny jobb sånn at du kommer deg ut av det ubehaget du står i. Man skal trives på jobb, lykke til! Anonymkode: 47092...c98
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:03 #6 Skrevet torsdag kl. 17:03 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det går ikke sykemeldes pga. trivsel. Arbeidsgiver kan bestride sykemelding om de mener den er urettmessig og du kan ende opp uten sykepenger. Ville heller begynt å søke andre jobber og bytte så fort du kan Anonymkode: 04fcf...59c Jo, det er helt mulig. Spørs hva slags psykisk stress ts snakker om. TS, snakk med legen. Fortell ALT. Anonymkode: 8d24c...397
Lorieen Skrevet torsdag kl. 17:09 #7 Skrevet torsdag kl. 17:09 Begynn å søke nye jobber. Snakk med fastlegen, fortell vedkommende hva problemet er, og la legen vurdere hva som er riktig for deg i din situasjon.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:50 #8 Skrevet torsdag kl. 19:50 Bruk egenmeldinger, jobber du i IA-bedrift har du endel. Jeg tar egenmelding mandager eller fredag så jeg får lengre fri. Anonymkode: 160ce...be2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 03:38 #9 Skrevet i går, 03:38 Mistrivsel i seg selv gir ikke grunnlag for sykemelding, men alt etter hva som ligger bak så kan jo mistrivselen føre til stress, utbrenthet og depresjon osv, som igjen er grunnlag for sykemelding. Det er ikke helt uvanlig med en 1-2 ukers "timeout". Det er vel sjelden at en arbeidsgiver bestrider sykemeldinger eller egenmeldinger uten videre. Med mindre det ligger en god grunn, konkret mistanke om misbruk, eller at man er en ansatt som har en historikk med å være mye borte og upålitelig så ville jeg funnet det veldig rart om de bestrider bare å gjøre det. Det heter seg vel at man skal ringe inn til leder, og har plikt til å medvirke til at arbeidsgiver eventuelt kan tilrettelegge. Men man trenger ikke å oppgi noe grunn, kun funksjonsnivået. Jeg tenker likevel at egen helse kommer først, og at selv om man kanskje kunne klart å gjøre en oppgave, så ville jeg sagt nei om det er slik at dette kan føre til at det tar lengre tid å bli frisk, eller kan føre til andre problemer. Er jeg f.eks. skikkelig forkjølet med hoste og ikke har fått sove, så vil jo kanskje sjefen høre om det er mulig med hjemmekontor. Men ser jeg at dette blir for ubehagelig og slitsomt på en slik dag så sier jeg bare sorry, jeg trenger den hvilen for å bli frisk. Anonymkode: ee090...e29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå