Johanne466 Skrevet torsdag kl. 12:14 #1 Skrevet torsdag kl. 12:14 Hei. Hodet mitt er i kaos og trenger desperat noen tanker fra andre som kanskje har vært i samme situasjon. Jeg byttet jobb for 6 måneder siden etter å jobbet på samme sted i 4 år. Flyttet tilbake til plassen jeg kommer fra, og nå tenker jeg ikke på noe annet enn hvor dum jeg var som byttet jobb og flyttet tilbake (1,5 time med bil). Den nye jobben sto ikke til forventningene, den er kjedelig, og arbeidsoppgavene er ikke nok faglig utfordrende og jeg føler meg kvalt av å jobbe på eget hjemsted så skuffelsen er total. I gamlejobben hadde jeg en fantastisk gjeng med kolleger, og en mer faglig utfordrende jobb, men også mer ansvar som jeg kjente tynget og ga meg høye skuldre over tid. Har alltid tenkt at jeg skulle tilbake til hjemplassen for roligere forhold og med familie litt nærmere. Og nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Alt føles svart, har blitt deprimert, jeg isolerer meg og gråter mye. Jeg er ung og har hele livet foran meg. Har snakket med sjefen om dette og jeg kan flyttes til et annet sted jeg har jobbet tidligere (før jeg flyttet) slik at jeg holder ut til jeg finner meg noe annet, men ønsker meg ikke tilbake dit heller da jeg aldri så meg tilbake. Det kan funke som en løsning, men så tar det tid å finne en ny jobb da de ikke vokser på tre i det området jeg er i nå. Jeg kom liksom hjem for denne jobben jeg har nå. Kjenner bare at jeg angrer så mye på hele greia og har mest lyst til å ringe gamlesjefen for å melde min interesse igjen, men jeg frykter at det blir en handling i panikk også. Har hele livet slitt med å ta valg og stå støtt i dem, men valget om å flytte hjem igjen føltes virkelig rett men nå er det det dummeste jeg har gjort. Vanskelig å si hva som er hva, om det er jobben som er problemet eller om det er hele valget om å flytte tilbake som er problemet. Savner kollegene mine såå mye og føler hele identiteten min ligger igjen på det stedet.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:29 #2 Skrevet torsdag kl. 12:29 Du er ung. Gjør noe helt nytt. Alternativet hadde jo vært at du var bundet av et dyrt huskjøp, barn med en eks, eller noe slikt. Dette med å ha en jobb med mye ansvar, topper, krav, og som krever noe mer enn 8-16, er et tveegget sverd. Jeg har også kjent på mye stress i perioder. Men har etterhvert innsett at jeg kjeder meg om ting kan gjøres likt hver dag, om det ikke er variasjon, krevende situasjoner og tøffe beslutninger. Så min tilnærming har vært stressmestring og struktur - foran å ta drastiske grep som jeg vet bare fører til at jeg vil kjede meg i en rutinejobb. Anonymkode: ca3b3...12b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:00 #3 Skrevet torsdag kl. 13:00 Kan du ikke ta kontakt med gamle jobben og høre om du kan komme tilbake? Og flytte tilbake der du føler deg hjemme Anonymkode: c8b7a...2f1 1
Johanne466 Skrevet torsdag kl. 17:50 Forfatter #4 Skrevet torsdag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke ta kontakt med gamle jobben og høre om du kan komme tilbake? Og flytte tilbake der du føler deg hjemme Anonymkode: c8b7a...2f1 Det går absolutt an. Men jeg vet jo ikke om dette også blir nok en flukt i livet.. om jeg burde gi området jeg er i nå en sjangs først eller om det ikke er noen vits
Johanne466 Skrevet torsdag kl. 17:52 Forfatter #5 Skrevet torsdag kl. 17:52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er ung. Gjør noe helt nytt. Alternativet hadde jo vært at du var bundet av et dyrt huskjøp, barn med en eks, eller noe slikt. Dette med å ha en jobb med mye ansvar, topper, krav, og som krever noe mer enn 8-16, er et tveegget sverd. Jeg har også kjent på mye stress i perioder. Men har etterhvert innsett at jeg kjeder meg om ting kan gjøres likt hver dag, om det ikke er variasjon, krevende situasjoner og tøffe beslutninger. Så min tilnærming har vært stressmestring og struktur - foran å ta drastiske grep som jeg vet bare fører til at jeg vil kjede meg i en rutinejobb. Anonymkode: ca3b3...12b Akkurat det jeg føler at jeg burde gjort det du skriver, fremfor å ta dette drastiske grepet. Og da føler jeg at neste steg også blir drastisk om du skjønner
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:27 #6 Skrevet fredag kl. 04:27 Det høres egentlig ut som at du burde tatt noen timer hos psykolog. De har nok vært borti lignende situasjoner tidligere og kan hjelpe med å sortere og finne den riktige løsningen. Jeg vet ikke hvilke ordninger som finnes for psykolog i disse dager, men legen din kan kanskje ha en grei oversikt der. Jeg vet at det offentlige har hatt mye ventetid tidligere, men det kan være det er bedre nå, samt at det finnes nettbaserte psykolog. NAV kan også ha forskjellige tjenester, om du oppfyller kriteriene. I det private så slipper man fortere til, men det koster en del. Sjekk om bedriften har en helseforsikring/bedriftshelsetjeneste som dekker psykolog. Det bør stå i personalhåndboka om du ikke har lyst til å spørre sjefen direkte. Flere steder jeg har jobbet har de hatt ansattgoder med 5-10 psykologtimer, kiropraktor m.m. Enten dekkes det fullt, eller så betaler man en liten egenandel etter et visst antall timer. Anonymkode: 91165...768
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:29 #7 Skrevet fredag kl. 04:29 Også enkelte abonnement på treningssentre kan inkludere psykolog, om du har det. Anonymkode: 91165...768
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:00 #8 Skrevet fredag kl. 19:00 Jeg har opplevd noe av det samme. Jobbet et helt fantastisk sted. Alt var kjempebra. Men så ble det slutt med han jeg var sammen med, og jeg flytta kun dit pga han. Plutselig hadde jeg ingen famille og venner i nærheten lenger, noe som gjorde meg ganske deppa. Jeg sa derfor opp jobben og flyttet. Jeg trives helt greit, men den gamle jobben var 100 ganger bedre på alle områder. Jeg har tenkt mye på dette. Men innsett at livet går faktisk videre og jeg må kunne takle det. Nå har jeg mann og barn og vi har kjøpt hus. Jeg gruer meg noen dager til jobb og da savner jeg den gamle jobben. Men samtidig så kunne jeg jo ikke bli. Nå jobber jeg bare med å gjøre arbeidshverdagen mer positiv for meg selv. Jeg får ikke gjort noe med det. Anonymkode: ead01...4f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå