Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får du behov for å kaste, sortere, vaske, ommøblere da? Jeg får lyst å minimere, tinga eier jo oss....

Anonymkode: 91e43...f10

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar ned . Trenger ikke å ommøblere eller å vaske. 

Der på de stedene nisser har sittet blir det bare satt tilbake noen lysholdere som brukes ellers i året

Anonymkode: 96357...7c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

20.dag jul! Ommøblere er det ingen grunn til å gjøre. Ikke er det noe jeg har behov for å kaste heller. 

Anonymkode: 94453...e3d

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, får plutselig lyst å kaste alt mulig, sortere, ommøblere og ta helt av. Gjør det ikke da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en gyllen mulighet til å bli kvitt rusk og rask og å rydde opp i skuffer og skap. Jeg f eks blir ofte inspirert til å organisere innhold i skap når huset er rent. Hvis jeg hadde bodd alene hadde jeg hatt tellekanter og orden på hver minste lille centimeter i huset, men må holde ut med rotegubbe og 3 roteguttunger i 10 år til. Gleder meg til å ha en ryddig, liten leilighet til bare meg når barna har flyttet ut 😇

Anonymkode: 1e2b8...2ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo en gyllen mulighet til å bli kvitt rusk og rask og å rydde opp i skuffer og skap. Jeg f eks blir ofte inspirert til å organisere innhold i skap når huset er rent. Hvis jeg hadde bodd alene hadde jeg hatt tellekanter og orden på hver minste lille centimeter i huset, men må holde ut med rotegubbe og 3 roteguttunger i 10 år til. Gleder meg til å ha en ryddig, liten leilighet til bare meg når barna har flyttet ut 😇

Må rotegubben også ut? Vet han om det? 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare søke her inne..da finner du 3-5 tråder om dette.

Her ble ting borte 2 juledag 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fri på mandag. Tenkte å ta det meste da. Kaster ting som er ødelagt. Pynt som jeg bare er lei av samles i ei eske og gis til den lokale bruktbutikken.

Anonymkode: cb5ea...26d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Får du behov for å kaste, sortere, vaske, ommøblere da? Jeg får lyst å minimere, tinga eier jo oss....

Nei det behovet får jeg ikke. Men tar ned jula 30.desember. 

Anonymkode: 9e017...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ryddet ned alt unntatt lys 27.desember. Da kommer det opp litt nytt - duker, borddekorasjon, blomster - som passer bedre til nyttårsaften. Nå, 1.januar, har jeg tradisjon for å rense ut alt, og ha minimalt med dekor en periode. Neste som kommer opp er vel fastelavensnek. 

Har det generelt ganske rent og ryddig, og ombølerer aldri. 

Anonymkode: d7612...2cb

Skrevet

Nei. Før det første har vi jul hjemme hos mannen og selv om jeg tydder og er hjemme her så tar jeg meg selvfølgelig ikke til rette med å kaste tingene hans. 

Og for det andre, hjemme hos meg er jeg maksimalistisk. Jeg får mistrivsel av et kaldt og tomt hjem, når alt skal minimeres til et minimum, det greiene der er virkelig så langt i fra min definisjon på hyggelig og fint. Jeg liker å ha det ryddig og jeg liker også tingene mine godt. Synes det blir mindre tomt og hult nå i januar fordi jeg har så mye fin hverdagspynt å bytte julen ut med. Tingene mine gir meg velbehag for øye, komfort, trivsel og hygge så nei.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for det blir jo automatisk færre ting og mer plass når juletreet og pynten er borte. 

Anonymkode: 1f981...93a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. 

Rydder bort jula iløpet av neste uke tenker jeg.

Anonymkode: 97ac8...c98

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aaah sånn har jeg det også! Tenk så ryddig vi hadde hatt det hvis vi hadde bodd alene *drømme* 

Anonymkode: d430c...87c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

13.januar (20.dag jul). Pynter ikke hus og juletre før til advent/jul, så er ikke lei🤩 Elsker å ha lysene og pynten nå disse første, mørke januardagene🌟

Anonymkode: babeb...27f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har mye ting og jeg har det veldig ryddig. Januar er mørk og lang og jeg har ingen behov for å kvitte meg med alt og gjøre den tom i tillegg.

Anonymkode: 0db11...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder den blrt i morgen 2.jnuar. Har ikke noe fast dato og oppleg, tar det bare etter nyttårsaften når det passer. 
Vi rr såpass ryddige at det skjeldent er behov for større opprydding eller kasting av masse greier uansett så jeg får ingen slik trang av å trydde bort julepynten.

Vi pynter bare litt i stua, noe i gangen, julestjerne, en remse julelys ute og juletreet så det tar ikke helt av.

Anonymkode: aad59...74c

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Bare søke her inne..da finner du 3-5 tråder om dette.

Her ble ting borte 2 juledag 

Du leste ikke så mye annet enn tittel, gjorde du? Også leste du tittelen feil

Anonymkode: 0f2c1...00f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du leste ikke så mye annet enn tittel, gjorde du? Også leste du tittelen feil

Anonymkode: 0f2c1...00f

Sånn går det når dysleksi leser... når rydde du ut jula? Derfor ikke tittel og innledning stemte 😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det når juletreet begynner å henge og se trist ut. Det varierer fra år til år avhengig av kvaliteten, men i år ser det foreløpig bra ut. 

Føler ingen trang til å rydde og kaste, nei. Tvert i mot, når julepynten er borte virker stua litt rar og tom. Det går fort over, da.

Anonymkode: cefa9...39c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...