Gå til innhold

Stue med mye furu...hvilke farger harmonerer til det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vurderer kjøpe et hus der det er mye furu, men orker ikke male...hvilke farger tenker du kan passe i interiøret? :) 

Anonymkode: ead18...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du beise veggene, sånn at de blir litt «mildere»? 
ellers kan man gå for en en «moderne hyttestil», med mange av de vanlige møblene man finner i moderne leiligheter.

eller gå for skandinavisk stil med nøytrale farger.

tror man bør holde seg unna mye forskjellige farger hvert fall. Holde seg til 1 fargetone.

Anonymkode: 3f99d...f6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg nok «orket» å male. 

Anonymkode: d9d2f...82c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Minimalistisk skandinavisk stil passer

Anonymkode: b7a0a...cf8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for svart. Sorte lysbryter pg lamper, mørkegrønt og grått i interiørdetaljer og tekstiler. 

Anonymkode: 67773...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mørkeblått eller mørkegrønt. Blått hvis du har mye planter eller annet interiør i forskjellige farger, grønt hvis ikke.

Anonymkode: a19f8...6f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Naturfarger.

Furuhusene var ofte opprinnelig innredet med mosegrønn/oliven, beige, rustbrun, mørkebrun osv. 

Det passer dårlig med kalde toner som kjølig grå og for kjølig hvit og blått.

Mange brukte for eksempel terrakottafargede fliser/klinker på gulvet i gangen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri orket å bo i et " furuhelvete" . Betal noen for å male det om du ikke orker selv. Gulnet furu🤮.

Anonymkode: e0cc0...2ed

AnonymBruker
Skrevet

Grønt er veldig fint til trefarger

Anonymkode: 7d2a5...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Trefarger er mye finere og koseligere   enn kalde farger som svart grått og hvitt svarte vegger er så dystert🤢 jeg takker nei til alle leiligheter dom er malt svart 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har noe å si om det er gammel, gulnet furu, eller lys og moderne. Jeg ville unngått å bruke mørke farger til (som jeg ser noen foreslår), da framhever du bare furuen, og det får et litt 80-tallspreg. Lyst nordisk/dansk interiør, ev lyse jordfarger (som også er foreslått) kan bli bra. 

IMG_1589.jpeg

Anonymkode: 28323...7ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mørkeblått eller mørkegrønt. Blått hvis du har mye planter eller annet interiør i forskjellige farger, grønt hvis ikke.

Anonymkode: a19f8...6f5

Signerer! Og behold panelet slik det er ❤️

Anonymkode: 4d5b7...273

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trefarger er mye finere og koseligere   enn kalde farger som svart grått og hvitt svarte vegger er så dystert🤢 jeg takker nei til alle leiligheter dom er malt svart 

Det finnes vel ikke mange leiligheter som er malt svart? Dessuten er et strøk maling såpass enkel forvandling at det er dumt å utelukke en leilighet på grunn av fargen hvis du er på let etter ny bolig

Anonymkode: 67773...aba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

vurderer kjøpe et hus der det er mye furu, men orker ikke male...hvilke farger tenker du kan passe i interiøret? :) 

Anonymkode: ead18...8fa

Sort, grønn, blå. Noe med varme farger så varmhvite farger kan også fungere. Bruk aktivt fargekart hjemme

Anonymkode: f5d28...ac0

AnonymBruker
Skrevet

IMG_1590.jpeg

Anonymkode: 28323...7ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...