Gå til innhold

Fotoboks

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man kjører for fort forbi fotoboks, vil den alltid blinke så man ser det? Litt usikker på farta jeg hadde forbi fotoboksen, så ble litt nervøs! Det er uansett ikke snakk om mye, men har aldri hatt en fartsovertredelse eller bot av noe slag, og hadde en plan om å fortsette med det..

Anonymkode: 70ebe...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om man kjører for fort forbi fotoboks, vil den alltid blinke så man ser det? Litt usikker på farta jeg hadde forbi fotoboksen, så ble litt nervøs! Det er uansett ikke snakk om mye, men har aldri hatt en fartsovertredelse eller bot av noe slag, og hadde en plan om å fortsette med det..

Du er ikke i tvil hvis den blinker for å si det sånn du skjønner det hehe

Anonymkode: f8307...abc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar! Ble veldig lettet, og håper at det stemmer for alle fotobokser! Jeg så ikke noe blink.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke alle blinker. Har blitt tatt i gjennomsnittsmåler to ganger og de har ikke blinket.

Anonymkode: e0265...077

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Ikke alle blinker. Har blitt tatt i gjennomsnittsmåler to ganger og de har ikke blinket.

Så kjedelig! Det var ikke gjennomsnittsmåling der jeg kjørte, så krysser fingrene for at det ikke gjaldt denne. 

TS

Skrevet

Det er ikke fotoboksen som blinker, men et lys som står noen meter etter fotoboksen. I alle fall her jeg bor. 

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (6 minutter siden):

Det er ikke fotoboksen som blinker, men et lys som står noen meter etter fotoboksen. I alle fall her jeg bor. 

Her er det ikke noe langs veien etter fotoboksen, så det må komme fra den isåfall.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må følge nøye med for kunne se det, og kjører du for fort tenker du ikke over det om det ikke er snittmåling, da kommer det et lite blink fra begge.

Det er lenge siden det var blitzlampe som lyste opp. Kanskje du skal se litt ekstra på de neste gang du kjører forbi en?

Anonymkode: 00fce...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før var man ikke i tvil (har blitt tatt selv!) Etter alt ble digitalt så er det ikke sikkert lenger nei 🙈

Anonymkode: 1ef2a...235

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (8 timer siden):

Her er det fotoboksen som blinker,så er nok litt forskjellig.

Anonymkode: 41a52...b7b

Skrevet (endret)
Gaia skrev (8 timer siden):

Det er gjerne en egen stolpe med lys etter siste fotoboks der det er strekningsmåling.

Hver fotoboks har gjerne et lite lys selv. Ved strekningsmåling blir alle fotografert først, men bilder slettes umiddelbart så lenge hastigheten er under lovlig hastighet.

Det ekstra lyset blinker om bildene ikke slettes.

Endret av TBL12
  • Liker 1
Skrevet

Man kan ofte se en refleksjon av sine egne lys i fotoboksen her jeg bor, og refleksjonen er ofte gul-grønn. Kjørte nylig bak en som kjørte for fort, og da blanket det rødt. Ikke sterkt lys, men det virket som han skjønte det godt selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fotoboksene som brukes til gjennomsnittsmåling tar bilde av hver eneste bil så de blinker selvfølgelig ikke.

Vanlige fotobokser blinker, men ikke så kraftig som de er kjent for fra før i tiden, da de ikke var digitale.

Anonymkode: b49b8...94f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må følge nøye med for kunne se det, og kjører du for fort tenker du ikke over det om det ikke er snittmåling, da kommer det et lite blink fra begge.

Det er lenge siden det var blitzlampe som lyste opp. Kanskje du skal se litt ekstra på de neste gang du kjører forbi en?

Anonymkode: 00fce...0be

ok fikk for 3 uker siden men er jo lenge det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg så et blink som ikke var kraftig for noen dager siden - det var blåhvitt. Hadde kjørt langt og var sliten, så feilberegnet litt på cruisekontrollen. Kjørte nok 51-52 i 50sone. Veldig spent på om jeg får min første fartsbot eller om sikkerhetsmarginen redder meg

Anonymkode: 4a8c0...a5c

Skrevet
TBL12 skrev (4 timer siden):

Det er gjerne en egen stolpe med lys etter siste fotoboks der det er strekningsmåling.

Hver fotoboks har gjerne et lite lys selv. Ved strekningsmåling blir alle fotografert først, men bilder slettes umiddelbart så lenge hastigheten er under lovlig hastighet.

Det ekstra lyset blinker om bildene ikke slettes.

Ja, selvfølgelig. Her er det bare strekningsmålinger, så det forklarer det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...