Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo Hallo å godt nyttår straks

Bank å skattetrollet er jo stengt i disse tider så kanskje det er noen glupinger her 😄

Fikk boliglån i 2025 på ca 2 500 000. Fikset det i skattekortet med lånet å renter.

Sjekket skattekortet 2026 nå å ser at lånet/renter er "borte", det som jeg la inn tidligere.
Er det normalt? Må jeg legge inn verdiene på nytt for hvert skattekort?

Så spørsmålet blir egentlig skal jeg fylle inn det totale Lånebeløpet igjen eller restgjelden f.o.m. Januar 2026?
Renter på lånet legger jeg inn som er beregnet for 2026 da.

🤪

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skattetaten bruker de siste korrekte tallene de har om deg, og de er fra skatteoppgjøret for 2024.

Du må derfor legge inn lån og renter selv for 2026.

Anonymkode: 6d3e8...579

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skattetaten bruker de siste korrekte tallene de har om deg, og de er fra skatteoppgjøret for 2024.

Du må derfor legge inn lån og renter selv for 2026.

Anonymkode: 6d3e8...579

Okei men skal jeg da bare fylle inn det fulle lånet eller resterende beløp Januar 26 eller Desember 26

Endret av pepsimonster
Skrevet

Desember 2026.

Anonymkode: f644c...008

• Liker 1
Skrevet
pepsimonster skrev (12 minutter siden):

Okei men skal jeg da bare fylle inn det fulle lånet eller resterende beløp Januar 26 eller Desember 26

Resterende gjeld pr 31.12. 2026. 

Anonymkode: 78831...d14

• Liker 1
Skrevet
pepsimonster skrev (13 minutter siden):

Det som var saldoen på lånet pr 31.12.25 skal du legge inn på skattekortet ditt. Det er tallene som står i årsoppgaven fra banken din, og som skatteetaten kan kontrollere.

Skrevet
pepsimonster skrev (12 minutter siden):

Det er gjeld per 31.12.2026 som inngår i formuesberegningen for inntektsåret 2026.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Det som var saldoen på lånet pr 31.12.25 skal du legge inn på skattekortet ditt. Det er tallene som står i årsoppgaven fra banken din, og som skatteetaten kan kontrollere.

Det er snakk om skattekortet for 2026 og da er det saldo per 31.12.2026 som legges inn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar folkens. Da er skattekortet oppdatert 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...