vinterbrud 010203 Skrevet 25. november 2002 #1 Skrevet 25. november 2002 Jeg og min kjære gleder oss så utrolig masse til å bli mann og kone. Vi har virkelig storkost oss under forberedelsene. Nå er det i underkant av ti uker til den store dagen....og i helga går min far og hans nye kjæreste hen og forlover seg!!! Vi er selvfølgelig glade på deres vegne. Noen synes kanskje jeg er urettferdig og egoistisk når jeg sier at jeg syns de kunne ventet til etter bryllupet! Jeg har ikke snakket med pappa ennå, bare med søster'n, hun var passe oppgitt! Mamma og pappa har vært skilt i halvannet år. Uff, kanskje jeg bare er innmari deppings nå.....men lufta gikk liksom ut av ballongen ... Ugh, måtte bare få det ut jeg.... :cry:
Gjest Lea Skrevet 25. november 2002 #2 Skrevet 25. november 2002 Jeg synes vel ikke at dette var så hårreisende jeg da. Kommer litt an på hvor mye de gjør ut av det, men det er jo fortsatt en stund igjen til bryllupet ditt og jeg tror nok at evt. oppstyr har lagt seg før den tid. Tror at du må prøve å se dette fra faren din sin side også. Kanskje de hadde lyst til å forlove seg nå, at det var en dag som var spesiell? Eller at hans nye kjæreste hadde overrasket ham.. skulle han i såfall sagt nei? Jeg aner jo ikke noe om dette og hvordan det foregikk. Men jeg synes at det er litt for mye forlangt om hele verden skulle settes på hold fordi dere skal gifte dere. Det var sikkert ikke vondt ment uansett.
Imax Skrevet 25. november 2002 #3 Skrevet 25. november 2002 Virker som om dette ikke har noe med ditt forestående bryllup å gjøre, men heller om ditt forhold til din far, hans nye forlovede og hans forhold til din mor. Det er forståelig at du opplever triste følelser i forbindelse med dette, det er vel naturlig. Samtidig er faren din en voksen mann som må ta sine avgjørelser for sitt liv, akkurat som du gjør det for ditt liv. Tenk heller gjennom hvorfor du blir så såret, slik at det blir lettere for deg å forholde deg til situasjonen. Du har enda tid til å tenke på dette, før du tar innspurten til ditt eget bryllup. Jeg er sikker på at om ti uker så er det ikke dette som står i hodet på deg!!!
Karoline Skrevet 25. november 2002 #4 Skrevet 25. november 2002 Skjønner godt din reaksjon, det virker litt lite taktfullt!
Usikker Skrevet 25. november 2002 #5 Skrevet 25. november 2002 Jeg synes ikke dette var noe å ta så på vei for! :o ....men, det er jo bare min mening det da.
Ruby Skrevet 25. november 2002 #6 Skrevet 25. november 2002 Det er jo bare en forlovelse. Tror ikke de har gjort det for å stjele oppmerksomheten fra dere eller noe. Kanskje de bare vil vise sin kjærlighet til hverandre. Selv om det er din far det dreier seg om, så er jo han også kun et menneske. Gled deg på hans vegne, som jeg er sikker på at han gjør for dere. Lykke til, hold humøret oppe, om ti uker er det DERE som har deres tid av lykke!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #7 Skrevet 26. november 2002 Han skal jo ikke gifte seg før dere da så jeg hiver meg på de andre som sier at dette ikke er noe å ta på vei for. Man kan også spørre seg hvorfor skal de plent ta hensyn til dere da og utsette sin egen forlovelse ? Synes det er lite voksent jeg selv. Men lykke til uansett med brylllupet og nyt heller dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #8 Skrevet 26. november 2002 Jeg skjønner deg kjempegodt!!! foreldrene mine skilte seg for 2 år siden, og det var veldig tøft for hele familien... Faren min flyttet sammen med sin nye dame (som var årsaken til at det ble slutt mellom mamma og pappa) etter bare noen få måneder. Jeg hadde følt det på samme som måte som deg (og sansynligvis verre) hvis de hadde forlovet seg rett før bryllupet mitt. Ikke fordi det tok "oppmerksomheten" bort fra bryllupet mer fordi det ville gjort meg så utrolig frustrert og sint at han skulle gifte seg på nytt så kort tid etter skilsmissen, og med HENNE :evil: - og det hadde tatt vekk litt av gleden ved at jeg skulle gifte meg. - Syns ikke det er rart om du er litt lei deg over dette.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #9 Skrevet 26. november 2002 Jeg skjønner at det blir litt familiekrig midt inne i en stor fredsperiode, men jeg vil foreslå at du gjør minst mulig ut av den forlovelsen, så vil det også plage deg minst mulig. Forvent at folk er voksne og kan omgås/eventuelt overse hverandre stilltiende i bryllupet. Uten at andre eller du merker det. Så må jeg legge til en verre historie; min kjæreste har en søster som er helt corny, og i den tiden da hans bror skulle gifte seg, synes hun nok at det ble litt mye oppmerksomhet i feil retning; så hun tok et impulsbryllup helga før ! Nesten ingen som kunne møte såklart på så kort varsel, men hun fikk oppmerksomhet...
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #10 Skrevet 26. november 2002 Hvorfor skal ikke din far få forlove seg? Synes du virker litt egoistisk her jeg som ikke unner din far dette. Gled deg heller over hans valg, så kanskje du også gleder deg mere over ditt eget bryllup. Prøv heller å samarbeide med din far. Mest sannsynlig vil han ditt beste, samtidlig så må han få leve livet sitt som han vil. Kanskje jeg er litt kvass her nå, men jeg mener virkelig at et menneske skal tenke på hva som er best for seg selv. Han er en voksen mann som tar et skritt videre i livet. Det samme gjør vel du, og han er vel glad på dine vegner? Hadde du blitt like frustrert hvis f.eks din forlover, søster ol. forlovet seg like før ditt bryllup?
Gjest Madden Skrevet 26. november 2002 #11 Skrevet 26. november 2002 Forstår at du reagerer slik spontant..men jeg tror at når du har brukt noen dager til å tenke over dette så ser du kanskje ting i et annet lys! Fokuser på hva du gjør med livet ditt, så får foreldrene dine ordne med sitt! Vi har nok ikke noe vi skulle sagt uansett, og du må ikke ta det personlig...din far og hans forlovede hadde garantert ingen baktanker med dette i forhold til deres bryllup! Kos dere med den tiden dere har frem til bryllupet og lykke til med feiringa!! :D
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #12 Skrevet 27. november 2002 :o Din far er voksen nok til å betemme over sitt eget liv. Hvorfor han forlovet seg nå kan jeg ikke tenke meg har noe med ditt bryllup å gjøre. Å ikke for å ødelegge iallefall. Kanskje det er du som ikke er blitt skikkelig voksen enda................... :o Kanskje du trenger mor og far, og ditt trygge hjem enda en stund ?? :o :o :o :o :o
Gjest Kinga Skrevet 27. november 2002 #13 Skrevet 27. november 2002 Synes Imax kom med et veldig godt svar!
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #14 Skrevet 27. november 2002 :o Kanskje det er du som ikke er blitt skikkelig voksen enda................... :o Kanskje du trenger mor og far, og ditt trygge hjem enda en stund ?? :o :o :o :o :o For et tåpelig svar å komme med.... syns det er mye mer naturlig å få en reaksjon på dette slik som hun som skrev innlegget her enn og ikke få det. Tror dessuten det er fint at reaksjonen kommer nå, det er tross alt 10 uker igken til bryllupet - og da kan hun få bearbeidet disse følelsene i god tid før den store dagen Dette har ingenting å gjøre med å ikke være voksen enda. Hvis du har vært igjennom at foreldrene dine har skiltes, uansett om du er barn eller voksen så vet du at det er utrolig mye følelser forbundet med dette... og det føles rart når en av dine foreldre velger å gifte seg på nytt. - da er det liksom så endelig! Ditt utsagn vitner mer om at du ikke er voksen som ikke forstår slike følelser... Deg som skrev innlegget: Lykke til med videre bryllupsplanlegging og den store dagen. Tror helt sikkert at du kommer til å takle dette bra, men har full forståelse for at du føler slik som du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå