Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På mandag skal jeg starte i en ny jobb, som sykepleier. Fikk denne stillingen i høst. Det som har skjedd i ettertid er at jeg har fått tilbud om en lignende stilling mye nærmere der jeg bor, kjenner at jeg bare gruer meg til å begynne med pendling osv. 

Er det dårlig av meg å trekke seg?😅

Anonymkode: 71e52...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel skrevet under kontrakt og dermed bundet av oppsigelsestiden ? Helt fair å si opp sånn ellers.

Anonymkode: bbad4...483

• Liker 1
Skrevet

Hadde gjort det selv.

Anonymkode: d10aa...507

Skrevet

Hvordan er det dårlig? Du har fått tilbud mye nærmere. Det kunne du ikke vite. Kjør på! Ikke ha dårlig samvittighet. De har ikke det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt grei skuring spør du meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har vel skrevet under kontrakt og dermed bundet av oppsigelsestiden ? Helt fair å si opp sånn ellers.

Anonymkode: bbad4...483

Dette! Har du skrevet under kontrakten kan du ikke trekke deg, men du må si opp. Har du ikke skrevet under på kontrakten, kan du så klart trekke deg.

Anonymkode: 66e1d...46f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har skrevet kontrakt og alt ja, har selvfølgelig også veldig dårlig samvittighet, men av og til så må man kanskje bare tenke på seg selv?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har skrevet kontrakt og alt ja, har selvfølgelig også veldig dårlig samvittighet, men av og til så må man kanskje bare tenke på seg selv?

Du har vel bare en måneds oppsigelse nå i prøvetiden, så det bør jo ikke være et problem. De forstår det nok når du forteller hvorfor. 

Anonymkode: 8e497...c55

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja. Du får tid til andre ting når du får kortere reisevei. Regn ut hvor mange minutter du sparer på det i måneden.

Skrevet

Du kan si opp, men du kan ikke trekke deg fra signert kontrakt

Anonymkode: f24f9...eb1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trekker deg ikke, du sier opp.

Men sjekk oppsigelsestiden og hør om det finnes noen gode løsninger.

Anonymkode: af958...09c

• Liker 2
Skrevet

Bedre for dem at du sier opp nå med en gang enn om f. eks 6-8 måneder. Sier du opp nå kan de gi jobben til en av de andre søkerne. Sier du opp senere må de lyse ut på ny og de blir en hel prosess. Godt mulig de kan løse deg ut før oppsigelsestiden og om de har andre aktuelle som vil og kan starte med en gang.

De forstår og du må selvsagt tenke på deg selv og dine.

Anonymkode: 3a67a...596

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo en grunn til at man har prøvetid😊det er jo for at begge parter skal føle at det fungerer. Takk ja til den nye jobben med oppstart om noen måneder, også kan du si opp innenfor oppsigelsestiden du har, som oftest 1 mnd i prøveperioden

Anonymkode: 092c8...bf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På mandag skal jeg starte i en ny jobb, som sykepleier. Fikk denne stillingen i høst. Det som har skjedd i ettertid er at jeg har fått tilbud om en lignende stilling mye nærmere der jeg bor, kjenner at jeg bare gruer meg til å begynne med pendling osv. 

har du skrevet under noe så har du vel uansett 14 dager oppsigelse?

men nei, det er ikke feil, dette er ledere vant med. 

Anonymkode: 9c504...6a0

Skrevet

100% riktig avgjørelse å si opp den jobben. Tenk på deg selv. Du skylder dem ikke noe. 

Lykke til i ny jobb!

Anonymkode: 4b7dc...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...