Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte kongerøkelse og stativ før jul. Jeg hadde lyst på den lukten i huset.

Nå har jeg brukt den flere ganger, men det lukter jo ingenting så sant jeg ikke sniffer ned i røkelse boksen.

Har noen andre lik opplevelse med disse stativene og røkelse? For min del var det bortkastede penger.

Anonymkode: 0d930...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøpte kongerøkelse og stativ før jul. Jeg hadde lyst på den lukten i huset.

Nå har jeg brukt den flere ganger, men det lukter jo ingenting så sant jeg ikke sniffer ned i røkelse boksen.

Har noen andre lik opplevelse med disse stativene og røkelse? For min del var det bortkastede penger.

Jeg sa akkurat det samme til ei venninne nå. Syns heller ikke det lukter spesielt mye. Må være helt oppi stativet for å få et sniff av lukt😆

Anonymkode: 54022...814

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa akkurat det samme til ei venninne nå. Syns heller ikke det lukter spesielt mye. Må være helt oppi stativet for å få et sniff av lukt😆

Det er fordi vi venner oss til lukt, og hjernen slutter derfor å legge merke til den. Jeg merker også dette veldig godt med røkelse, fordi vi bare har det i hus til jul. Vi tenner det første gang lille julaften, og da legger jeg merke til lukten - men så er det borte resten av julen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere tent lys under, så den blir varmet opp? Man skal jo ikke "sniffe nedi boksen", men varme opp røkelsen. 

Anonymkode: 794a4...75d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det lukter ganske tydelig, men det kommer an på hvor mye røkelse man har i karet. Og så må man selvsagt tenne lys under, ellers lukter det omtrent ingen ting. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere tent lys under, så den blir varmet opp? Man skal jo ikke "sniffe nedi boksen", men varme opp røkelsen. 

Ja, følger bruksanvisningen på boksen. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er det flere tråder om. Noen telys gir ikke nok varme 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp bedre kvalitet på telysene, så ordner det seg. 

De har også en ekstra sterk-versjon på Kiwi. Den med et godt telys gir julestemning opphøyd i annen 🤣

Anonymkode: 7a665...9e4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg lys under. Jeg hadde gjester på julaften og de kjente ikke lukten heller. De har ikke røkelse selv, så tydelig at det ikke lukter hjemme hos meg.

• Liker 3
Skrevet

Lukter masse når jeg tenner her. Tenner enten i en gammel holder, som jeg arvet etter mamma, eller legger litt kongerøkelse (den fra apoteket) på vedovnen når jeg fyrer. Kommer nesten umiddelbart lukt

Anonymkode: 599a9...e37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp bedre kvalitet på telysene, så ordner det seg. 

De har også en ekstra sterk-versjon på Kiwi. Den med et godt telys gir julestemning opphøyd i annen 🤣

Fantastisk! Setter det opp som påminnelse til neste jul😁🎉🥳 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig har jeg lys under. Jeg hadde gjester på julaften og de kjente ikke lukten heller. De har ikke røkelse selv, så tydelig at det ikke lukter hjemme hos meg.

Kjøp bedre telys. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lukter masse når jeg tenner her. Tenner enten i en gammel holder, som jeg arvet etter mamma, eller legger litt kongerøkelse (den fra apoteket) på vedovnen når jeg fyrer. Kommer nesten umiddelbart lukt

Anonymkode: 599a9...e37

Jeg har vurdert å legge litt på vedovnen, men er redd det blir stygge merker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp bedre telys. 

Hvilke anbefaler du og hvor selges de?

Skrevet

Jeg bruker telys i aluminiumsform, tar en tom form opp ned under det jeg tenner, for å få lyset nærmere skålen, litt vann i røkelse faktisk, og ikke for mye røkelse i om gangen.

Anonymkode: 275e0...d7a

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

For å utløse duften må varmen være sterk. Det krever stearinlys. Men de fleste telys lages av simplere materiale og klarer ikke å skape varmen som trengs. Sjekk om telysene er laget av stearin før du kjøper. Men du må lete. Finner du ikke, er røkelse bortkastede penger.

Endret av Hunmedham
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her! Lukter jo ikke slik røkelse brukte å gjøre. Lukter jo ingen ting 

• Liker 1
Skrevet

Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. 

• Liker 1
Skrevet

Den originale brenneren er for åpen og det blir derfor vanskelig å varme opp skåla skikkelig. Bruk vanlig voksbrenner hvis du har. Hvis ikke, sett den originale brenneren et sted som er helt trekkfritt, altså bort fra vinduer og dører, også bort fra innvendige dører og døråpninger. Ikke sett det for høyt oppe da duften stiger. Bruk et høyt 6-timers telys, Unik telys er bra nok. Ha vann i skåla sammen med røkelsen fordi duften spres best og blir mest intens når vannet fordampes.

• Liker 1
Skrevet
Linazer skrev (25 minutter siden):

Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. 

Jepp. De kom med ny ingrediens i fjor:(

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...