Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤦‍♀️ når man ikke har noe fornuftig å komme med er det bedre å la være å si noe som helst 

Hvis du hadde giddet å lest så er di fleste enig i at det forventes mer når man går privat 

Anonymkode: a635f...60b

Jeg har lest alle svarene her, og ingen har sagt at det forventes mange bilder når man går privat. 

Jeg vet jeg er hard med deg i svaret mitt, men altså: du framstår som en person med urealistiske forventninger og manglende forståelse for hva en privat ultralyd går ut på. 

Anonymkode: bbbbd...ad7

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤦‍♀️ når man ikke har noe fornuftig å komme med er det bedre å la være å si noe som helst 

Hvis du hadde giddet å lest så er di fleste enig i at det forventes mer når man går privat 

Selv om de FLESTE her er enig, så betyr ikke det at det er korrekt og slik det SKAL være. 

Og hva hjelper det å sitte her å klage? Man var på privat ultralyd, fikk mindre bilder enn "forventet".. Thats life.. Klag til dem det gjelder eller gå videre med livet... Ingen her som kan endre det. Man får det man får.. Man betaler jo ikke summen man betaler BARE for å få mest mulig bilder.. 

Anonymkode: 07c3d...759

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 19.53):

det kommer litt ann på hvordan ungen ligger men den lå ganske greit til når vi var på ultralyd og det var mange andre vinkler som så mye bedre ut enn det som var på bildene vi fikk

Kan ikke kalles en unge i uke 8. 

Anonymkode: 1c861...bea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest alle svarene her, og ingen har sagt at det forventes mange bilder når man går privat. 

Jeg vet jeg er hard med deg i svaret mitt, men altså: du framstår som en person med urealistiske forventninger og manglende forståelse for hva en privat ultralyd går ut på. 

Eh nei det er flere både her og Facebook som har nettopp sagt at man forventer mer når man går privat og noen har sagt at jeg betalte mye for lite. Ja jeg har sett at noen har sagt at man ikke ser mye på 8 uker kontroll men vi så mye vi på våres kontroll siden ungen lå ganske greit noe gynekologen også sa at den gjorde, det var også mange andre vinkler som var mye bedre enn det vi fikk på bildene. Selve undersøkelsen tok også bare 2 min 

Men aleris er som sagt ikke stedet å gå hvor man betaler mye for lite det gjalt også Volvat, noe som også står på Facebook gruppa 

Vi kommer alderi dra til aleris eller Volvat når det skal være sånn. Det er ikke riktig at man betaler over 2000 kr for kun 2 bilder mens andre betaler man 1000 kr for 10 bilder pluss video

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv om de FLESTE her er enig, så betyr ikke det at det er korrekt og slik det SKAL være. 

Og hva hjelper det å sitte her å klage? Man var på privat ultralyd, fikk mindre bilder enn "forventet".. Thats life.. Klag til dem det gjelder eller gå videre med livet... Ingen her som kan endre det. Man får det man får.. Man betaler jo ikke summen man betaler BARE for å få mest mulig bilder.. 

Anonymkode: 07c3d...759

Herre min det er helt innafor å spørre om hva som er vanlig når det kommer til ultralyd bilder 

Uansett hva man hadde brukt 2000kr på forventer man å få mer enn dem som betaler 1000 kr, det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne? 

Ikke skjønner jeg hvorfor du har så sur tone for et ganske så normalt spørsmål, ikke bestemmer du hva som er innafor å spørre om eller ikke 

AnonymBruker
Skrevet

nå vet jeg at man bør holde seg unna aleris og volvat, det er sikkert flere her inne som syns det er greit å vite hvis man har planer om å gå privat, jeg hadde værtfall satte stor pris på det før vi var hos privat gyn 

altså aleris\volvat koster det 2000 kr og får lite for pengene 

di fleste andre aktører tilbyr mange flere bilder til en mye mindre pris 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uansett hva man hadde brukt 2000kr på forventer man å få mer enn dem som betaler 1000 kr, det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne? 

Det du skriver her beviser for meg at du ikke har forstått at ultralyden, også den private, er en helseundersøkelse, og ikke en fotosession av et foster. Det er ikke antall bilder du får med deg du betaler for; det er kvaliteten på undersøkelsen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eh nei det er flere både her og Facebook som har nettopp sagt at man forventer mer når man går privat og noen har sagt at jeg betalte mye for lite

Det er bare én her i tråden som har sagt at man forventer mer når man går privat. 

Anonymkode: 5a178...a03

AnonymBruker
Skrevet

jeg er så sykt lei av å måtte gjenta meg selv flere ganger. trodde folk satte faktisk litt pris på å vite det at man kan spare mye penger ved å velge en annen klinikk. eller driter dere penger alle dere som ikke skjønner at tusen kr er mye når man skal ha barn`?

som man kunne svart hvis man gikk et annet sted 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du skriver her beviser for meg at du ikke har forstått at ultralyden, også den private, er en helseundersøkelse, og ikke en fotosession av et foster. Det er ikke antall bilder du får med deg du betaler for; det er kvaliteten på undersøkelsen. 

Er vel mere du som har litt vondt for det

Selv gynekolog undersøkelse er jo det samme uansett hvor man går, om det er privat eller offentlig å det er helt normalt å forvente mer når man går privat. Du syns kanskje ikke det er så stort når man endelig har blitt gravid men det gjør nok dem aller fleste 

Altså aleris koster det mye for lite andre gynekolog sparer man mye og får mye mer for pengene, det å ta opp selve gyn undersøkelsen blir for dumt når selve undersøkelsen er nøyaktig det samme uansett hvor man går, det er ikke sånn at noen har en magisk tryllestav så man ser mer hos enkelte gynekologer vet du 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på privat ultralyd, der det kostet 150 kr ekstra for å få bilde og videosnutt. Jeg fikk 1 bilde på papir av dårlig kvalitet og en videosnutt på 3 sekunder som like gjerne kunne vært et bilde fordi ultralyden ble holdt helt og ro og fosteret lå helt i ro. 

Må innrømme at jeg ble litt skuffet, da jeg har sett så mange med disse remsene man får på offentlig ultralyd og trodde det var normalen. Hun tok flere bilder underveis og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kunne fått et par til (fikk de på digital link i tillegg), samtidig er jeg veldig glad for bildet jeg fikk. 

Anonymkode: 1ab2b...dd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

jeg er så sykt lei av å måtte gjenta meg selv flere ganger. trodde folk satte faktisk litt pris på å vite det at man kan spare mye penger ved å velge en annen klinikk. eller driter dere penger alle dere som ikke skjønner at tusen kr er mye når man skal ha barn`?

som man kunne svart hvis man gikk et annet sted 

Du fikk det du betalte for, en undersøkelse. Og hva i alle dager skal du med x antall bilder av et forster i uke 8. Det er knapt noe som er synlig på bilde. Du fikk vel vite at det er liv, ikke så mye annet du får ut av en tidlig ultralyd. Og både Aleris og Volvat er steder de fleste gjerne betaler litt ekstra for å bruke. Tviler på at noen forventer en lang remse med biler som en får i en fotoboks. 

Anonymkode: ab43a...646

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du fikk det du betalte for, en undersøkelse. Og hva i alle dager skal du med x antall bilder av et forster i uke 8. Det er knapt noe som er synlig på bilde. Du fikk vel vite at det er liv, ikke så mye annet du får ut av en tidlig ultralyd. Og både Aleris og Volvat er steder de fleste gjerne betaler litt ekstra for å bruke. Tviler på at noen forventer en lang remse med biler som en får i en fotoboks. 

Anonymkode: ab43a...646

Herregud hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv? Jeg har sakt nå mange ganger at man så mye på ultralyden og jeg var mer enn 8 uker og som jeg også har sagt flere ganger  sp forventes det mer når man går privat og nei jeg fikk ikke det jeg betalte for, går man privat så forventer man å få flere bilder enn når man går offentlig som er nøyaktig samme undersøkelse men gratis 

Eneste grunnen for at du ikke klarer å skjønne det er at du aldri har vært gravid eller at du selv jobber på aleris og det er veldig rart at du tror at folk ikke er opptatt av bildene da hadde vel ikke 3d bilder ig videre vært noe som blir tilbudt men det gjør det nettopp fordi folk faktisk vil ha bilder og syns det er veldig fint å få spesielt når det kommer til den første gangs foreldre mannen min vil også ha flere bilder og har snakket mye om 3d ultralyd som faktisk er ganske populært, selv om du liker å tro at det ikke er det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg gikk på privat ultralyd, der det kostet 150 kr ekstra for å få bilde og videosnutt. Jeg fikk 1 bilde på papir av dårlig kvalitet og en videosnutt på 3 sekunder som like gjerne kunne vært et bilde fordi ultralyden ble holdt helt og ro og fosteret lå helt i ro. 

Må innrømme at jeg ble litt skuffet, da jeg har sett så mange med disse remsene man får på offentlig ultralyd og trodde det var normalen. Hun tok flere bilder underveis og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kunne fått et par til (fikk de på digital link i tillegg), samtidig er jeg veldig glad for bildet jeg fikk. 

Hvor var det du gikk? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv? Jeg har sakt nå mange ganger at man så mye på ultralyden og jeg var mer enn 8 uker og som jeg også har sagt flere ganger  sp forventes det mer når man går privat og nei jeg fikk ikke det jeg betalte for, går man privat så forventer man å få flere bilder enn når man går offentlig som er nøyaktig samme undersøkelse men gratis 

Eneste grunnen for at du ikke klarer å skjønne det er at du aldri har vært gravid eller at du selv jobber på aleris og det er veldig rart at du tror at folk ikke er opptatt av bildene da hadde vel ikke 3d bilder ig videre vært noe som blir tilbudt men det gjør det nettopp fordi folk faktisk vil ha bilder og syns det er veldig fint å få spesielt når det kommer til den første gangs foreldre mannen min vil også ha flere bilder og har snakket mye om 3d ultralyd som faktisk er ganske populært, selv om du liker å tro at det ikke er det 

Man går privat for å slippe ventetid, ikke for å få en photoshoot...

Anonymkode: 609dd...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor var det du gikk? 

Et sted i Stavanger. Veldig hyggelig og flink jordmor, og ut fra tråden virker det jo ganske normalt at det er det man får.  Det viktigste for meg var undersøkelsen. Men ville ha bilde for å fortelle familie om graviditeten, og her betalte jeg jo faktisk spesifikt for bilde i tillegg til undersøkelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et sted i Stavanger. Veldig hyggelig og flink jordmor, og ut fra tråden virker det jo ganske normalt at det er det man får.  Det viktigste for meg var undersøkelsen. Men ville ha bilde for å fortelle familie om graviditeten, og her betalte jeg jo faktisk spesifikt for bilde i tillegg til undersøkelsen. 

jeg er ikke den enste som skulle ønske man fikk flere bilder. kvaliteten og mengde bilder kommer jo ann på hvor man går hen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man går privat for å slippe ventetid, ikke for å få en photoshoot...

Anonymkode: 609dd...c27

har du barn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 17.09):

Jeg fikk bare et av klinikken når jeg hadde UL i uke 7 (etter IVF, men privat). Forventet ingen. Sørget selv for å filme skjermen underveis så vi hadde video, veldig kult. Man betaler ikke for bilder, man betaler for å vite om alt er bra med babyen. 

Anonymkode: 9d11d...243

Selve undersøkelsen var veldig kort, ellers hadde vi også filmet selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...