Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke meg du svarer, men jeg er uenig med deg. Man betaler for tjenesten, ikke bildene i seg selv. Du kunne sikkert spurt om flere bilder, og hadde nok fått det. Men i realiteten er det svært lite å se i uke 8 annet enn at det er noe levende. Uansett må man betale for bildene på ultralyd på mitt sykehus. 250 kr for bilder om man ønsker det.

Anonymkode: bc00f...f3f

Ja, man betaler for tjenesten, men når samme undersøkelse tilbys hos andre klinikker til rundt 1000 kr mindre, er det naturlig å spørre hvorfor man da skal velge de aktørene som er betydelig dyrere

Anonymkode: a635f...60b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, man betaler for tjenesten, men når samme undersøkelse tilbys hos andre klinikker til rundt 1000 kr mindre, er det naturlig å spørre hvorfor man da skal velge de aktørene som er betydelig dyrere

Ja, det er et helt betimelig spørsmål hvorfor du valgte å gjøre det, men det er jo ikke det hovedinnlegget ditt handler om.

Anonymkode: 5a178...a03

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det er klart. Men pris sier ikke noe om at de tilbyr lengre tid eller mer bilder. Det er bare det at de har sett at de kan ta så mye for undersøkelsen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 16.44):

jeg tok tidlig ultralyd når jeg var i uke 8 + 4 og da fikk vi bare 2 bilder er ikke det veldig lite når man betaler sykt mye for ultralyd?

altså 2440 kr på aleris 

Det var lite ja.. tok på volvat da jeg var 11 uker på vei - fikk masse bilder pluss at det ble sjekket om baby hadde fold i nakken. 

Anonymkode: 95755...0ad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var lite ja.. tok på volvat da jeg var 11 uker på vei - fikk masse bilder pluss at det ble sjekket om baby hadde fold i nakken. 

Anonymkode: 95755...0ad

Men det skjer mye fra uke 8-11. Man kan ikke sjekke noe særlig i uke 8 :) og det er bare en bønne inni magen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er et helt betimelig spørsmål hvorfor du valgte å gjøre det, men det er jo ikke det hovedinnlegget ditt handler om.

Hovedinnlegget mitt handler om bilder hos privat gynekolog, men siden det har vært mye negativitet, vil jeg heller fokusere på pris. Samme undersøkelse tilbys hos andre klinikker til rundt 1000 kr mindre, så det er naturlig å spørre hvorfor man skal velge de som er betydelig dyrere. Jeg deler dette for å informere andre som skal velge klinikk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hovedinnlegget mitt handler om bilder hos privat gynekolog, men siden det har vært mye negativitet, vil jeg heller fokusere på pris. Samme undersøkelse tilbys hos andre klinikker til rundt 1000 kr mindre, så det er naturlig å spørre hvorfor man skal velge de som er betydelig dyrere. Jeg deler dette for å informere andre som skal velge klinikk

Det virker ikke som om du skjønner poenget med å gå privat, nei. 

Anonymkode: 609dd...c27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det virker ikke som om du skjønner poenget med å gå privat, nei. 

Anonymkode: 609dd...c27

Hvis det ikke er pris, tid eller hyggelig mottakelse som er viktig hos privat gyn, hva mener du da egentlig er viktig informasjon eller poeng med å gå privat?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det ikke er pris, tid eller hyggelig mottakelse som er viktig hos privat gyn, hva mener du da egentlig er viktig informasjon eller poeng med å gå privat?

Hensikten er å få en tidlig bekreftelse på at det er liv, for å redusere sannsynligheten for å gå helt til ordinær tidlig ultralyd på sykehuset i uke 11-14 med å oppdage en eventuell missed abortion. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok tidlig ultralyd hos Ultraportalen i Trondheim. Fikk mange bilder og videoer på mail i etterkant. Betalte 1450. 

Anonymkode: 86688...a1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hensikten er å få en tidlig bekreftelse på at det er liv, for å redusere sannsynligheten for å gå helt til ordinær tidlig ultralyd på sykehuset i uke 11-14 med å oppdage en eventuell missed abortion. 

Jeg forstår poenget med tidlig bekreftelse, men poenget mitt er fortsatt: hvorfor betale mer hos en klinikk som tilbyr nøyaktig samme undersøkelse som en billigere aktør?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok tidlig ultralyd hos Ultraportalen i Trondheim. Fikk mange bilder og videoer på mail i etterkant. Betalte 1450. 

Anonymkode: 86688...a1a

jeg skulle ha tatt det når jeg var der da :) er ikke så mange gyn her vi bor 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg forstår poenget med tidlig bekreftelse, men poenget mitt er fortsatt: hvorfor betale mer hos en klinikk som tilbyr nøyaktig samme undersøkelse som en billigere aktør?

Ditt nye poeng er helt gyldig, men hvorfor du valgte en klinikk som er dyrere enn andre må du nesten svare på selv 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ditt nye poeng er helt gyldig, men hvorfor du valgte en klinikk som er dyrere enn andre må du nesten svare på selv 

Jeg visste ikke om de store prisforskjellene på forhånd, derfor valgte jeg den klinikken. Poenget mitt er fortsatt å informere om at samme undersøkelse kan være billigere andre steder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...