Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg tok tidlig ultralyd når jeg var i uke 8 + 4 og da fikk vi bare 2 bilder er ikke det veldig lite når man betaler sykt mye for ultralyd?

altså 2440 kr på aleris 

Anonymkode: a635f...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bare et av klinikken når jeg hadde UL i uke 7 (etter IVF, men privat). Forventet ingen. Sørget selv for å filme skjermen underveis så vi hadde video, veldig kult. Man betaler ikke for bilder, man betaler for å vite om alt er bra med babyen. 

Anonymkode: 9d11d...243

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg fikk bare et av klinikken når jeg hadde UL i uke 7 (etter IVF, men privat). Forventet ingen. Sørget selv for å filme skjermen underveis så vi hadde video, veldig kult. Man betaler ikke for bilder, man betaler for å vite om alt er bra med babyen. 

vel til den prisen så ser jeg på det som en selfølge at man får flere bilder og det sto det også på ai når jeg søkte

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vel til den prisen så ser jeg på det som en selfølge at man får flere bilder og det sto det også på ai når jeg søkte

Ja, AI har jo alltid rett såklart. 🙄

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, AI har jo alltid rett såklart. 🙄

stått opp med feil bein eller?

Skrevet

Jeg har gått privat for 1500 kr og fått mange bilder. 

Anonymkode: 53256...4b0

• Liker 3
Skrevet

Har også pleid å få mange bilder. Men i uke 8 er det jo ikke så mye mer å ta bilder av?

Anonymkode: bc00f...f3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har også pleid å få mange bilder. Men i uke 8 er det jo ikke så mye mer å ta bilder av?

Anonymkode: bc00f...f3f

det kommer litt ann på hvordan ungen ligger men den lå ganske greit til når vi var på ultralyd og det var mange andre vinkler som så mye bedre ut enn det som var på bildene vi fikk

• Nyttig 1
Skrevet

Man tar vel hovedsakelig ultralyd for å se at ting står bra til med babyen, ikke nødvendigvis for å få så mange bilder? Den dyre prisen man betaler er jo for en service, ikke et produkt. Er litt begrenset hvor mange bilder man trenger av et foster på 8 uker også, den ser jo fortsatt ut som en reke🤭 hvis det er så viktig for deg med bilder anbefaler jeg 3d-ultralyd når babyen blir eldre, da får du både fine bilder og video

Anonymkode: 61a2c...ca7

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man tar vel hovedsakelig ultralyd for å se at ting står bra til med babyen, ikke nødvendigvis for å få så mange bilder? Den dyre prisen man betaler er jo for en service, ikke et produkt. Er litt begrenset hvor mange bilder man trenger av et foster på 8 uker også, den ser jo fortsatt ut som en reke🤭 hvis det er så viktig for deg med bilder anbefaler jeg 3d-ultralyd når babyen blir eldre, da får du både fine bilder og video

Anonymkode: 61a2c...ca7

vel folk er forskjellige på hva man mener er viktige og jeg har lest at det er veldig mange andre som får mange bilder på privat ultralyd, for eks en fikk hele 10 bilder og 2 videoer. men så var det vist stor forskjell på hvor man går også 

andre steder er det hele 1000kr billigere og man får mange flere bilder 

• Nyttig 1
Skrevet

Sa du at du ville ha masse bilder da? Det du betaler for er jo at en lege på privatklinikk har en konsultasjon med deg. Jeg var på UL i uke 8, bilder var ikke i hodet mitt i det hele tatt. Det er jo ikke noe å se. 

Anonymkode: 70efc...d81

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg fikk ett enkelt bilde printet på papir av dårlig kvalitet. Hadde tidlig ultralyd på Volvat. Men jeg var jo der for å sjekke om det var liv - så når vi fikk bekreftet det var et ultralydbilde bare en hyggelig souvenir å ha på kjøleskapet en stund. Hvis du var opptatt av å ha en hel fotoshoot burde du nevnt det når du har der.

Anonymkode: 6d451...9bf

Skrevet

Jeg har alltid fått mange bilder og filmer på privat UL, også i uke 7 og 12.

Anonymkode: d22e9...ca9

• Liker 1
Skrevet

Fikk både bilder og video digitalt og på papir på Jordmorklinikken i Oslo. Vært der i uke 8 og 12 i begge svangerskap (dette før offentlig UL i uke 12 ble rullet ut for alle) og vært superfornøyd. Ja, det er en medisinsk undersøkelse der man først og fremst betaler for å sjekke baby, men når man går privat så forventer man ofte litt mer.

Uke 8 er også for tidlig til å sjekke mye av anatomien. Uke 12 er det mange andre ting som sjekkes, men for uke 8 synes jeg du betalte mye for veldig lite. 

Anonymkode: 2cc41...afb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

jeg tok tidlig ultralyd når jeg var i uke 8 + 4 og da fikk vi bare 2 bilder er ikke det veldig lite når man betaler sykt mye for ultralyd?

altså 2440 kr på aleris 

Det spørs jo hvor mange ok bilder de fikk tatt da.. Og 8+4 er det ikke akkurat kjempe mye spennende å se 😉 ingen garanti man får bilder selv om man betaler for en UL. 

Anonymkode: 07c3d...759

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det spørs jo hvor mange ok bilder de fikk tatt da.. Og 8+4 er det ikke akkurat kjempe mye spennende å se 😉 ingen garanti man får bilder selv om man betaler for en UL. 

Anonymkode: 07c3d...759

Nå sa jo nettopp den personen over  at man forventer mer når man går privat noe jeg er helt enig i og det er faktisk ganske mange som har fått mange flere bilder enn meg men aleris er tydeligvis ikke stedet man bør gå man betaler mye for lite 

Gynekologen sa også selv at ungen lå ganske bra til på ultralyden, det var mange andre vinkler som var mye bedre enn di bildene vi fikk også 

AnonymBruker
Skrevet

Betalte også 1500 i uke 8 nå nylig, og fikk vel en 6 bilder. Men det viktigste var jo å sjekke at det var liv 😊

Anonymkode: 3951c...196

AnonymBruker
Skrevet

Det er en helseundersøkelse, ikke en underholdningstime hos familiefotografen :fy:

Anonymkode: bbbbd...ad7

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er en helseundersøkelse, ikke en underholdningstime hos familiefotografen :fy:

Anonymkode: bbbbd...ad7

🤦‍♀️ når man ikke har noe fornuftig å komme med er det bedre å la være å si noe som helst 

Hvis du hadde giddet å lest så er di fleste enig i at det forventes mer når man går privat 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤦‍♀️ når man ikke har noe fornuftig å komme med er det bedre å la være å si noe som helst 

Hvis du hadde giddet å lest så er di fleste enig i at det forventes mer når man går privat 

De fleste er jo slett ikke enige med deg? De som sier noe om det, sier at det er en helseundersøkelse og for tidlig til å se noe særlig. At noen har erfart at de fikk flere bilder enn deg, betyr ikke at de er enig i at du burde fått flere. 

Anonymkode: 5a178...a03

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...