AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #1 Skrevet 31. desember 2025 Bor i samme hus som et familiemedlem med voksent barn. Når jeg kommer fra jobb og endelig får satt meg ned med middag og skal slappe av hører jeg flere dunk og høylytt skriking. Da er det en voldsom krangel som har gått utover inventar i leilighet. Grining resten av kveld på ene parten og den andre later som intet har hendt. Nå frykter jeg for sammenbrudd og det som verre er for begge to, men aner egentlig ikke hvordan jeg skal håndtere dette da jeg er ganske sliten selv etter lange arbeidsskift 9 dager i strekk (ingen julefri her,nei). Kranglingen har pågått i flere år men den yngste er umulig å nå inn til. Her er det snakk om kompleks adferd over tid som begrenser den voksnes liv i stor grad og ikke minst har ført til store økonomiske tap. Vet ikke hva jeg helt vil med innlegget, men trenger bare å få det ut.. Noen som har erfaring med å få det ungt voksent menneske til å innse at profesjonell hjelp? Anonymkode: b4fe0...743
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #2 Skrevet 31. desember 2025 Hva med å flytte ut? Må du bo med disse menneskene? Anonymkode: b02d1...100 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #3 Skrevet 31. desember 2025 Varsle fastlegen til dem begge , evt kommuneoverlegen med bekymringen din Anonymkode: b91a5...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #4 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bor i samme hus som et familiemedlem med voksent barn. Når jeg kommer fra jobb og endelig får satt meg ned med middag og skal slappe av hører jeg flere dunk og høylytt skriking. Da er det en voldsom krangel som har gått utover inventar i leilighet. Grining resten av kveld på ene parten og den andre later som intet har hendt. Nå frykter jeg for sammenbrudd og det som verre er for begge to, men aner egentlig ikke hvordan jeg skal håndtere dette da jeg er ganske sliten selv etter lange arbeidsskift 9 dager i strekk (ingen julefri her,nei). Kranglingen har pågått i flere år men den yngste er umulig å nå inn til. Her er det snakk om kompleks adferd over tid som begrenser den voksnes liv i stor grad og ikke minst har ført til store økonomiske tap. Vet ikke hva jeg helt vil med innlegget, men trenger bare å få det ut.. Noen som har erfaring med å få det ungt voksent menneske til å innse at profesjonell hjelp? Anonymkode: b4fe0...743 Når det er så drøyt må du ringe politiet! Anonymkode: ba3a8...a64
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #5 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva med å flytte ut? Må du bo med disse menneskene? Anonymkode: b02d1...100 Vurderer det helt seriøst. Anonymkode: b4fe0...743 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #6 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Varsle fastlegen til dem begge , evt kommuneoverlegen med bekymringen din Anonymkode: b91a5...c6e Dette har jeg forsøkt på en av dem før uten hell, dessverre. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når det er så drøyt må du ringe politiet! Anonymkode: ba3a8...a64 Neste gang gjør jeg det. Anonymkode: b4fe0...743
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #7 Skrevet 31. desember 2025 Jeg ville ringt politiet for å få råd. Si at du har meldt bekymring til fastlege/kommunelege, men at de ikke agerer. Anonymkode: db4f0...835 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #8 Skrevet 31. desember 2025 Ring politiet når du hører det starter opp. Politiet tar en prat, ofte er det nok og hvis ikke så blir personen tatt med til lege og en gratis overnatting enten på cella eller psykiatrisk. Anonymkode: 173eb...bba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå