Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir alltid lei meg på denne dagen. Trist over at et nytt år er omme, på en måte. Men kun fordi jeg blir eldre neste år, og ikke fordi det har skjedd bra ting dette året. I tillegg gruer jeg meg til nytt år, fyller helt år denne gangen og det er vondt.

Har et veldig vondt liv og lever i mye smerter. At dagen markeres sammen med familie endrer ikke på det faktum.

Kjenner noen seg igjen?

Anonymkode: 18be9...b01

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjenner meg igjen. Nyttårsaften minner meg også på alt som ikke er så bra i livet. Når har det gått enda et år, og fortsatt er ting på samme viset. Jeg er et år eldre enn sist...

Før følte jeg også veldig på at "alle" har det så gøy på nyttårsaften bortsett fra meg. Når bryr jeg meg ikke så mye om det lenger.

Men tenker mye på hvordan det nye året blir. Jeg fyller også rundt år til neste år.

Anonymkode: 6e204...116

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er litt lei meg denne nyttårsaften. Vi blir aldri invitert til noen. Skal vi være sammen med andre må vi invitere folk til oss, så det har vi gjort i mange, mange år. I høst/vinter har vi hatt alvorlig sykdom i umiddelbar familie, så jeg har ikke hatt kapasitet til å tenke på nyttårsfeiring. Og dermed sitter vi alene i kveld. Jeg syns synd på ungene, for de vil jo gjerne være sammen med andre. Jeg syns det er så trist at ingen tenker på oss.

Anonymkode: 81cbc...467

• Hjerte 3
Skrevet

:klem3:

Anonymkode: 36a09...0f9

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner meg igjenn. Men var i begravelse til nabodama i går. 50 år med to små barn. Så denne nyttårsafta har jeg  bestemt meg for å se på hva jeg er taknemlig for.

Anonymkode: 61e5d...f5e

• Hjerte 3
Skrevet

Kjenner meg igjen jeg også. Tror dette året er spesielt merkbart, siden jeg vet at jeg fyller 30. Har ikke oppnådd det jeg trodde jeg skulle på denne alderen. Og tiden flyr helt sinnsykt fort…. 

Anonymkode: 30992...c88

Skrevet

Omvendt her. Koser meg med at jeg hadde et fantastisk år og gleder meg til å se hva som er rundt neste sving.

Er enslig, lager meg en diiiiger pizza i dag og setter på en god serie og tar meg en tur ut på altanen når de skyter inn det nye året😊.

Anonymkode: 90654...21b

• Liker 2
Skrevet

Smerte trenger ikke bety lidelse. Kanskje du burde snakke med noen proffesjonelle? Eller les en bok om Buddisme. Du kan få et bedre liv om du snur litt på tankemåten din.

Anonymkode: 02793...441

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen ja, fra tidligere. Jeg ser deg og jeg hører deg. Er det noe jeg kan gjøre som vil være støttende for deg? 

Tror i år er første gang jeg ikke føler noe særlig på det. Verken ensomhet, angst eller sårhet. Jeg har mindre relasjoner enn ved nyttår i fjor, mistet mine tre nærmeste, gått gjennom et samlivsbrudd, og blitt uføretrygdet. På mange måter er livet tommere og ensommere enn i fjor og dette er sånt som ville trigget meg noe voldsomt. Men ... jeg bare ... blir ikke det. Det er en dag, en vinterdag. Jeg har troen på fremtiden. Jeg har vokst enormt i løpet av året og jeg mistet mye men sluttet å forlate meg selv. Hadde det vært fint å ha en invitasjon, eller en fest, klart det! Men det er også fint å få skrive et svar til deg og sitte under dyna i stua og kjenne at jeg er trøtt og ikke MÅ noe som helst for å bli god nok. 

Ønsker tristheten din velkommen. Jeg er her. 

Anonymkode: 8eeb6...dd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kjenner meg igjen jeg også. Tror dette året er spesielt merkbart, siden jeg vet at jeg fyller 30. Har ikke oppnådd det jeg trodde jeg skulle på denne alderen. Og tiden flyr helt sinnsykt fort…. 

Anonymkode: 30992...c88

Jeg fyller 40. Skulle virkelig ønske jeg bare ble 30.

40 er middelaldrende, 30 er fremdeles veldig ungt.

Anonymkode: 18be9...b01

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir aldri lei meg på nyttårsaften. Jeg trives i eget selskap, og koser meg med god mat og noe filmer eller serier, ev en god bok. I år er jeg alene hjemme også, da sønnen min er bortreist i år.

Det eneste som irriterer meg på nyttårsaften, er den smellingen som drar ut i det vide og brede og ikke slutter før en gang mellom ett og to på natten. Jeg liker å legge meg før det. Men det er ingen vits i natt, får jo ikke sove pga all smellingen.

Anonymkode: 2fcad...a53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...