AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg begynte i ny jobb i våres. Dukket opp en mulighet jeg synes var spennende i et selskap jeg synes virket bra.. men jeg kjenner at jeg angrer. Jeg gikk noe ned i lønn også, og det hjelper heller ikke så mye på angeren. Nå føler jeg meg skikkelig lost og vet ikke helt hvordan jeg skal ta veien videre.. noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 4c1a3...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Har du spurt om du kan komme tiøbake i den gamle jobben da? Anonymkode: 01c67...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Da må du søke på nye jobber. Anonymkode: a2495...216 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Kontakt din tidligere arbeidsgiver og spør om du kan komme tilbake. Anonymkode: a4fa1...99e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Søk ny jobb. Forklar at stillingen ikke var helt slik du ble forespeilet når du blir spurt hvorfor du ønsker deg bort så raskt. Anonymkode: 2fb8c...e61 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Tja. Vet om flere som har kjent litt på små blaff av anger fordi den nye jobben var kjedeligere, eller det sosiale miljøet ikke var like bra. Men samtidig var lønnen i den nye jobben betraktelig bedre, og reisevei var kortere, arbeidstidene var bedre (for eksempel slippe turnus), og så videre. Så alt i alt var det et greit bytte, når man er innstilt på at man ikke kan få "alt". (Jeg ville selv ALDRI byttet frivillig jobb til en ny med lavere lønn, så klarer ikke helt relatere til valget du har tatt.) Anonymkode: af718...b15 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Kan ikke skjønne at du har byttet deg ned i lønn??? Stilte du ikke krav? Anonymkode: fb39b...952
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Jeg følte det samme som TS. Men poenget med å bytte, var at stillingen ga muligheter og det fikk jeg også etterhvert. Er hos samme arbeidsgiver 10 år senere og har mye bedre jobb nå. Anonymkode: 66efb...2c2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har du spurt om du kan komme tiøbake i den gamle jobben da? Anonymkode: 01c67...bb4 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kontakt din tidligere arbeidsgiver og spør om du kan komme tilbake. Anonymkode: a4fa1...99e Har vurdert dette, men føler jo jeg har «ødelagt litt» ved å slutte en gang? Selvom jeg sluttet med bare god stemning og jeg vet de var fornøyd med meg og jobben jeg gjorde. Har du noen tips til hvordan man kan gå frem? Anonymkode: 4c1a3...cd2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tja. Vet om flere som har kjent litt på små blaff av anger fordi den nye jobben var kjedeligere, eller det sosiale miljøet ikke var like bra. Men samtidig var lønnen i den nye jobben betraktelig bedre, og reisevei var kortere, arbeidstidene var bedre (for eksempel slippe turnus), og så videre. Så alt i alt var det et greit bytte, når man er innstilt på at man ikke kan få "alt". (Jeg ville selv ALDRI byttet frivillig jobb til en ny med lavere lønn, så klarer ikke helt relatere til valget du har tatt.) Anonymkode: af718...b15 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan ikke skjønne at du har byttet deg ned i lønn??? Stilte du ikke krav? Anonymkode: fb39b...952 Long story short.. det var organisasjonsendringer på gang. Jeg var en av de som fikk beholde jobben min, men jeg meldte meg «frivillig» til å gå og noen andre fikk da min plass. Stod i skvis mellom å ikke ha barnehageplass, og det løste kabalen. Samtidig var jeg ganske sikker på at jeg skulle få den jobben jeg nå har, men de ga meg maks av hva de kunne.. Anonymkode: 4c1a3...cd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå