Gå til innhold

Barn ute i nabolag tidlig

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

8/9-tiden :)

Når mine barn var små fikk de gå ut så tidlig, også i helgene. MEN: De fikk ikke hoppe i trampolina før kl.10. Det var fordi jeg, av erfaring, visste at trampolina genererte mye støy i form av roping, hyling, høy latter og tidvis knirking 😅

Anonymkode: 350e6...221

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke fridag i dag da, kan starte med det . 
helligdager synes jeg de kan la være og stå og skrike utenfor boliger før 9. vet ikke helt hva løpe rundt betyr, mine er stille i oppgangen og utenfor til de kommer til lekeplassen. 

Anonymkode: a00c9...cbb

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er etter kl 7 så bryr jeg meg ikke om jeg våkner av snøfreser eller barnelek.

Anonymkode: 1e3e9...87c

• Liker 3
Skrevet

Barn som leker er hyggelig, men hvorfor lar foreldre barna skrike som om det står om livet, som stukne grisunger? Hvorfor korrigeres ikke dette underveis? 

Anonymkode: b81c9...d2a

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Er nå vanlig uke dag så 8 ser jeg virkelig ikke problemet med.

Vi hadde regel kl 8.

Noe jeg og vokste opp med 8 til 19.30 var unger ute i hele gata

Skrevet

Klokken 8 er greit, men ikke ok at de leker og aker i hagene. Nei, jeg har ingen unger selv, og cet ikke hvor ofte jeg må ut for å fortelle at de ikke får leke i hagen her.

Anonymkode: 1d19d...761

Skrevet

Da jeg vokste opp ble det alltid sagt at "barn skal kun sees, ikke høres". Det tenker jeg vi kunne fortsatt med.

Anonymkode: 4b8af...63c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg vokste opp ble det alltid sagt at "barn skal kun sees, ikke høres". Det tenker jeg vi kunne fortsatt med.

:ler: samme tenker de i Saudi Arabia og Sudan om damene

Tenker vi går fremover, jeg

Anonymkode: a2642...eba

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes 08 på fridager er tidlig. Ville sagt 09 er greit for å leke høylytt ute, og kl. 10 kan man ringe på hos andre

Anonymkode: e6236...11d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sant at det ikke er fridag i dag. Formulerte meg litt teit der. Men mener at man bør kunne vise litt hensyn i høytider slik som nå. Men også ellers i helger, sommerferie osv. det er ulikt når folk jobber. Noen jobber jo helligdager også, men da har selvsagt barn fri. 
Her var det høyt volum, så det jeg reagerte mest på. Forstår at barn trenger å lufte seg, komme seg ut og være i aktivitet. Jeg vet selv for uutholdelig det kan være om barna er inne for lenge. Her er det utetid tidligst 9. Men forventer og stiller krav til at de har dempet stemme frem til 10. folk har ulike livssituasjoner og tenker det er hyggelig med rolig morgen for alle. Og ellers ikke driver med hyling eller unødvendig roping. Barn kan gå nærmere hverandre og ikke rope til barn som er på andre siden av nabolaget for å få kontakt.

Anonymkode: 0274c...5e7

10?! 

Det er fem timer etter at vi har startet dagen det…… Da får barna aldri være barn, om man skal bruke over en halv arbeidsdag på å vare tause. 

Vi går ut klokken syv. 

Anonymkode: a7d3b...3ae

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreslår at du skal te deg som de handmaidene i the Handmaids tale: ha lue som gjør at du må se ned, og så får du ikke lov til å snakke med andre før de henvender seg til deg.

Din rettighet til å være fri og snakke med hvem du vil, sier du? Ja, nettopp. Barn har også en grunnleggende rett til å eksistere og leve i denne verdenen.

Anonymkode: cd455...f0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For et elendig, gammeldags og trist utsagn. 

Jeg er vokst opp med "barn skal sees, ikke høres - og helst ikke sees heller". Stusselig liv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et elendig, gammeldags og trist utsagn. 

Jeg er vokst opp med "barn skal sees, ikke høres - og helst ikke sees heller". Stusselig liv. 

Ja jeg vil jo helst ikke se de heller, men de er dessverre overalt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vil jo helst ikke se de heller, men de er dessverre overalt.

Det er nok gjensidig. Hva om du går der det ikke er folk. 

Anonymkode: 1a52d...8bf

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok gjensidig. Hva om du går der det ikke er folk. 

Hvor er det? Og jeg må jo på butikken innimellom.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når tenker dere det er greit at barn løper rundt ute og har utestemme i et nabolag når det er fridager? Her ble vi vekket av dette i dag. Veldig positivt med barn som er ute og koser seg. Men skal resten av nabolaget måtte vekkes av det? Jeg tenker det må være mulig å vente med utetid til litt lenger ut på morgenen.

Anonymkode: 0274c...5e7

Idag er en vanlig hverdag, men jeg ville ikke sendt ut ungene mine før etter 09. Men de løper ikke rundt og hyler som ville heller

Anonymkode: 41c0a...4b1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bør ikke være mange barn på butikken om du handler 22.30.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Og alle de trådene med folk som klager på løping inne av nabobarn, så er det feil å gå ut også.. ikke alle barn sitter stille og tegner eller perler, og hvis man er restriktive med skjerm (som man bør) da må jo de små få gå ut og herje fra seg!

Her går vi ut rundt 8.

Anonymkode: fe2bc...62f

Det må være helt greit å leke ute, jeg foretrekker å høre lyder utenfra fremfor «torden» i tak og vegger inne.

Anonymkode: 272a8...746

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Butikken kan du gå mellom 22 og 23. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

:ler: samme tenker de i Saudi Arabia og Sudan om damene

Tenker vi går fremover, jeg

Anonymkode: a2642...eba

At damene skal sees men ikke høres? Er du sikker på det? De går jo i heldekkende klær og mange dekker også ansiktet, så det virker litt merkelig. 

For min del må ungene gjerne leke ute om morran, men la de herje foran din egen bolig og ikke la dem skrike og løpe hos naboen. Her kommer naboungene med sykler eller akebrett en meter fra soveromsvinduet hver j….a fridag. 

Anonymkode: a9ee8...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...