AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Når tenker dere det er greit at barn løper rundt ute og har utestemme i et nabolag når det er fridager? Her ble vi vekket av dette i dag. Veldig positivt med barn som er ute og koser seg. Men skal resten av nabolaget måtte vekkes av det? Jeg tenker det må være mulig å vente med utetid til litt lenger ut på morgenen. Anonymkode: 0274c...5e7
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Kl 8. men så kan barn også oppdras til å ikke løpe rundt å hyle som stukne griser også (som enkelte gjør). Anonymkode: 10c2d...629 10 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Dette er ikke noe jeg hadde orka å irritere meg over, all den tid det alltid vil være noen som bråker både sent og tidlig. Men for diskusjonens skyld kan jeg strekke meg til å si at man gjerne kan vente til kl.7 med å bråke. 😊 Anonymkode: 5ccd8...ee5 6
Banamamama Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden (endret) Etter kl 08.00 er det absolutt helt greit at barn er ute og leker rundt i nabolaget. Kunne fint ha sendt ut mine før det også, men da måtte de være hjemme rundt huset. De hadde vel muligens vekket de nærmeste naboene. Endret 9 timer siden av Banamamama 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Fra åtte. Helt greit med barn ute før det og, men de som er oppe og klare 05.30 er som oftest under tre år og har følge. Anonymkode: 8f9e0...729 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Fridag? Jeg er på jobb. Dette er en hverdag frem til kl.18. Selv om du har valgt å ha fri akkurat i dag, kan du ikke forvente at andre må forholde seg til det. Anonymkode: 272a8...746 11 8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Er da ikke fridag i dag. Så etter 8 må man forvente lyd. Anonymkode: 4b8af...63c 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Vanlig lek ute er da helt innafor fra 8-tiden, uansett dag. Da bør man jo være oppe. Her startet dagen 6.30 i dag - det er jo en arbeidsdag for mange. Og i dag måtte det også måkes Anonymkode: b47ae...1ff 3
Kålrota Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kl 8. men så kan barn også oppdras til å ikke løpe rundt å hyle som stukne griser også (som enkelte gjør). Anonymkode: 10c2d...629 Enig. (og nei, dette er ikke en fridag for alle). 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Ikke fridag i dag. Men dem kan godt vente litt lenger i morgen tenker jeg. Jeg husker at min mor sa at vi måtte vente til 10 på røddager. Anonymkode: b80b1...742 3
Fame Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden (endret) 8. Vi tar med vår 2 åring ut etter dette. Uaktuelt å vente til 10 da vi spiser frokost sammen rundt 10.30 og hun legges for lur kl 11.15. Men vår hyler ikke rundt i nabolaget da, vi pleier å gå til lekeplassen Til info: hun får mat kl 7 også Endret 9 timer siden av Fame 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Etter kl 0900 i helger og ferier. Før det, kan de leke inne, spille spill, plastelina, tegne og male osv, og spise frokost. Det er vel ingen som hiver ungene sine ut kl 0700? Anonymkode: 1e7a7...5a5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Ikke før kl 9. Ikke alle barn er våkne grytidlig på morgenen heller. Anonymkode: f56bb...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Etter loven er det 07 som gjelder. Jeg prøver å holde mine inne til 8-9 tiden. Anonymkode: 1a52d...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Det er sant at det ikke er fridag i dag. Formulerte meg litt teit der. Men mener at man bør kunne vise litt hensyn i høytider slik som nå. Men også ellers i helger, sommerferie osv. det er ulikt når folk jobber. Noen jobber jo helligdager også, men da har selvsagt barn fri. Her var det høyt volum, så det jeg reagerte mest på. Forstår at barn trenger å lufte seg, komme seg ut og være i aktivitet. Jeg vet selv for uutholdelig det kan være om barna er inne for lenge. Her er det utetid tidligst 9. Men forventer og stiller krav til at de har dempet stemme frem til 10. folk har ulike livssituasjoner og tenker det er hyggelig med rolig morgen for alle. Og ellers ikke driver med hyling eller unødvendig roping. Barn kan gå nærmere hverandre og ikke rope til barn som er på andre siden av nabolaget for å få kontakt. Anonymkode: 0274c...5e7 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter kl 0900 i helger og ferier. Før det, kan de leke inne, spille spill, plastelina, tegne og male osv, og spise frokost. Det er vel ingen som hiver ungene sine ut kl 0700? Anonymkode: 1e7a7...5a5 kl. 9 e bra ja i ferie/rlde dager. Noen klarer jo ikke la vær å hyle. Anonymkode: 96639...2a9
mommyaka Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sant at det ikke er fridag i dag. Formulerte meg litt teit der. Men mener at man bør kunne vise litt hensyn i høytider slik som nå. Men også ellers i helger, sommerferie osv. det er ulikt når folk jobber. Noen jobber jo helligdager også, men da har selvsagt barn fri. Her var det høyt volum, så det jeg reagerte mest på. Forstår at barn trenger å lufte seg, komme seg ut og være i aktivitet. Jeg vet selv for uutholdelig det kan være om barna er inne for lenge. Her er det utetid tidligst 9. Men forventer og stiller krav til at de har dempet stemme frem til 10. folk har ulike livssituasjoner og tenker det er hyggelig med rolig morgen for alle. Og ellers ikke driver med hyling eller unødvendig roping. Barn kan gå nærmere hverandre og ikke rope til barn som er på andre siden av nabolaget for å få kontakt. Anonymkode: 0274c...5e7 Ja du får stikke hode ut av vinduet og be de leke med munn igjen til klokka 10, eller be de gå inn og se på tv til klokken 10. Gud forby at barn er ute å leker og lager litt lyd...da blir det feil.. inne og se på tv/ iPad..feil... 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant at det ikke er fridag i dag. Formulerte meg litt teit der. Men mener at man bør kunne vise litt hensyn i høytider slik som nå. Men også ellers i helger, sommerferie osv. det er ulikt når folk jobber. Noen jobber jo helligdager også, men da har selvsagt barn fri. Her var det høyt volum, så det jeg reagerte mest på. Forstår at barn trenger å lufte seg, komme seg ut og være i aktivitet. Jeg vet selv for uutholdelig det kan være om barna er inne for lenge. Her er det utetid tidligst 9. Men forventer og stiller krav til at de har dempet stemme frem til 10. folk har ulike livssituasjoner og tenker det er hyggelig med rolig morgen for alle. Og ellers ikke driver med hyling eller unødvendig roping. Barn kan gå nærmere hverandre og ikke rope til barn som er på andre siden av nabolaget for å få kontakt. Anonymkode: 0274c...5e7 Utestemme er lov ute! Anonymkode: fe2bc...62f 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden mommyaka skrev (1 time siden): Ja du får stikke hode ut av vinduet og be de leke med munn igjen til klokka 10, eller be de gå inn og se på tv til klokken 10. Gud forby at barn er ute å leker og lager litt lyd...da blir det feil.. inne og se på tv/ iPad..feil... Helt enig. Og alle de trådene med folk som klager på løping inne av nabobarn, så er det feil å gå ut også.. ikke alle barn sitter stille og tegner eller perler, og hvis man er restriktive med skjerm (som man bør) da må jo de små få gå ut og herje fra seg! Her går vi ut rundt 8. Anonymkode: fe2bc...62f 2
Macro Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Vi har alltid hatt regel på 09.30. Selv synes jeg det er koselig å ligge i senga og våkne til unger og levende nabolag😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå