Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg har planlagt noe med noen venner i en annen by i kveld. i går fikk jeg melding med spørsmål om Knut som var fra samme by som jeg bor i kunne sitte på. jeg vet ikke hvem knut er, og sendte tilbake at jeg var skeptisk til å plukke opp og kjøre i en time med en fremmed mann, men hun skrev tilbake at han er kjempesnill og grei. og "pleaase, ellers får han ikke vært med". hva hadde dere gjort? er jeg hysterisk når jeg misliker situasjonen? han er jo tross alt en kompis av venninna mi.... er usikker på hva jeg skal svare.
Gjest Piper Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Så lenge venninnen din går god for han, forstår jeg ikke helt problemet. Selv om han er fremmed for deg, er han jo ikke det for henne. Så jeg hadde ikke hatt noe problemer med det, ville heller sett på det som kos med selskap.
Gjest Gjest_dragoline_* Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 tror det hadde vært greit for meg. spør hvor godt veninna de kjenner han. du kan også få nummeret til han, ring til han så får du nok en liten følelse av hvordan han er. er det meningen du skal kjøre han hjem også da?
Gjest LoisLane Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Uff, dette var vrient. Jeg hadde heller ikke likt situasjonen, synes egentlig det var litt dårlig gjort av venninna di å presse deg til dette. Du burde prate med henne! Høflig som jeg er, hadde jeg antagelig sagt ja, men jeg synes egentlig ikke det er rett.
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 er det meningen du skal kjøre han hjem også da? ← Det er nok det som er planen da ja... jeg har bare kjent hun venninna i 2 mnd, så kjenner ikke henne så godt heller.
Superlammet Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Jeg hadde sagt too bad too sad. Evnt krevd flaust med penger.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 Jeg hadde sagt ja. Uten å nøle. Hva om det var du som var uten bil, og Knut var den som hadde? Vær mot andre slik du vil at de skal være mot deg. Jeg hadde satt pris på å få sitte på, hvertfall. Leyla (som ikke er kristen, men har adoptert akkurat den setningen)
Tinken Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Jeg mener at hvis det er noe du skal bekymre deg for her, så er det om du/han ikke er flink til å kommunisere med fremmede folk, slik at det kanskje kan bli en pinlig stillhet under bilturen. . . Ikke for at Knut skal gjøre deg noe! Hvis det er en god venn av din venninne, så bør han vel være ok? Mange taper så mye på å være skeptiske hele veien, og det er viktig å være forsiktig men det finnes grenser på hvor reservert og kritisk man skal være. . Hvis du lar han sitte på; kanskje du får deg en ny venn?
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 å kommunisere med fremmede har jeg ikke noe problemer med. jeg er en utadvendt person men å ta med seg en fremmed i bil er noe jeg vanligvis aldri ville gjort, ikke fordi det gjør noe for meg å hjelpe noen, men fordi jeg er litt skeptisk bare...
Tinken Skrevet 4. april 2006 #11 Skrevet 4. april 2006 - Eksakt hva er du skeptisk til? Det å "plukke opp fremmede" er tabu, men det er jo ikke helt det du skal. .
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 - Eksakt hva er du skeptisk til? Det å "plukke opp fremmede" er tabu, men det er jo ikke helt det du skal. . ← nei, det er vel bare meg som er litt rar da.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 Kan ikke helt skjønne problemet. Hvis du mistenker eller er redd for at han er en farlig eller ekkel fyr, så ok... men venner av venner er jo ofte ganske ufarlige. Eller? Hvis problemet er at du synes det er en stor tjeneste å be om, så tenker i hvert fall jeg med takknemlighet på folk som har latt meg sitte på med dem selv om jeg ikke kjenner dem. For eksempel kollegaer av kameraten til kjæresten min, som ga meg skyss fra Oslo til Trondheim fordi de skulle samme vei uansett. Det handler vel her om å være littegrann generøs. Og den som sitter på bør selvsagt tilby seg å betale.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. april 2006 #14 Skrevet 4. april 2006 Jeg hadde ikke tatt ham med. Han kan ta bussen, toget, trikken etc. Folk jeg ikke kjenner kommer ikke inn i bilen min, så lenge det ikke er flere med.
Superlammet Skrevet 4. april 2006 #15 Skrevet 4. april 2006 Tror neppe det går trikk "fra by til by"...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. april 2006 #16 Skrevet 4. april 2006 Tror neppe det går trikk "fra by til by"... ← Nei nei, men hvis han kommer seg til den andre byen med buss eller tog, så kan han kanskje ta trikken fra stasjonen og helt fram?
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #17 Skrevet 4. april 2006 Nei nei, men hvis han kommer seg til den andre byen med buss eller tog, så kan han kanskje ta trikken fra stasjonen og helt fram? ← Det ikke trikk i så veldig mange andre byer enn Oslo og såvidt Trondheim her i landet dah. Jeg mistenker at dette er på Sørlandet. Det er jo faktisk slik at buss mellom byer er en nokså sporadisk affære, som dessuten ikke går så ofte utpå kvelden. Er det virkelig så mye å be om at noen gir skyss? Ellers har jeg litt problemer med å ta tråden seriøst:-) Lar ikke folk venner av venner sitte på i bilen?
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #18 Skrevet 4. april 2006 Jeg ser ikke problemet jeg... Selvsagt hadde han fått sitte på
Floja Felíz Skrevet 4. april 2006 #19 Skrevet 4. april 2006 Jeg hadde latt ham sitte på dersom jeg hadde et godt forhold til venninna og likte henne godt, men ikke dersom det var en venninne som jeg nesten aldri så. Skjønner at du er skeptisk, det er jo greit å være det. Kan ikke du snakke litt mer med vennina di og høre hvordan denne Knut er da? Dessuten synes jeg egentlig at venninnen din godt kunne ringt deg og spurt i stedet for å sende sms om akkurat dette, det er jo greit å vite litt mer om dem som skal sitte på en lengre tur...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #20 Skrevet 4. april 2006 Synes det er tull å si at det er dårlig gjort å ikke ta ham med. Det er dine følelser det er snakk om. Dersom du skal gå rundt å være kjempenervøs og engstelig, kanskje følelsen holder seg hele veien frem, da synes jeg like godt du skal si at det ikke passer med en gang. Vel fremme kan du jo heller by ham skyss hjem igjen dersom du finner ut at han er en real fyr som du føler deg trygg med. Lytt til magefølelsen. Det blir helt feil å gjøre noe man ikke føler seg trygg på at er riktig for en selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå