Tubaluba Skrevet 30. desember 2025 #1 Skrevet 30. desember 2025 Mine foreldre er gamle og bor i et borettslag hvor brøyting er inkl i fellesutgiftene. Nå har styreleder, som har samme innkjørsel/parkering som dem, hengt opp lys som fører til at traktor ikke kommer frem for å brøyte parkeringen. Styreleder er ute og brøyter sin halve plass for hånd, mens mine foreldre er for gamle til å klare dette. Hva kan man gjøre i et sånt tilfelle? Hvem kan man kontakte for hjelp?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #2 Skrevet 30. desember 2025 Da må man sende inn en klage og fortelle at lysene er til hinder for måking. En styreleder burde da virkelig ile til og rette opp i sin tabbe, skulle jeg tro. Hvis ikke er det bare å levere inn klage på styreleder og spre det til alle andre naboer, at han/hun sperrer for måking og ikke vil fjerne det på forespørsel. Anonymkode: 515c4...0fa 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #3 Skrevet 30. desember 2025 Hadde det vært meg, hadde jeg tatt saken i egne hender og fjernet de lysene. Anonymkode: 515c4...0fa 2
Tubaluba Skrevet 30. desember 2025 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2025 Hun vil ikke fjerne dem, og jeg bor i annen landsdel. Mine foreldre føler seg maktesløse. TS
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #5 Skrevet 31. desember 2025 Herlighet. Det er jo bare å kontakte styreleder og si fra om at hvis hans lys gjør at brøytebilen ikke kommer til, så må han også brøyte for dine foreldre. Kommunikasjon dame, så vanskelig er det virkelig ikke. I verste fall så parkerer de bare på hans plass, problem løst. Anonymkode: 4c2c1...cf5 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #6 Skrevet 31. desember 2025 Send klage til styret. Styreleder er nødt og ta det opp på styremøte, dette er ikke akseptabel oppførsel fra en leder. Hvis de lysene er til hinder for traktor så er de og nok til hindre for utrykningskjøretøy, de vil som regel bare kjøre de ned. Dine foreldre kan og kontakte en av medlemmene i styret og uttrykke sin bekymring. Hva søren er hennes problem og ta ned de lysene forstår jeg ikke. Så lenge de har betalt for brøyting så skal ikke leder oppføre seg sånn. Det er mange i borettslag som ikke kan måke snø selv. Anonymkode: 89c27...a9c 2
Hill83 Skrevet 31. desember 2025 #7 Skrevet 31. desember 2025 Hva sa naboen når du forklarte problemet? Du skriver ingenting om dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå