Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ordnet wallet på min samsung mobil. Skulle prøve for første gang i dag, men fikk det ikke til og brukte vanlig bankkort.  Jeg gjorde sikkert feil. Skal skjermen på mobilen eller baksiden legges på betalingsterminal ?

Anonymkode: 2695b...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ordnet wallet på min samsung mobil. Skulle prøve for første gang i dag, men fikk det ikke til og brukte vanlig bankkort.  Jeg gjorde sikkert feil. Skal skjermen på mobilen eller baksiden legges på betalingsterminal ?

NFC antennen er normalt på baksiden av mobilen.

Se animasjon her: https://support.google.com/wallet/answer/12060043?hl=no

AnonymBruker
Skrevet

Antennen ligger på midten av telefonen på baksiden. Etter at jeg lærte dette har jeg brukt det i tre år uten problemer. 

Anonymkode: 8cfd8...db8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid kameralinsen, jeg. Virker overalt i hele Norge unntatt på Kiwi Nedenes... 

Anonymkode: 09ef3...72b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Antennen ligger på midten av telefonen på baksiden. Etter at jeg lærte dette har jeg brukt det i tre år uten problemer. 

Takk. Fikk litt panikk da det ikke gikk. Kanskje vanskelig hvis man har deksel på mobilen?

Skrevet

Kanskje ikke alle butikker som støtter Google Wallet? Bruk Vipps i stedet, fordi det fungerer stort sett over alt.

Baksiden av mobilen skal mot terminalen på samme sted som du normalt ville "tæppet" et bankkkort. Kanskje må du også låse opp telefonen og starte Wallet/Vipps-appen for å få det til å virke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk. Fikk litt panikk da det ikke gikk. Kanskje vanskelig hvis man har deksel på mobilen?

Jeg har et enkelt deksel, ikke noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (5 minutter siden):

Kanskje ikke alle butikker som støtter Google Wallet? Bruk Vipps i stedet, fordi det fungerer stort sett over alt.

Baksiden av mobilen skal mot terminalen på samme sted som du normalt ville "tæppet" et bankkkort. Kanskje må du også låse opp telefonen og starte Wallet/Vipps-appen for å få det til å virke.

Ja det må man. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Deksel i plast og skinn bør fungere, NFC har normalt lang nok rekkevidde til at signal rekker frem.
Deksel i metall vil neppe fungere.

Om du har kort festet til telefonen, i lomme på deksel kan gjøre det blir tilfeldig om det virker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og så må du sjekke at nfc er slått på. 

Anonymkode: 42f20...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...