AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #1 Skrevet 30. desember 2025 Jeg er usikker på om jeg skal fortsette med en uføreforsikring eller ikke. Jeg er 53 år og lærer. Jeg har en uføreforsikring som jeg tegnet for 1 år siden. I den er det et forbehold om psykisk sykdom, siden jeg var utbrent for noen år siden også. Nå er jeg utbrent igjen, og har vært sykmeldt i 10 måneder. Jeg skal begynne å jobbe litt igjen snart, og håper på å komme tilbake for fullt. Men jeg vet jo ikke hvordan det vil gå. Forsikringen koster 20.000 i året for 15G i engangsutbetaling ved 100 prosent ufør, samt 3000 i måneden på Aap. Engangsutbetalingen er allerede avkortet til 10,8 G pga alder, og vil ved 60 år være 7,5 G. Forsikringen opphører ved 60 år. Man må være sykmeldt før 60-årsdagen hvis man skal kunne få utbetaling. Nå er jeg veldig rådvill. Jeg må si opp forsikringen innen nyttår hvis den skal sies opp. Er det verdt det å betale 20.000 i året når den har forbehold om psykisk sykdom som utbrenthet? Noen tanker? Anonymkode: 4d398...7bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå