AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #1 Skrevet i går, 16:58 Hei Datteri mi på 11 har i de siste månedene sagt at hun vil lære mer om det å sy, siden de har begynt med det i høst og hun vil lære å sy forskjellige plagg til seg selv. Jeg er klar over at det er et stort prosjekt, men er villig til å lære, så jeg kan lære videre til henne. Nå er det sånn at det er 30 år siden jeg selv sydde på barneskolen og ca 25 år siden jeg sydde på vgs, noe mer anvansert enn barneskolen. Dermed vet jeg det er stor forskjell på maskiner. Jeg har dog ikke råd til typ industrimaskin til 30k. Men siden det er salg overalt nå, hadde jeg tenkt å slå til en overlock/ serger. Har forstått det slik at denne er sterkere enn vanlig symaskin som ikke engang tåler å sy iver en olabukse. Men, spørsmålet er da om overlocken kan brukes som vanlig symaskin også? Eller er den bare til overlock? Anonymkode: 20288...7fe
Dallandra Skrevet i går, 17:06 #2 Skrevet i går, 17:06 Den er bare til overlock, så er atskillig mindre allsidig enn en vanlig symaskin. En vanlig symaskin kan sy alle mulige sømmer, og de aller fleste har også en såkalt «falsk overlock»-søm. Jeg ville absolutt startet med en vanlig symaskin. Det behøver ikke være den dyreste modellen, men det kan være greit å kjøpe i en sybutikk og ikke gå for tilbudet på obs, for eksempel. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå