AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Juleferie og ungene kommer hjem til jul. Det er kjempekoselig, men datteren vår har en kjæreste som jeg nå holder på å bli gal av. Han løfter ikke en finger for å hjelpe til med noe. Han sover her hver natt og spiser selvfølgelig frokost her. Spør aldri om å hjelpe til verken å dekke på eller ta av. Det har snødd relativt mye, mann og sønn er ute og måker, han sitter inne på rompa og trykker på telefon. Gidder ikke engang fjerne snøen rett foran døra om han går først ut. Somler med å gå ut om de skal dra noe sted, sånn at datteren vår må koste bilen. Velger hvor han skal spise middag ut fra hvem som serverer best middag (oss eller foreldrene). Jeg holder på å tørne. Jeg synes jo ikke det er min jobb å oppdra andre sine ungdommer heller. Mine er opplært til å hjelpe til og ta ansvar. Anonymkode: 674be...5ed
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Hvor gammel er han? Virker som han er tenåring. Er han sjenert? Jeg er over 40 og får panikk om svigermor/svigerinne ber meg dekke bordet eller skjære opp salaten i deres hjem. Ikke fordi jeg ikke kan eller vil, men jeg er redd for å gjøre det på feil måte. Å, tok du den kniven? Å, den bollen bruker jeg kun til fromasj. Å, dekka du med det serviset, det bruker vi kun til 17. mai, oi skjærer du opp tomatene sånn, jeg pleier å gjøre det på en annen måte jeg. Anonymkode: f99c2...c6b 5 6
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Går det ikke Ann å spørre han om han kan hjelpe til? Ola, kan du hjelpe meg og Nils med snømåking? Ola, kan du vær så snill å hjelpe til med å rydde av bordet? Anonymkode: 903e9...136 1 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Du må sette skapet på plass med en gang. Mens vi lager mat, så dekker du på. Det har snødd masse, kan du måke veien? I dag rydder Per og Anne av bordet Anonymkode: 632ae...442 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Åpn munnen og fortell ham hva du vil ha hjelp til i stedet for å være en passiv-aggressiv kjøter. Anonymkode: 1daf3...1a6 4
Trolltunge Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Her må du bare gi uttrykk for dine forventninger. Her i huset hjelper alle til, så kan du...
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er han? Virker som han er tenåring. Er han sjenert? Jeg er over 40 og får panikk om svigermor/svigerinne ber meg dekke bordet eller skjære opp salaten i deres hjem. Ikke fordi jeg ikke kan eller vil, men jeg er redd for å gjøre det på feil måte. Å, tok du den kniven? Å, den bollen bruker jeg kun til fromasj. Å, dekka du med det serviset, det bruker vi kun til 17. mai, oi skjærer du opp tomatene sånn, jeg pleier å gjøre det på en annen måte jeg. Anonymkode: f99c2...c6b Så merkelig av deg. Hadde hun sagt noe slikt så hadde jeg bare sagt "du ga jo ingen instruks, så da tok jeg det jeg fant - er det mer jeg bør vite?" Anonymkode: 4f56a...68a
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er han? Virker som han er tenåring. Er han sjenert? Jeg er over 40 og får panikk om svigermor/svigerinne ber meg dekke bordet eller skjære opp salaten i deres hjem. Ikke fordi jeg ikke kan eller vil, men jeg er redd for å gjøre det på feil måte. Å, tok du den kniven? Å, den bollen bruker jeg kun til fromasj. Å, dekka du med det serviset, det bruker vi kun til 17. mai, oi skjærer du opp tomatene sånn, jeg pleier å gjøre det på en annen måte jeg. Anonymkode: f99c2...c6b Kjenner igjen den følelsen. Jeg kan å lage mat og får mye skryt for stedet smaker godt. Allikevel har jeg så prestasjonsangst at det gjør vondt. Heldigvis bor jeg alene så mesteparten av mat spiser jeg jo selv. De gangene jeg ber noen på middag kommer angsten igjen selv om det er retter jeg kan. Enda verre er den angsten om jeg ska hjelpe noen med mat hjemme hos de. Det er som du skriver redd for å skjære maten feil eller for små eller store biter. Helt forferdelig å ha det sånn. Verst er det for ei venninne og hennes mann, de blir aldri bedt på middag hos meg siden hun er kokk. All matlaging for henne er enkelt, for meg blir alt kjempevanskelig om jeg skulle bedt de. Anonymkode: 6e1ca...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er han? Virker som han er tenåring. Er han sjenert? Jeg er over 40 og får panikk om svigermor/svigerinne ber meg dekke bordet eller skjære opp salaten i deres hjem. Ikke fordi jeg ikke kan eller vil, men jeg er redd for å gjøre det på feil måte. Å, tok du den kniven? Å, den bollen bruker jeg kun til fromasj. Å, dekka du med det serviset, det bruker vi kun til 17. mai, oi skjærer du opp tomatene sånn, jeg pleier å gjøre det på en annen måte jeg. Anonymkode: f99c2...c6b Det er jo bare å åpne munnen og spørre... "Hvilken bolle skal jeg ha salaten i? Hvilket servise/bestikk skal jeg dekke med?" Min svigermor pleide alltid å gi beskjed om hva som skulle brukes. Og hun skjønte at den "håpløse" svigerdattera (altså meg) kanskje skar opp tomatene "feil", men var flink til andre ting (jeg er en jæ*** til å få oppvasken effektivt unna). Anonymkode: a0f32...82d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå