AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #1 Skrevet 30. desember 2025 av disse 2? Er til gutt slutten av tenåra som ikke vet at han trenger skap så nyttet ikke å spørre hva han syntes 🤭 Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #2 Skrevet 30. desember 2025 I skapet til høyre vil alt henge veldig høyt. Det kan fungere dersom han er høy, men ellers blir det temmelig upraktisk (snakker av erfaring, har et slikt skap selv og ender opp med å slenge alt inn på hylla nedenfor fremfor å henge det opp, da jeg sliter med å rekke opp. Men jeg er heller ikke særlig høy) På den andre siden så kan det være praktisk med noen mindre skuffer, der kommer jo helt an på hva skapet skal brukes til. Underbukser og sokker? Da er mindre skuffer mer praktisk. Bukser og gensere? Da er større skuffer mer praktisk. Anonymkode: c5b06...182 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #3 Skrevet 30. desember 2025 Jeg er høy - men har hylle over hengeplass i alle skap. Ellers må man nå helt opp til taket. Utover det ville jeg nok valgt todelt. Og mulig droppet heng på ene siden. Skuffer nede, hyller oppe. Hvor mange plagg gidder en tenåringsgutt å henge? Anonymkode: 82378...83d 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #4 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I skapet til høyre vil alt henge veldig høyt. Det kan fungere dersom han er høy, men ellers blir det temmelig upraktisk (snakker av erfaring, har et slikt skap selv og ender opp med å slenge alt inn på hylla nedenfor fremfor å henge det opp, da jeg sliter med å rekke opp. Men jeg er heller ikke særlig høy) På den andre siden så kan det være praktisk med noen mindre skuffer, der kommer jo helt an på hva skapet skal brukes til. Underbukser og sokker? Da er mindre skuffer mer praktisk. Bukser og gensere? Da er større skuffer mer praktisk. Anonymkode: c5b06...182 han er ganske høy ja. Skapet er vel 201 høyt totalt. Ellers går det an å ha topp plate på den også da og henger litt lengre ned, det kan vi velge selv Undertøy og sokker har han kommode til Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #5 Skrevet 30. desember 2025 Jeg har sånn skap som til venstre, funker fint! På øverste hylle har jeg klær som ikke er i sesong, på stanga har jeg gensere og kjoler. Undertøy har jeg i bokser oppå øverste hylla. Resterende klær i skuffene under, og neders har jeg pensko og div (går ikke an å ha skuffe helt nederst, men skubb fra Ikea går Anonymkode: be2a5...ff3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #6 Skrevet 30. desember 2025 Jeg vet ikke om noen av disse er optimale. Utforming av klesskap er veldig avhengig av akkurat hva som skal puttes inni der. Personlig ville jeg nok valgt å ha den ene halvdelen med henging i 2 høyder, og ha fullt opp med hyller og skuffer i den andre halvdelen (se under). Jeg anbefaler at du skaffer deg overblikk over hva som skal inn i skapet, og måler opp litt hva han egentlig har behov for av ulik oppbevaring. Personlig mener jeg at skjorter og t-skjorter bør henge, bukser og gensere bør ligge på hyller, sokker, underbukser og andre småting bør ligge i skuffer. Anonymkode: a374d...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #7 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er høy - men har hylle over hengeplass i alle skap. Ellers må man nå helt opp til taket. Utover det ville jeg nok valgt todelt. Og mulig droppet heng på ene siden. Skuffer nede, hyller oppe. Hvor mange plagg gidder en tenåringsgutt å henge? Anonymkode: 82378...83d haha, sant hatt bare kommode nå, klærne sliter med å komme dit også🤣 Men må ha så han kan få hengt opp skjorter og litt penere gensere, men da holder det nok med en side ja. Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #8 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): han er ganske høy ja. Skapet er vel 201 høyt totalt. Ellers går det an å ha topp plate på den også da og henger litt lengre ned, det kan vi velge selv Undertøy og sokker har han kommode til Anonymkode: 5a428...2fa Jeg la ikke merke til at skapet bare var 201. Bildet jeg la ut over, har høyde på 236. Jeg står ved forslaget der, men uten hyllene øverst. Jeg har selv hatt skap på 201, og da gikk det helt fint å henge ting helt øverst i skapet (og jeg er en liten dame). Anonymkode: a374d...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #9 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke om noen av disse er optimale. Utforming av klesskap er veldig avhengig av akkurat hva som skal puttes inni der. Personlig ville jeg nok valgt å ha den ene halvdelen med henging i 2 høyder, og ha fullt opp med hyller og skuffer i den andre halvdelen (se under). Jeg anbefaler at du skaffer deg overblikk over hva som skal inn i skapet, og måler opp litt hva han egentlig har behov for av ulik oppbevaring. Personlig mener jeg at skjorter og t-skjorter bør henge, bukser og gensere bør ligge på hyller, sokker, underbukser og andre småting bør ligge i skuffer. Anonymkode: a374d...8f9 Foreløpig noen få skjorte og pen gensere. Ellers vanlige bukser, hettegensere, t-skjorter.. Dressen kan evt henge i et skap under trappa. Anonymkode: 5a428...2fa
Rødvinsfilosofen Skrevet 30. desember 2025 #10 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): av disse 2? Er til gutt slutten av tenåra som ikke vet at han trenger skap så nyttet ikke å spørre hva han syntes 🤭 Anonymkode: 5a428...2fa Hadde gått for skapet til venstre. Senket topphylla og hatt slike store Skubb kleskasser på toppen. Eller holde av plassen til sekker og reisekofferter. Tipper det er mye billigere òg enn å gå for løsningen til høyre?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #11 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Foreløpig noen få skjorte og pen gensere. Ellers vanlige bukser, hettegensere, t-skjorter.. Dressen kan evt henge i et skap under trappa. Anonymkode: 5a428...2fa Da ville jeg valgt bare én garderobestang, og resten hyller/skuffer. ' Anonymkode: a374d...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #12 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da ville jeg valgt bare én garderobestang, og resten hyller/skuffer. ' Anonymkode: a374d...8f9 Ja, går jo ann å endre litt etterhver også i disse skapene om behovet for å henge øker etterhvert Er det noen fordeler med de hvite skuffene i forhold til trådskuffene, bortsett fra utseende? Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #13 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): haha, sant hatt bare kommode nå, klærne sliter med å komme dit også🤣 Men må ha så han kan få hengt opp skjorter og litt penere gensere, men da holder det nok med en side ja. Anonymkode: 5a428...2fa Haha, ja. Mannen er (selvfølgelig) godt voksen, og har en del skjorter og dresser. Men likevel... Vi bygde walk in. Men har endt med at jeg tok mesteparten av hengeplassen da han virkelig ikke ser vitsen med å henge vanlige bukser, gensere, og i det hele tatt noe som helst som ikke krøller lett 😂 Anonymkode: 82378...83d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #14 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da ville jeg valgt bare én garderobestang, og resten hyller/skuffer. ' Anonymkode: a374d...8f9 Denne er veldig fornuftig med en høyde på 201. Men du har ikke mulighet til å gå opp til 236, TS? Det er fortsatt under normal takhøyde. Eller man kan jo bare ha skubb beholdere på toppen. Anonymkode: 82378...83d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #15 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne er veldig fornuftig med en høyde på 201. Men du har ikke mulighet til å gå opp til 236, TS? Det er fortsatt under normal takhøyde. Eller man kan jo bare ha skubb beholdere på toppen. Anonymkode: 82378...83d Nei, det blir akkurat for høyt mener jeg. Er litt lavere under taket i underetasjen. Skal dobbeltsjekke for sikkerhets skyld. men mener at de vanlige veggplatene også ble akkurat for høye Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #16 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det blir akkurat for høyt mener jeg. Er litt lavere under taket i underetasjen. Skal dobbeltsjekke for sikkerhets skyld. men mener at de vanlige veggplatene også ble akkurat for høye Anonymkode: 5a428...2fa Da kan du uansett få problem med å vippe opp skapene - mange glemmer å regne inn det. Med mindre det er av typen du kan montere stående. Beholdere på toppen er helt supert for en høy tenåring - og da får man uansett utnyttet takhøyden. Anonymkode: 82378...83d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #17 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, går jo ann å endre litt etterhver også i disse skapene om behovet for å henge øker etterhvert Er det noen fordeler med de hvite skuffene i forhold til trådskuffene, bortsett fra utseende? Anonymkode: 5a428...2fa Det er litt ulike fordeler og ulemper med de ulike skuffene. De hvite skuffene er lettere å organisere (synes jeg), og IKEAs egne organiseringsenheter passer i dem (f.eks. kompliment-serien). De er også lettere å merke, dersom du vil hjelpe tenåringen ved å merke de ulike skuffene med innhold. Jeg har alltid irritert meg litt over at kurvskuffene ikke er helt vinkelrette (de skrår litt innover fra toppen til bunnen av skuffen), som gjør at ting ikke passer like godt i dem (igjen; synes jeg). De er imidlertid lettere å se gjennom, så mulig tenåringen vil ha lettere for selv å se hva som er i de ulike skuffene. Det er nok i stor grad et spørsmål om preferanser Anonymkode: a374d...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #18 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da kan du uansett få problem med å vippe opp skapene - mange glemmer å regne inn det. Med mindre det er av typen du kan montere stående. Beholdere på toppen er helt supert for en høy tenåring - og da får man uansett utnyttet takhøyden. Anonymkode: 82378...83d Sjekket nå, er god klaring, men akkurat for lavt til 2.36 skap. Står også at det holder med 1 cm klaring til tak men at det da må monteres stående så det skal ikke bli noe problem. Anonymkode: 5a428...2fa
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #19 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke om noen av disse er optimale. Utforming av klesskap er veldig avhengig av akkurat hva som skal puttes inni der. Personlig ville jeg nok valgt å ha den ene halvdelen med henging i 2 høyder, og ha fullt opp med hyller og skuffer i den andre halvdelen (se under). Jeg anbefaler at du skaffer deg overblikk over hva som skal inn i skapet, og måler opp litt hva han egentlig har behov for av ulik oppbevaring. Personlig mener jeg at skjorter og t-skjorter bør henge, bukser og gensere bør ligge på hyller, sokker, underbukser og andre småting bør ligge i skuffer. Anonymkode: a374d...8f9 Denne løsningen, men kun hengeres opp, og skuffer nede. Altså hylle og klesstang oppe, og skuffer nede på venstre siden. På høyre siden, vill jeg hatt uttrekkbare kurver hele veien + hylle øverst. Har to tenåringsgutter, og det er lite klær som henges opp. Anonymkode: 7c081...729
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:17 #20 Skrevet torsdag kl. 22:17 AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 14.12): av disse 2? Er til gutt slutten av tenåra som ikke vet at han trenger skap så nyttet ikke å spørre hva han syntes 🤭 Anonymkode: 5a428...2fa venstre. Mannen min har en slik løsning med skuffer. Anonymkode: b82ac...d35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå