AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #1 Skrevet 30. desember 2025 Jeg har nylig kjøpt et verneverdig hus, altså et hus registrert med rød trekant i SEFRAK-registeret. Huset er ikke spesielt merkverdig i seg selv, og ingen vet nøyaktig hvor gammelt det er. Det er av enkel standard, men godt bevart for alderen. Er det noen som har erfaring med å bo i verneverdige hus? Var det vanskelig å søke om eventuelle oppgraderinger av tak/fasade? Jeg ønsker å ta vare på alt som kan tas vare på, men taket må byttes (består idag av eternittakplater) og muligens kledningen også. Utenfor ønsker jeg bygge drivhus og/eller frittstående hagestue, må dette også søkes om siden det "endrer kulturmiljøet" rundt boligen? Setter pris på alt dere kan dele med meg. Jeg elsker gamle hus og er glad jeg får muligheten til å bevare det for fremtiden. Anonymkode: 896eb...485
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #2 Skrevet 30. desember 2025 Må legge til: og har noen søkt om støtte og fått innvilget dette? Ts Anonymkode: 896eb...485
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå