Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gå, vær så snill og gå…..💜 Stå i det vonde og start et nytt kapittel i livet ditt, tørr å gjøre akkurat det. Han har valgt å ødelegge det som dere hadde, hva om du ikke hadde sett desse snap meldingene? Hadde han fortsatt med forholdet da? Han har jo allerede valgt deg bort.

Anonymkode: 74fd7...e0d

👏👏👏

Anonymkode: a5563...519

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er sikkert mannen sitt hus 

Anonymkode: a5563...519

Det er deres hus som nesten er nedbetalt. Leseevnen til folka her as! 

Ts, jeg klarte ikke å komme over sviket. Dessverre så han på det at jeg prøvde, som et signal på at jeg ville bli. Det var et mørkt år jeg gjerne skulle vært foruten. han gjentok det selvfølgelig med hun etter meg. 

Håper du klarer å komme deg helskinnet gjennom! 

Anonymkode: a33ab...301

• Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke hør på alle som roper, sleng han på dør, gå nå osv. 

Dere har hatt et langt liv sammen, deler mange minner, økonomi og hverdager. Ekteskapet er i gode og onde dager. Viktig å tenke at alle mennesker kan gjøre feil i livet. Akkurat nå er det viktigst å beholde husfreden slik at barna ikke får en kjip opplevelse i julen. Etter det kan dere sette dere ned å snakke sammen. Skjønner du er lei deg, rasende, fortvilet, men prøv å ha litt is i magen for å prøve og forstå hvorfor det har blitt som det har blitt. Det er klart at om tillit ikke kan bygges opp på nytt, må man finne sin egen vei, men det finnes par som har klart å jobbe seg gjennom utroskap før. 
Lykke til❤️

Anonymkode: f0d54...5e5

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke hør på alle som roper, sleng han på dør, gå nå osv. 

Dere har hatt et langt liv sammen, deler mange minner, økonomi og hverdager. Ekteskapet er i gode og onde dager. Viktig å tenke at alle mennesker kan gjøre feil i livet. Akkurat nå er det viktigst å beholde husfreden slik at barna ikke får en kjip opplevelse i julen. Etter det kan dere sette dere ned å snakke sammen. Skjønner du er lei deg, rasende, fortvilet, men prøv å ha litt is i magen for å prøve og forstå hvorfor det har blitt som det har blitt. Det er klart at om tillit ikke kan bygges opp på nytt, må man finne sin egen vei, men det finnes par som har klart å jobbe seg gjennom utroskap før. 
Lykke til❤️

Anonymkode: f0d54...5e5

Det er helt rett at alle kan gjøre feil i livet, men når det kommer til det å være utro så er det ikke noe feil valg fra mannen sin side. Han har hatt mange muligheter til å snu, men valgte å fortsette - da er det ikke feil fra han sin side, han har gjort det som han mener er rett. 

Anonymkode: 74fd7...e0d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig med deg, stå i ro til over nyttår og barna er tilbake på studiesteder. 
Snakk derimot med mannen din nå, si at dere skal være voksne og «normale» til ungene er ute, så må dere rydde opp.

Han må avslutte ALL kontakt med hun frem til dere får snakket sammen. 
Hva du gjør videre? Det er det kun du som klarer å svare på. Jeg lot min eksmann få ny sjanse. Jeg jobbet meg igjennom det - uten hjelp av han- dog til ingen nytte. Han viste meg flere tillitsbrudd etterpå, som ikke var utroskap.

Ta vare på deg selv. 

• Hjerte 4
Skrevet

Tusen takk for alle tanker rundt min situasjon, gode råd og hjertevarme ❤️ Trist, men samtidig godt at jeg ikke er alene som har opplevd dette.

Vi er enige om å avvente til barna har reist tilbake til sin hverdag før vi må snakke skikkelig gjennom dette.

Jeg har ikke lagt føringer for hvordan mannen velger å «løse det» med denne elskerinna inntil videre. 

Anonymkode: b7fb8...01d

• Hjerte 14
Skrevet

Mitt drivstoff for å engasjere meg i forholdet til mannen min er at han åpenlyst setter meg først og viser at han elsker meg fordi jeg er hans elskelige og skjønne. Hvis han da gjør seg utro med noen i noen måneder så betyr det at jeg er degradert. Jeg er jo da ikke hans skjønneste lengre og dermed slukner den engasjerende og altoppslukende kjærligheten for ham. Hvorfor skal jeg tilgi og leve med en som slukket kjærligheten vår?

Jeg hadde fått sånn forakt for ham at han hadde blltt skremt og pakket bagen sin fort. 

Utroskap ødelegger, rett og slett, og kan ikke tilgis.

Anonymkode: 604b6...de5

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det første du må få vite er HVORFOR. 

Jeg har selv vært utro, og det var fordi jeg ikke ble sett, satt pris på eller fikk nok nærhet, kos og sex. Jeg følte at jeg hevnet meg på han fordi han overså meg, og det gjorde meg mye gladere. I tillegg var elskeren min veldig snill. Var aldri forelsket eller hadde følelser for han, likte han bare fordi han var en god person. 

Jeg syns det er mye verre å forelske seg i noen andre. Å dele litt kropp er ikke krise i mine øyne, men nå er jeg også typen som liker litt swinging. Om min nåværende mann hadde hatt sex med noen hadde det ikke vært livets undergang. Hadde han derimot løyet for meg, og eller også forelsket seg i noen andre, hadde jeg klikket i vinkel. 

Jeg og min mann er enige om at om en av oss mister lysten på sex, og ikke stiller opp for den andre på noen måter,  får den som ikke blir tilfredstilt lov å hente det inn fra annet hold.  Kropp er kropp og den har jo sitt behov.

Hilsen voksen kvinne  

Anonymkode: 4a86e...3f2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har selv vært utro, og det var fordi jeg ikke ble sett, satt pris på eller fikk nok nærhet, kos og sex. Jeg følte at jeg hevnet meg på han fordi han overså meg, og det gjorde meg mye gladere. I tillegg var elskeren min veldig snill. Var aldri forelsket eller hadde følelser for han, likte han bare fordi han var en god person. 

Jeg syns det er mye verre å forelske seg i noen andre. Å dele litt kropp er ikke krise i mine øyne, men nå er jeg også typen som liker litt swinging. Om min nåværende mann hadde hatt sex med noen hadde det ikke vært livets undergang. Hadde han derimot løyet for meg, og eller også forelsket seg i noen andre, hadde jeg klikket i vinkel. 

Jeg og min mann er enige om at om en av oss mister lysten på sex, og ikke stiller opp for den andre på noen måter,  får den som ikke blir tilfredstilt lov å hente det inn fra annet hold.  Kropp er kropp og den har jo sitt behov.

Hilsen voksen kvinne  

Tror du dette rettferdiggjør utroskap? Hvorfor fikk du ikke dette? Tok du det opp? Var mannen lunken til deg pga noe du hadde gjort, eller konflikter dere i mellom? Var han deprimert, eller bare hadde en dårlig periode i livet hvor han hadde nok med seg selv? 

ingenting provoserer meg mer enn mennesker som har vært utro fordi de ikke fikk nok sex og kos hjemme. Det er ingen grunn til å være utro. Du har ingen moral eller integritet, derfor var du utro. Det rette å gjøre ved vedvarende ulykkelighet som ikke løses ved tydelig kommunikasjon og litt tålmodighet er å forlate partner. Du skriver til og med at du følte deg bedre over å hevne deg på mannen… Ikke rart han ikke ønsket nærhet med deg, sier nå jeg. 

Anonymkode: 1fae4...ff3

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hilsen voksen kvinne  

Please ike bland åpne forhold med utroskap. Hvis man uke føler seg sett, hørt og elsket kan man drasin vei. Man kan be om terapi og manburde i det mindre være ærlig om at "jeg kommer til å søke/ligge med andre, slik at partneren man påstår å elske får medbestemmelsesrett i eget liv. 

Hilsen ei som er poly, men ikke klarte å komme over sviket med planlegging og utføring av handlinger bak min rygg. Et langvarig svik, er ikke en liten feil i mine øyne. Og åpne forhold er ikke det samme som utroskap. 

Hilsen ei som fint kan ha sex uten følelser, men som innser at hvis det blir gjort bak partners rygg, kan det være katastrofalt for forholdet. 

Anonymkode: a33ab...301

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 8.45):

Du skal bli rasende og kaste han ut av huset I DAG!!!

En varm klem til deg💜

Anonymkode: ae3eb...865

Er du 14 år? 

Ingen har rett til å kaste ut noen før det avklares hvem som eier huset osv osv.. 

Kvinneguiden altså, arneplassen for manglende impulskontroll og intelligens 

Anonymkode: 331d6...541

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tusen takk for alle tanker rundt min situasjon, gode råd og hjertevarme ❤️ Trist, men samtidig godt at jeg ikke er alene som har opplevd dette.

Vi er enige om å avvente til barna har reist tilbake til sin hverdag før vi må snakke skikkelig gjennom dette.

Jeg har ikke lagt føringer for hvordan mannen velger å «løse det» med denne elskerinna inntil videre. 

Fornuftig og klokt. 

Lykke til og godt nytt år 🤗

Anonymkode: 331d6...541

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 8.27):

25 år sammen - de siste 4 som gifte… det var ikke slik som dette det skulle ende.

Ekteskap fører ofte til samlivsbrudd og skilsmisse.

Anonymkode: 40a9d...dae

• Nyttig 2
Skrevet

Om man klarer å tilgi så er uansett tilliten borte som du sier. Det blir uro, stress og sjalusi i lang tid framover med tanker om han kommer til å være utro igjen. 

Hvis du ikke hadde sett snappene, hvor lenge tror du dette hadde pågått? 6 mnd utrohet er lenge, sammenlignet med et ONS. Jeg hadde ikke klart å stole på han igjen. Ei heller tilgitt han. 

Klart det er tungt å gå igjennom en skilsmisse og evt flytt men å fortsette og leve sammen hadde vært tungt det òg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 19.46):

Takk for gode betraktninger ❤️

Det verste er som du skriver at all tillit er borte. Vi må selvfølgelig snakke oss gjennom dette; få hele historien på bordet og hvorfor han valgte som han gjorde. Men nettopp dette med tillit og det å skulle leve med den du har elsket høyest i hele verden og ikke kunne stole på han mere. Det er det jeg må finne ut av. Alt annet kommer i andre rekke.

Og til dere som til stadighet nevner hus og økonomi; i mitt tilfelle klarer jeg meg utmerket på egenhånd.

Vil huske at omtrent 70 % i din situasjon prøver å fortsette sammen, og det faktisk tar lang tid å finne ut om det vil fungere. 

Tenker at du må ta et første valg, kan du tenke deg å prøve med den usikkerhet som det er med det, eller ikke. Hvis ikke så er det vel ikke så stor poeng å bruke massevis av energi og tid på å grave i dette, men å pent og ryddig avslutte ekteskapet. 

Uansett tror jeg ikke du skal tro at han skal klare å fortelle deg hvorfor han ble utro, er bedre at du finner ut av det ved å lese deg opp på utroskap. Han kommer å presentere en versjon for både seg selv og deg som er den beste for han psykologisk. 

Hvis dere skal prøve sammen videre, så hadde mitt råd til deg vært å ha fokus på hva han i fremtiden skal gjøre praktisk annorledes for at dette ikke skal gjenta seg. Praktiske handlinger, ikke gode intensjoner. 

Så at han klarer å akseptere at dette er mye mye større og mer invaderende for deg, enn for han. Han må klare å forstå at han må være tålmodig med deg, akseptere at det vil ta år for deg å komme over dette. 

Så da til den grunnleggende tilliten, tilliten til at han faktisk uselvisk vil ditt beste, at du er prioritert. Som han må forstå at han med handlinger må bevise for deg over tid. Det at han ser dine behov, og har dem som sin lex superior. Uten at du trenger å masse på han. 

Som fører oss til elskerinnen. Selvfølgelig skal du forvente at han avslutter all kontakt med henne umiddelbart. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 11.16):

Tror du dette rettferdiggjør utroskap? Hvorfor fikk du ikke dette? Tok du det opp? Var mannen lunken til deg pga noe du hadde gjort, eller konflikter dere i mellom? Var han deprimert, eller bare hadde en dårlig periode i livet hvor han hadde nok med seg selv? 

ingenting provoserer meg mer enn mennesker som har vært utro fordi de ikke fikk nok sex og kos hjemme. Det er ingen grunn til å være utro. Du har ingen moral eller integritet, derfor var du utro. Det rette å gjøre ved vedvarende ulykkelighet som ikke løses ved tydelig kommunikasjon og litt tålmodighet er å forlate partner. Du skriver til og med at du følte deg bedre over å hevne deg på mannen… Ikke rart han ikke ønsket nærhet med deg, sier nå jeg. 

Anonymkode: 1fae4...ff3

OMG Jeg skilte meg fra han fordi han var syk i hodet sitt og kun tenkte på seg selv. (Ble noen år senere innlagt, samt har sittet inne pga sine problemer) 

Jeg er jo ikke utro mot min nåværende mann!!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld men du er bare dum hvis du forsetter med han. Han stoppet ikke på egenhånd eller kom til deg frivillig fordi han hadde dårlig samvittighet. Han har ett pågående forhold til hun. Tikket inn 5 snapper for noen dager siden og de har vært intime i 6 mnd? Virkelig, vurderer du seriøst å bli med han? Kan garantere deg at det vil skje igjen hvis det er fremgangs måten din og respekten du har for deg selv. Ekteskapet ditt er over. Mye her i livet som ender på en annen måte enn det du tror, gjør det ikke noe mer fornuftig å bli av den grunn. 

Anonymkode: df912...7de

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amy71 skrev (På 31.12.2025 den 16.13):

Om man klarer å tilgi så er uansett tilliten borte som du sier. Det blir uro, stress og sjalusi i lang tid framover med tanker om han kommer til å være utro igjen. 

Hvis du ikke hadde sett snappene, hvor lenge tror du dette hadde pågått? 6 mnd utrohet er lenge, sammenlignet med et ONS. Jeg hadde ikke klart å stole på han igjen. Ei heller tilgitt han. 

Klart det er tungt å gå igjennom en skilsmisse og evt flytt men å fortsette og leve sammen hadde vært tungt det òg. 

Dette 👏👏

Anonymkode: df912...7de

Skrevet

Ikke hør på de blodtørstige mannehaterne her. Kanskje er det riktig at dere går hver deres vei etter dette, men det bør være en beslutning tatt med hodet og ikke bare det forsmådde hjertet. 

Etter så mange år er det lett å ta den andre, og det livet man har sammen, for gitt. Og da kan veien mot å ta dumme valg være kort. Valg man egentlig vet er feil. Og mennesket elsker jo å drive med riskofylt atferd. Kjedsomhet, stagnasjon, hverdag og rutiner kan ta livet av kjærligheten. 

For meg hadde utroskap alene ikke nødvendigvis vært grunn til skilsmisse. Jeg er så voksen at jeg ikke lenger har den barnlige forestillingen om at et menneske må være perfekt for å være verdt å elske. Jeg tror at menn og kvinner som er utro gjør det av mange ulike grunner. Noen ganger er de egentlig ferdige i ekteskapet, andre ganger har de mistet seg selv i et langt samliv og forsøker å finne mening eller en følelse av å være ønsket et annet sted. Noen er generelt bare seksuelt frustrerte og/eller rasshøl. 

Snakk sammen og vær åpne. Det er mitt råd. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...