Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skriver her fordi jeg ikke har noen andre å snakke med om dette akkurat nå. Lufte tankene og kanskje få noen gode råd.

Tenker at vi først må prøve å komme oss gjennom jula og nyttår. Når barna har dratt må vi snakke orntlig sammen og finne mer ut av ting. 
Hva som blir resultatet er vanskelig å si, men økonomisk greier vi oss godt hver for oss, så jeg blir i alle fall ikke pga. økonomien.

TS

Anonymkode: b7fb8...01d

Hvis du er usikker så har du kanskje tenkt å akseptere at han lyver for deg og ligger med andre mens du går hjemme i felles hus og vasker klærne hans?

Samboerskap kommer i alle slags former, du må jo bare finne ut hvor selvutslettende du ønsker å være. 

Anonymkode: 6aac3...63e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er omtrent i lignende situasjon. Han veit ikke at jeg veit hva han holder på med. Tar meg sammen til over nyttår. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre nå, nå er du dessuten altfor opprørt til å ta en beslutning som kommer til å påvirke hele resten av ditt liv. Kan bare si at jeg føler med deg, veit hvor vondt det gjør, og lykke til!

Anonymkode: ae7c8...d46

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor vil du egentlig fortsette med ham? For meg hadde det vært fullstendig utilgivelig. Har uansett ikke noe behov for å styre og stelle for en gammel gubbe de siste 30 årene av livet mitt. Hadde levd et utmerket godt liv alene, med barn og etter hvert barnebarn. Du har vel også en sosial omgangskrets i form av venninner og god kontakt med egen storfamilie, de færreste menn gidder å vedlikeholde det samme.

Felles økonomi og hus. Ganske vanlig. Folk glemmer selvrespekt pga.dette. 

Anonymkode: a5563...519

Skrevet

Hadde ikke du funnet ut av det selv, så hadde han fortsatt drevet med henne. Han er kun lei seg for at han ble ferska.

Anonymkode: 59262...4cc

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvordan er forholdet eller? Har dere begge vært flinke å pleie forholdet, gått på dates, hatt sexliv der begges behov og ønsker blir imøtekommet av forståelse og omtanke av dere begge. Eller har forholdet vært elendig over lang tid? 

Anonymkode: 442a4...d67

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er forholdet eller? Har dere begge vært flinke å pleie forholdet, gått på dates, hatt sexliv der begges behov og ønsker blir imøtekommet av forståelse og omtanke av dere begge. Eller har forholdet vært elendig over lang tid? 

Det spiller ingen rolle. Du prøver å rettferdiggjøre utroskapen hans. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det spiller ingen rolle. Du prøver å rettferdiggjøre utroskapen hans. 

*utroskapet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannfolk men de flotteste koner,masse sex og får leve livet de vil er forsatt utro 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg føler med deg Ts. Dette er en grusom situasjon å stå i. Jeg tror det er lurt at du ikke handler overilt nå og prøver å bevare roen. Sikkert lettere sagt enn gjort… Hør på podkastepisoden til Linnea Myhre (Lev vel på NRK) fra 3. desember med parterapeut Andreas L. Narum. Han sier mye klokt om det å overleve utroskap. Deretter må du finne noen å åpne deg for etter hvert, som du stoler på. Ikke bær på dette alene alt for lenge. 

Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: a533e...ccf

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Ts. Jeg følger en på tik tok som har "skilt" seg. De har barn hjemme og de bor sammen forsatt, men dr bor som romkamerat. Hun forteller der at mange tror de må flytte med engang og komme seg vekk...men hun bruker tid på å finne ut hva hun vil og finne sted hun bor.

Dere er nå egentlig skilt..men dere kan bo sammen til dere finn ut hva dere vil gjøre. Du gjør ting for deg..han for seg selv 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Har vært i samme situasjon selv. 

Det spørsmålet du må stille deg selv er: ''Kan jeg leve videre med en jeg ikke kan stole på''. 

Og en annen ting, hvis du velger å tilgi (altså legge saken død og gå videre), så bør du unngå å bruke dette mot han i framtidige krangler. 

Jeg skilte meg fra kona og det var den beste avgjørelsen for meg og barna. Kunne aldri ha levd med noen som har null respekt for meg og jeg kunne aldri stolt på henne om hun var ute med venner osv igjen. Ville sittet hjemme med ei uggen følelse, og det er livet for kort til. 

Endret av Goodtimes
Skrivefeil.
  • Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Min tidligere beste venninne opplevde utroskap. Over veldig lang tid. Hadde mistanker innimellom og noen hadde sett noe en gang, men alt hadde logiske forklaringer. 

Hun valgte å bli.

Dette har resultert i at hun er sammen med han konstant. De jobber men all tid utenfor jobb tilbringes utelukkende sammen. Masse fine bilder på sosiale medier (de er snart 50 begge to) og masse "koselig tid med familien" poster over alt. Jeg skjønner jo at dette egentlig bare er hun som prøver å maskere over hele greia og glemme det. 

Vi har ikke møttes en eneste gang siden dette fordi hun kan ikke etterlate han alene. Barna er store og trenger ikke passes. Hun tør ikke la han være alene.

Vi snakker ikke sammen lenger. Hun er fullstendig oppslukt i å være klistremerket hans. 

Ikke bli en sånn.

Anonymkode: 44f16...0f4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Felles økonomi og hus. Ganske vanlig. Folk glemmer selvrespekt pga.dette. 

Ikke bare økonomi og hus, men historie. De har vært sammen i 25 år og det er lenge å dele livet med hverandre. 

Uansett hvordan forholdet er og har vært så er det mer enn bare penger og hus som må gis slipp på ved en skilsmisse. Venner, famile, barna selv om de er voksne osv. Det blir for enkelt å koke det ned til penger og hus. 

Anonymkode: d605b...bd2

• Liker 8
Skrevet
Goodtimes skrev (3 timer siden):

Har vært i samme situasjon selv. 

Det spørsmålet du må stille deg selv er: ''Kan jeg leve videre med en jeg ikke kan stole på''. 

Og en annen ting, hvis du velger å tilgi (altså legge saken død og gå videre), så bør du unngå å bruke dette mot han i framtidige krangler. 

Jeg skilte meg med kona og det var den beste avgjørelsen for meg og barna. Kunne aldri ha levd med noen som har null respekt for meg og jeg kunne aldri stolt på henne om hun var ute med venner osv igjen. Ville sittet hjemme med ei uggen følelse, og det er livet for kort til. 

Takk for gode betraktninger ❤️

Det verste er som du skriver at all tillit er borte. Vi må selvfølgelig snakke oss gjennom dette; få hele historien på bordet og hvorfor han valgte som han gjorde. Men nettopp dette med tillit og det å skulle leve med den du har elsket høyest i hele verden og ikke kunne stole på han mere. Det er det jeg må finne ut av. Alt annet kommer i andre rekke.

Og til dere som til stadighet nevner hus og økonomi; i mitt tilfelle klarer jeg meg utmerket på egenhånd.

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Hadde sett på det som en anledning til å kunne bo for meg selv ,date andre  menn og oppleve noe nytt, han var utro og har sviktet deg men hva hvis det egentlig var til det beste? Oppleve å bo alene, reise dit du vil osv. Ingen å ta hensyn til. Barna har flyttet ut, mannen var utro og kastes ut, flytte for seg selv og starte et annet type liv.  
Dere holder ikke sammen for barna sin skyld- de er flyttet ut. Ikke er det pga økonomien, siden du greier deg fint selv. Og ikke kan det være pga kjærligheten siden mannen har hatt et forhold til venninnen sin bak din rygg, og da er det ikke kjærlighet igjen synes jeg da, ikke fra han sin side iallefall. 

Anonymkode: f026c...627

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde sett på det som en anledning til å kunne bo for meg selv ,date andre  menn og oppleve noe nytt, han var utro og har sviktet deg men hva hvis det egentlig var til det beste? Oppleve å bo alene, reise dit du vil osv. Ingen å ta hensyn til. Barna har flyttet ut, mannen var utro og kastes ut, flytte for seg selv og starte et annet type liv.  
Dere holder ikke sammen for barna sin skyld- de er flyttet ut. Ikke er det pga økonomien, siden du greier deg fint selv. Og ikke kan det være pga kjærligheten siden mannen har hatt et forhold til venninnen sin bak din rygg, og da er det ikke kjærlighet igjen synes jeg da, ikke fra han sin side iallefall. 

Anonymkode: f026c...627

Takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tusen takk ❤️

Ja, dette er bare fælt. 
Vi har to voksne barn sammen. De studerer og har flytta ut, men er hjemme i jula. Prøver så godt jeg kan å ta meg sammen for deres skyld og tror ikke de merker noe.

Vi har greie jobber begge to, ok økonomi og nesten nedbetalt lån på huset så sånn sett har vi det fint.

Har fått mye av historien, tror jeg… men akkurat nå er all tillit borte.

25 år sammen - de siste 4 som gifte… det var ikke slik som dette det skulle ende.

Usjamei, jeg føler med deg! ❤️

Som flere kloke hoder her sier, så er det ingen som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Det trenger du tid for å finne ut av, tenker jeg. Men, jeg bet meg merke i at du forteller om de voksne barna som er på besøk nå, og at du så godt du kan prøver å ta deg sammen for deres skyld. Og, at du får "deale" med han når de er dratt. Jeg synes det høres ut som en god plan akkurat nå. 

Og, mens du "tar deg sammen" får du forhåpentligvis litt styrke til å komme deg gjennom de nærmeste dagene. Bare ta 1 time av gangen, etter hvert vil du få mer klarhet enn du har akkurat nå❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor vil du egentlig fortsette med ham? For meg hadde det vært fullstendig utilgivelig. Har uansett ikke noe behov for å styre og stelle for en gammel gubbe de siste 30 årene av livet mitt. Hadde levd et utmerket godt liv alene, med barn og etter hvert barnebarn. Du har vel også en sosial omgangskrets i form av venninner og god kontakt med egen storfamilie, de færreste menn gidder å vedlikeholde det samme.

Ts skriver hun tar det etter nyttår. For alle som ikke har vært i en slik situasjon er det lett å tenke man bare drar, har tenkt skik selv også. Så står man der i en livskrise, og man et i sjokk og blir egentlig handlingslammet. Hva som er det riktige for ts må hun finne ut, men uansett blir det tøft. Det kan gå, men da må man også klare å legge det bak seg, spiser usikkerheten henne opp er det ikke verdt det. Har dessverrr samme erfaring som ts. 

Anonymkode: 4183d...600

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror jeg hadde bedt han flytte ut ett par uker, for å få avstand og tid til å la ting synke inn og fordøyes for meg selv så man kunne få sortert litt hva som er viktig for meg, man har jo en historie med det mennesket etter så mange år. Jeg er heller ikke hevngjerrig så kanskje derfor jeg ikke umiddelbart hadde gjort ting slutt pga ett svik, jeg har veldig empati for andre også så hadde liksom forsøkt å se hans side av saken oppi alt. . Men hadde nok  ikke orket å gått oppå hverandre med en sånn fersk nyhet, ville bedt om litt space til å finne ut av meg selv. Lykke til! 

Anonymkode: 206d4...a37

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gå, vær så snill og gå…..💜 Stå i det vonde og start et nytt kapittel i livet ditt, tørr å gjøre akkurat det. Han har valgt å ødelegge det som dere hadde, hva om du ikke hadde sett desse snap meldingene? Hadde han fortsatt med forholdet da? Han har jo allerede valgt deg bort.

Anonymkode: 74fd7...e0d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...