Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mistenkt noe lenge, bevisst eller ubevisst, 2. juledag ble mistanken styrket og i går innrømma han at det stemmer. 
Alt raser sammen. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: b7fb8...01d

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går fra ham, selvfølgelig. Har dere felles barn? Bestill mekling. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er en forferdelig situasjon å befinne seg i TS. Jeg føler virkelig med deg. 

Hvordan er livssituasjonen deres? Har dere barn sammen? 
Jeg tenker at det beste for din del er å få hele historien - og deretter trekke deg bort (altså reise vekk) noen dager for å tenke i fred. Det blir en berg og dalbane av følelser fremover. 
Ikke bestem deg for noe før du har fått summet deg litt i fred. 
Du kommer til å få mange innlegg i denne tråden, som sier at du selvsagt skal forlate han - og det kan det godt være du skal, men det er et valg du selv skal ta, og ikke en gjeng på kvinneguiden som skal bestemme.
Mange av de som svarer i trådene om forhold og utroskap har selv ingen erfaring - hverken med forhold eller utroskap. 
Mitt beste råd til deg - få hele historien, og trekk deg deretter bort en stund. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har mistenkt noe lenge, bevisst eller ubevisst, 2. juledag ble mistanken styrket og i går innrømma han at det stemmer. 

Du går fra han så klart! Hva vil han da? Vil han Satse på deg eller hun nr 2? 

Han kommer til å gjøre det flere ganger mot deg om du blir. 

Anonymkode: f18fa...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Elskerinnen truet med å si noe til deg, siden han tilsto utroskap eller?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo håpløst lite info å komme med. Hvor lenge har dere vært sammen, har dere barn (som er hvor gammel), hvilke type utroskap er det snakk om (ONS, lengre forhold eller hva)?

Damene på KG vil i kjent stil si du skal bryte tvert, men det er ofte ikke så enkelt. Jeg har selv opplevd utroskap, men vi kom oss likevel videre av en rekke grunner. Jeg vet om mange andre som har klart å legge utroskap bak seg - men det avhenger av så mye for å få det til. 

Anonymkode: 2e060...eaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (25 minutter siden):

Dette er en forferdelig situasjon å befinne seg i TS. Jeg føler virkelig med deg. 

Hvordan er livssituasjonen deres? Har dere barn sammen? 
Jeg tenker at det beste for din del er å få hele historien - og deretter trekke deg bort (altså reise vekk) noen dager for å tenke i fred. Det blir en berg og dalbane av følelser fremover. 
Ikke bestem deg for noe før du har fått summet deg litt i fred. 
Du kommer til å få mange innlegg i denne tråden, som sier at du selvsagt skal forlate han - og det kan det godt være du skal, men det er et valg du selv skal ta, og ikke en gjeng på kvinneguiden som skal bestemme.
Mange av de som svarer i trådene om forhold og utroskap har selv ingen erfaring - hverken med forhold eller utroskap. 
Mitt beste råd til deg - få hele historien, og trekk deg deretter bort en stund. 

Tusen takk ❤️

Ja, dette er bare fælt. 
Vi har to voksne barn sammen. De studerer og har flytta ut, men er hjemme i jula. Prøver så godt jeg kan å ta meg sammen for deres skyld og tror ikke de merker noe.

Vi har greie jobber begge to, ok økonomi og nesten nedbetalt lån på huset så sånn sett har vi det fint.

Har fått mye av historien, tror jeg… men akkurat nå er all tillit borte.

25 år sammen - de siste 4 som gifte… det var ikke slik som dette det skulle ende.

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du går fra han så klart! Hva vil han da? Vil han Satse på deg eller hun nr 2? 

Han kommer til å gjøre det flere ganger mot deg om du blir. 

Han trygler om tilgivelse, men akkurat nå klarer jeg ikke å ta stilling til det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Elskerinnen truet med å si noe til deg, siden han tilsto utroskap eller?

Nei, jeg har ikke hatt kontakt med henne. At hun skulle si noe vet jeg heller ikke noe om.

AnonymBruker
Skrevet

For et svik. Jeg ville pakket baggen (hans), slengt han på dør og ring skilsmisse advokat. 

Anonymkode: eaca9...f9f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo håpløst lite info å komme med. Hvor lenge har dere vært sammen, har dere barn (som er hvor gammel), hvilke type utroskap er det snakk om (ONS, lengre forhold eller hva)?

Damene på KG vil i kjent stil si du skal bryte tvert, men det er ofte ikke så enkelt. Jeg har selv opplevd utroskap, men vi kom oss likevel videre av en rekke grunner. Jeg vet om mange andre som har klart å legge utroskap bak seg - men det avhenger av så mye for å få det til. 

Anonymkode: 2e060...eaa

Vi har vært sammen i 25 år. Gifta oss for 4 år siden. To voksne barn (23 og 20 år) som har flytta hjemmefra.

Det er snakk om ei barndomsvenninne som han har gjenopptatt kontakten med for flere år siden (uten å nevne noe for meg) og som han innleda et mer intimt forhold til for 1/2 år siden eller så.

Vi var på besøk hos venner 2. juledag da han hadde forlagt telefonen sin på bordet ved meg og det tikka inn 5 snaps fra henne på kort tid. Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig og spurte hvem dette var fra. Han ble kjemperar og ville først ikke svare. 
I går innrømma han at det var noe mer.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har vært sammen i 25 år. Gifta oss for 4 år siden. To voksne barn (23 og 20 år) som har flytta hjemmefra.

Det er snakk om ei barndomsvenninne som han har gjenopptatt kontakten med for flere år siden (uten å nevne noe for meg) og som han innleda et mer intimt forhold til for 1/2 år siden eller så.

Vi var på besøk hos venner 2. juledag da han hadde forlagt telefonen sin på bordet ved meg og det tikka inn 5 snaps fra henne på kort tid. Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig og spurte hvem dette var fra. Han ble kjemperar og ville først ikke svare. 
I går innrømma han at det var noe mer.

La meg gjette. Du ønsker ikke å dra pga.felles økonomi? 

Anonymkode: a5563...519

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han trygler om tilgivelse, men akkurat nå klarer jeg ikke å ta stilling til det.

Han har sikkert panikk han også og er villig til å si hva som helst, Vera over her svarer klokt. Få litt avstand og sorter tankene dine, å gjøre noe overilt blir sjelden bra og om du har hele livet på deg å gå fra han. (Om du venter en uke eller to med å kaste han ut spiller ingen rolle)

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal bli rasende og kaste han ut av huset I DAG!!!

En varm klem til deg💜

Anonymkode: ae3eb...865

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ironisk nok, så er det jo oftest de som blir kastet ut raskt som lærer mest av det. Ergo, større sannsynlighet for at det ikke gjentar seg, dersom man velger å prøve å reparere forholdet senere. Men, å føle på kpnsekvensen av deres illojale valg, er dessverre ofte nødvendig før man lærer. 

Anonymkode: 560b4...5d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du skal bli rasende og kaste han ut av huset I DAG!!!

En varm klem til deg💜

Anonymkode: ae3eb...865

Det er sikkert mannen sitt hus 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriver her fordi jeg ikke har noen andre å snakke med om dette akkurat nå. Lufte tankene og kanskje få noen gode råd.

Tenker at vi først må prøve å komme oss gjennom jula og nyttår. Når barna har dratt må vi snakke orntlig sammen og finne mer ut av ting. 
Hva som blir resultatet er vanskelig å si, men økonomisk greier vi oss godt hver for oss, så jeg blir i alle fall ikke pga. økonomien.

TS

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Pri 1 er å ta vare på deg selv. Fokuser på hva du trenger og hva som gagner deg.

Men jeg vil påstå at dette ikke nødvendigvis MÅ være slutten for dere. Det er en ting du må finne ut av. Mye her ligger i hvor stort sviket er og føles for deg.

Så kanskje litt avstand før du tar de store beslutningene?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sikkert mannen sitt hus 

Vi eier huset sammen 50/50

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig fortsette med ham? For meg hadde det vært fullstendig utilgivelig. Har uansett ikke noe behov for å styre og stelle for en gammel gubbe de siste 30 årene av livet mitt. Hadde levd et utmerket godt liv alene, med barn og etter hvert barnebarn. Du har vel også en sosial omgangskrets i form av venninner og god kontakt med egen storfamilie, de færreste menn gidder å vedlikeholde det samme.

Anonymkode: 6aac3...63e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...