Gå til innhold

Matkasse og middagsbesøk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne egentlig tenkt meg matkasse, men synes det er litt vanskelig med tanke på at som barnefamilie er det vanskelig å vite hvor mange (ekstra) som dukker opp rundt middagsbordet. Hvordan løser dere andre med matkasse det?

Vil ha matkasse for å slippe å planlegge og handle, få variert mat (mindre ultraprossesert), få passe mengde og av økonomiske hensyn, men har egentlig ikke råd til å bestille til ekstra personer for å få nok mat i tilfelle vi har besøk, eller ekstra rester de dagene vi ikke har besøk..,

Anonymkode: 4fa76...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får de enten spise hjemme ( dere spiser senere)

Barnet får brødskiver etc

Vi planlegger alltid om noen sjal spise her, for ofte lager vi middag som er akkurat til oss. Som når vi har laks har vi 1 bit hver, dette er liksom ikke noe vi kan dele på, eller om jeg kjøper 4 hamburger etc ..

Ja lasagne.. Taco etc er lettere å dele og da er det bedre å ha venner på besøk 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en sekk poteter og en sekk ris. 

Anonymkode: ceee4...dc0

• Liker 1
Skrevet

Vi har matkasse, men ikke til 7 middager i uken. Da er det litt mer fleksibelt :)

• Liker 3
Skrevet

Ha noen pølser i fryseren og poteter i kjøleskapet. Så lager du pølse og potetmos i tillegg til middagen. Server med stekt eller rå løk. Er besøket planlagt kan du jo se om du får handlet inn litt ekstra ingredienser til dagens middag. Det gjorde vi noen ganger da vi hadde matkasse. Kokte opp litt flere poteter, litt mer salat e.l. 

Anonymkode: 320ed...ae2

Skrevet

På samme måte som jeg håndterer uplanlagte middagsgjester ellers?

Ha litt ekstra fiskekaker/pølser/karbonader/laks i fryseren å spe på med. Pasta/ris i skapet, eller bare noe brød med smør ved siden av.

Anonymkode: 171ff...f28

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På samme måte som jeg håndterer uplanlagte middagsgjester ellers?

Ha litt ekstra fiskekaker/pølser/karbonader/laks i fryseren å spe på med. Pasta/ris i skapet, eller bare noe brød med smør ved siden av.

Og et par poser fryste grønnsaker - erter og brokkoli f.eks funker like fint fra frysedisken.

Vips så kan en finne noe enkelt å spe på med

• Liker 1
Skrevet

Får vi mye besøk tar vi kveldsmaten til middag og middagen til kveldsmaten. Havregrøt, pasta carbonara eller ostesmørbrød er kjapt, billig og topp.

Anonymkode: 087ed...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...