Gå til innhold

Er du en mermaid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste i en sak om diverse kodeord kabinpersonalet har på ulike typer passasjerer. Mermaid var et uttrykk jeg ikke hadde hørt før, dette er visstnok da en person som breier seg og "tar seg til rette" når de får ledig sete ved siden av seg.

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt at det er noe feil med dette? De gangene jeg er så heldig å få et midtsete ledig ved siden av og hører "boarding complete" legger jeg vesken min under det setet, flytter jakken til knaggen ved siden av, flytter vannflasken osv. Noen seter er jo så trange at det blir vesentlig bedre beinplass bare av å flytte på flasken. Hvis det sitter en ved midtgangen, passer jeg på å ta bare halvparten av den ledige plassen så den personen også kan breie seg litt. Men er det altså noen uskrevne regler mot dette? 

Jackpoten er jo når man får en hel treseter alene. Hvis det da er en lengre flyvning, legger jeg meg gjerne da ned i håp om å få sove litt (må fortsatt bøye beina for å få plass). Er dette også galt? 

Anonymkode: 1eb6c...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hørte ikke tilfeldigvis dette fra en TikTok eller Instagram reel? Høres veldig nisje ut og virkelig ikke ut som noe som er et utbredt begrep eller fenomen.

De gangene flyet letter uten at det sitter noen ved meg, så sprer jeg beina og bruker begge armlenene. So what?

Anonymkode: 1500b...0a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du hørte ikke tilfeldigvis dette fra en TikTok eller Instagram reel? Høres veldig nisje ut og virkelig ikke ut som noe som er et utbredt begrep eller fenomen.

De gangene flyet letter uten at det sitter noen ved meg, så sprer jeg beina og bruker begge armlenene. So what?

Jeg leste det i linken under, og da jeg google det etterpå så det ut som et uttrykk som faktisk brukes. Men ser ikke helt hvorfor man skal baksnakkes av kabinpersonalet pga noe slikt.

https://flysmart24.no/2025/12/29/blir-du-kalt-vip-pa-fly-er-du-ille-ute/

Det med VIP er lettere å forstå, så der ser det nesten ut som det lønner seg å ikke oppføre seg bra 😅

Skrevet

Det er veldig individuelt, dama til bestekompisen min jobber på interkontinentale avganger, og hun kaller de breder eller wider. Hun hadde ikke hørt om mermaid før, og sa at kallenavn er forskjellig fra crew til crew.

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (1 minutt siden):

Det er veldig individuelt, dama til bestekompisen min jobber på interkontinentale avganger, og hun kaller de breder eller wider. Hun hadde ikke hørt om mermaid før, og sa at kallenavn er forskjellig fra crew til crew.

Klengenavnet er kanskje ikke det viktigste, men hvorfor er det et problem å benytte seg av ledig plass når man først er så heldig å få det? Tenker da ikke på de som flytter seg til ledige rader uten å spørre, det kan jeg forstå er et problem. Men ikke at man må sitte med armene inntil kroppen og ha det like trangt som før hvis det blir ledig ved siden av.

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva det her liksom skal komme av. Ikke at det bryr meg heller, men en blir jo nysgjerrig. Antar det er for å sprite opp en ellers veldig monoton og kjedelig hverdag som personale på et fly. At det er noe å bry seg med sier vel sitt om hvor spennende dette er som yrke. Jøssenavn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva det her liksom skal komme av. Ikke at det bryr meg heller, men en blir jo nysgjerrig. Antar det er for å sprite opp en ellers veldig monoton og kjedelig hverdag som personale på et fly. At det er noe å bry seg med sier vel sitt om hvor spennende dette er som yrke. Jøssenavn.

Det er visst for å identifisere forskjellige folk siden å si han i 23c eller 24c blir litt for vagt. Er det beskrivende vet alle hvem det er.

Og du har rett, det er en kjedelig jobb ifølge henne. Ikke et snev av den glamouren man har inntrykk av at man har i en sånn jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...