Gå til innhold

Forskjellige farger på veggene i et rom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal snart pusse opp en hel leilighet (stue, kjøkken, entre, soverom, arbeidsrom), og lurer på hvilke farger som passer. Er ikke noe latte-menneske. Jeg ønsker å skape et vennlig, varmt inntrykk. Bortsett fra entreen har alle rommene ganske store vinduer. Ønsker også tips om hvilke farger som passer sammen hvis vi velger å male et rom i ti forskjellige farger. Helst ikke fargenummer, men heller bare en beskrivelse (safrangult, dyp rød eller noe sånt.)

Håper på mange innspill fra dere kreative kg-ere! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet (endret)

Du kan jo leke litt med denne fargevelgern, men ikke stol 100% på fargene da de ikke vil bli helt like i virkeligheten.. http://jotun.iscgnet.com/index.asp?CountryID=2

Vil bare legge til at det er vanskelig å liste opp det du spør etter, da det kommer helt an på helheten, hvilke retning veggene får lys fra.

(Fargebeskrivelser er så unøyaktig at din dype rød ikke trenger å være den samme som min dype rød.) Ville heller brukt navnene fra Jotun f.eks... så kan du se de på samme side som jeg har linket til.

Jeg vil anbefale deg å holde veggene i leiligheten i samme farge, og så heller male en kort- vegg i en knæsj farge. For å skape litt helhet, og få den til å virke større.

Endret av hæxa
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har malt gangen min i en dyp mørk rød farge. Er kjempe fin, har todelt med panel på en siden..

Problemet er at jeg er litt lei den mørke fargen.

Tror jeg skla male hele gangen lys..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jeg har malt gangen min i en dyp mørk rød farge. Er kjempe fin, har todelt med panel på en siden..

Problemet er at jeg er litt lei den mørke fargen.

Tror jeg skla male hele gangen lys..

Da vi kjøpte vår første leilighet, var gangen malt i en grusom, orange terracottafarge, og soverommet var malt mintgrønt :kvalm: Stua så ålreit ut, det var en gulbeige farge som ikke var så påtrengende. Fant etter hvert ut at de fargene som var brukt i leiligheten, gikk igjen i linoleumen i gangen, som ved første øyekast ser gulbeige ut, men når du så nøye etter, så var den full av små "tråder" i orange og mintgrønt. Så det var nok tilsiktet det fargevalget på veggene... men fy, som det så ut.

Leiligheten så dobbelt så stor ut, for ikke å snakke om halvparten så gammel, så fort jeg fikk malt gangen og soverommet lyst.

Skrevet

Få tak i fargekart som er inndelt i paletter som passer sammen. Velger du fra samme palett skal du være trygg på at de passer sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...