AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #1 Skrevet i går, 15:32 Jeg vil si opp jobben min. Dette er en kombinasjon av høyt arbeidspress, urealistiske forventninger, høy turnover og en ustabil leder. Hadde jeg fortalt hvordan lederen min opptrer tror jeg ikke dere hadde trodd deres egne ører. Jeg har mye i buffer og har allerede sjekket markedet tidligere i år for å se hvordan jeg ligger ann. Alle jobbene jeg søkte ble jeg innkalt på intervju. Stilte ikke opp på disse da jeg ikke hadde planer om å bytte jobb på det tidspunktet. Jeg har 3 måneders oppsigelse. Burde jeg bare si opp nå også satse på jobb til sommeren? Dette går så utover helsen at jeg ikke tror jeg makter å jobbe flere måneder til for så og ha flere måneder oppsigelse etter det. Anonymkode: 8fa05...6f9
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #2 Skrevet i går, 15:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil si opp jobben min. Dette er en kombinasjon av høyt arbeidspress, urealistiske forventninger, høy turnover og en ustabil leder. Hadde jeg fortalt hvordan lederen min opptrer tror jeg ikke dere hadde trodd deres egne ører. Jeg har mye i buffer og har allerede sjekket markedet tidligere i år for å se hvordan jeg ligger ann. Alle jobbene jeg søkte ble jeg innkalt på intervju. Stilte ikke opp på disse da jeg ikke hadde planer om å bytte jobb på det tidspunktet. Jeg har 3 måneders oppsigelse. Burde jeg bare si opp nå også satse på jobb til sommeren? Dette går så utover helsen at jeg ikke tror jeg makter å jobbe flere måneder til for så og ha flere måneder oppsigelse etter det. Anonymkode: 8fa05...6f9 Nei du bør ikke si opp nå. Litt dumt å søke jobber du ikke møter på intervju. Det er å brenne broer. Så søk deg nye jobber nå. Og vent til du får en. Går jobben løs på helsa har du rett på sykepenger i mellomtiden. Anonymkode: 71d46...0f3 6 9
Grønnsaksvaffel Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Jeg ville ikke sagt opp jobben før jeg hadde fått meg ny jobb. 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Ville ikke sagt opp, spesielt ikke ikke med tanke på sånn arbeidsmarkedet er nå. Anonymkode: 524e5...88d
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Vent med å si opp jobben til du har fått en ny. Anonymkode: d16dd...fcc 1
petterm Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Det er mye vanskeligere å få ny jobb hvis du blir arbeidsledig før du får ny jobb. Jeg håper inderlig du ga beskjed om at du ikke kunne komme på intervju når du søkte jobber. 5
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ville ikke sagt opp, spesielt ikke ikke med tanke på sånn arbeidsmarkedet er nå. Anonymkode: 524e5...88d Hva er galt med arbeidsmarkedet? Anonymkode: 5b79f...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (8 timer siden): Jeg ville ikke sagt opp jobben før jeg hadde fått meg ny jobb. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vent med å si opp jobben til du har fått en ny. Anonymkode: d16dd...fcc Hvorfor det egentlig? TS har mye i buffer. Anonymkode: 5b79f...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Akkurat i din situasjon ville jeg sagt opp. Du har mye i buffer, du blir ofte innkalt til intervju. Det ordner seg for deg. Anonymkode: 5b79f...1d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Har ikke leder en sjef? Hvis så, gå til den først og legg frem problemet. Anonymkode: 69c9b...1b5
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor det egentlig? TS har mye i buffer. Anonymkode: 5b79f...1d1 Fordi det er som regel enklere å få jobb mens man faktisk har jobb, enn når man står uten jobb. Og når man da først står uten jobb, vet man aldri hvor lang tid det tar å få jobb - og reservene brennes fort opp. 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Slutt! Å si opp er viktig. NAV kan støtte deg inntil 2år på dagpenger, jeg bruker alltid den muligheten. SÅ kan du jobbe deg opp igjen til ny tid med rettigheter, ta 2 nye år. Anonymkode: 79848...46a 2
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt! Å si opp er viktig. NAV kan støtte deg inntil 2år på dagpenger, jeg bruker alltid den muligheten. SÅ kan du jobbe deg opp igjen til ny tid med rettigheter, ta 2 nye år. Anonymkode: 79848...46a Kjipt med karantenetid på flere måneder når man sier opp selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden skeiv-ostepop skrev (28 minutter siden): Fordi det er som regel enklere å få jobb mens man faktisk har jobb, enn når man står uten jobb. Og når man da først står uten jobb, vet man aldri hvor lang tid det tar å få jobb - og reservene brennes fort opp. Nemlig, som regel. Men det gjelder dem som faktisk trenger å søke med en gang, det gjør ikke ts. Hun har buffer, hun kan vente, søke, gå på intervju, det er ikke noe stress for henne. Anonymkode: 5b79f...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden skeiv-ostepop skrev (18 minutter siden): Kjipt med karantenetid på flere måneder når man sier opp selv. Det er ikke alltid sånn. Hvis man kan dokumentere at man hadde en god grunn til å si opp… Anonymkode: 5b79f...1d1
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nemlig, som regel. Men det gjelder dem som faktisk trenger å søke med en gang, det gjør ikke ts. Hun har buffer, hun kan vente, søke, gå på intervju, det er ikke noe stress for henne. Anonymkode: 5b79f...1d1 Men en buffer er ikke uendelig - og man vet aldri hvor lang tid det tar å få ny jobb. Og når det da som regel går lengre tid å få jobb når man ikke har jobb, så kan man fort risikere at den bufferen er brukt opp. Kjip risiko å ta.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden Jeg gjorde det. Hadde en jobb i sikte, men pga omstendigheter ble det ikke den… En uke før siste arbeidsdag skrev jeg kontrakt med ny arbeidsgiver, bedre lønn, bedre arbeidstider, bedre ledelse enn der jeg kom fra. Det manglet egentlig ikke på tilbud, men mye var dårlig betalt, lang reisevei osv. Hadde gått for en av dem likevel om det ikke ordnet seg med den jobben jeg har! Anonymkode: 6a3c9...439 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden): Men en buffer er ikke uendelig - og man vet aldri hvor lang tid det tar å få ny jobb. Og når det da som regel går lengre tid å få jobb når man ikke har jobb, så kan man fort risikere at den bufferen er brukt opp. Kjip risiko å ta. TS forteller jo at hun har blitt innkalt på intervju i alle jobbene hun har søkt, så «man vet aldri» gjelder vel ikke for henne. Anonymkode: 5b79f...1d1
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #19 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS forteller jo at hun har blitt innkalt på intervju i alle jobbene hun har søkt, så «man vet aldri» gjelder vel ikke for henne. Anonymkode: 5b79f...1d1 Ok. Det er uansett en risiko det er opp til TS å ta. Arbeidsmarked endrer seg og selv om TS fikk innkalling til intervju tidligere så kan det skyldes godt marked eller fordi TS da hadde jobb. Det trenger ikke bety at TS vil få de innkallingene igjen. Å tro at alt er likt senere er litt naivt. Dessuten møtte ikke TS på de intervjuene. Så det er ikke utenkelig at det er brente broer inne i bildet. 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvorfor det egentlig? TS har mye i buffer. Anonymkode: 5b79f...1d1 For min del: usikkerhet om hvor lang tid det tar før man får ny jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå