Gå til innhold

Håndtere angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ditt beste tips for å håndtere angst / katastrofetanker osv?

Anonymkode: b7e69...dc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke gi dem noe makt eller betydning. 

POFFF. 

Anonymkode: cd38c...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner styrken i å stadig minne meg på at det er midlertidig, det er ikke farlig, at det går over. Finne et lyspunkt som gir styrken til å holde ut. Disse påminnelsene måtte jeg gi meg selv i "fredstid" da angsten ikke styrte. Etterhvert så ble disse tankene ankerpunkt som jeg klarte å holde fokus på når angsten meldte seg.

Det er veldig mange år siden jeg strevde med angst, men uroen melder seg og da går jeg alltid tilbake til disse ankepunktene. 

Anonymkode: fc586...243

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg finner styrken i å stadig minne meg på at det er midlertidig, det er ikke farlig, at det går over. Finne et lyspunkt som gir styrken til å holde ut. Disse påminnelsene måtte jeg gi meg selv i "fredstid" da angsten ikke styrte. Etterhvert så ble disse tankene ankerpunkt som jeg klarte å holde fokus på når angsten meldte seg.

Det er veldig mange år siden jeg strevde med angst, men uroen melder seg og da går jeg alltid tilbake til disse ankepunktene. 

*ankerpunkt IKKE ankepunkt. Viktig forskjell 😅

AnonymBruker
Skrevet

Å identifisere katastrofetanken hjelper veldig. Kjenne den igjen, gi den navn, vite hva det er.

Anonymkode: a15de...bb4

AnonymBruker
Skrevet

Sette ting i perspektiv fungerer utmerket.

Ting man vanligvis vil ha angst for, mister sin virkning når man gjør dem til ubetydelige støvfnugg.

Anonymkode: 88280...309

Skrevet

Jeg opplever (dessverre) flere typer angst. "Hverdagsangsten" takler jeg best ved å gjøre noe som krever min fulle oppmerksomhet.

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det overraskende mye å si høyt til meg selv «dette er angst». 

Anonymkode: f47fc...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...