Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bidraget bruker å komme ca mellom den 2 og 4 i mnd, men har ikke kommet på kto ennå.

Er det flere enn meg som venter, eller har bidraget kommet nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bidraget har kommet, og for de som er intressert er utbetalingsdatoene:

3/ 5

2/ 6

4/ 7

2/ 8

4/ 9

3/ 10

2/ 11

4/ 12

3/ 1

Gjest Gjest
Skrevet

Har ventet jeg også.

Men bidraget mitt kom i går kveld. Så du burde ha det på konto idag.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å få den fjerde hver måned. I dag ringte jeg for å sjekke hva som var skjedd. Fikk da beskjed om at det var forsinkelser og at det ville komme inn på konto i dag eller i morgen.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

De datoene der for bidrag stemmer ikke.

Jeg sitter å venter nå på bidrag og det er blitt 4/5 og ingenting har kommet på min konto.

Utrolig irriterende at det ikke kan være en fast dato for utbetaling av bidraget.

Gjest Gjest
Skrevet
De datoene der for bidrag stemmer ikke.

Jeg sitter å venter nå på bidrag og det er blitt 4/5 og ingenting har kommet på min konto.

Utrolig irriterende at det ikke kan være en fast dato for utbetaling av bidraget.

Jeg sitter også å venter på bidraget nå.

Det er jeg som har lagt inn de datoene for utbetaling av bidrag, men det var datoer jeg fikk opplest da jeg ringte innkrevningssentralen.

Skrevet

bidragsforskuddet skal være utbetalt senest den 6. hver mnd. Dvs den delen av bidraget som Trgdekontoret "garanterer for". Det overskytende kommer etterhvert, avhengig av overføringen fra BY bl.a. , Men skal være inne rundt den 10.

Er hva jeg har fått opplyst av Trgd.ktr.

Gjest Gjest
Skrevet

Har akkurat vært inne på trydeetatens sider, å fant dette på første side:

Forsinket faktura på bidrag

De månedlige fakturaene til bidragspliktige er noe forsinket. Fakturaene som vanligvis sendes som A-post, er ved en feiltakelse sendt som B-post. Dette medfører at de kommer noe senere enn vanlig. [21.04.06]

Ringte også til innkrevningssentralen og fikk vite at utbetalingsdatoen denne mnd er den 5. Altså imorgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Ringte også i går Innkrevingssentralen som sa pengene kom imårra,det vil si i dag den 5 mai.

Ingenting er pr kl 08 kommet på min konto. Det er så ergelig!

Skjønner ikke at det ikke kan være en fast dato for utbetalingen som feks barnetrygda.

Da vil de spare seg for mange tlfer også.

Gjest Gjest
Skrevet
Ringte også i går Innkrevingssentralen som sa pengene kom imårra,det vil si i dag den 5 mai.

Ingenting er pr kl 08 kommet på min konto. Det er så ergelig!

Skjønner ikke at det ikke kan være en fast dato for utbetalingen som feks barnetrygda.

Da vil de spare seg for mange tlfer også.

Enig med deg. Det er irriterende å vente :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Siste info fra innkrevningssentralen er at utbet skjer etter kl 12 idag.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke fått en krone inn på konto og kl er 13. Får inderlig håpe at pengene kommer snart,ellers blir det ei mager helg... og ungene trenger nye sko og frisørtimer. sukk...

Gjest Gjesta
Skrevet

Og de som ikke har fått alt, men bare forskutteringen, risikerer at de ikke får resten før i juni. Som meg. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tydeligvis bare fått Litt av bidraget,620 kr!?

Hva er det som har skjedd? Er det noe Innkrevingssentalen har rota med her?? :sinnatagg:

Gjest gjesta
Skrevet

Innen 10. er vel fristen. Tenk om eksen bare kunne betalt alt han skylder. Da hadde jeg blitt rik da.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja velkommen i klubben min.

Min eks har sagt opp jobben,han får selvsagt IKKE noe bidragsskyld siden han er "arbeidsledig". Men han jobber svart og har penger nok. Det er blodig urettferdig.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har tydeligvis bare fått Litt av bidraget,620 kr!?

Hva er det som har skjedd? Er det noe Innkrevingssentalen har rota med her?? :sinnatagg:

Iks gikk over til nytt system fom april. Fra april sendess det ikke ut innbetalingsgiroer til de som har direktetrekk fra arbeidsgiver, altså må arb giver til bidragspliktige fra nå av selv sørge for å både huske på og å fylle ut og får betalt inn bidragstrekket.

I tillegg ble ikke all post sendt fra iks før etter påske, pga rot hos posten.

De som ikke har fått bidraget sitt til nå, skal være de som har ex som får bidraget trukket rett fra arb giver.

Dersom du ikke får bidraget ditt (altså det overskytende etter forskutteringen) i løpet av neste uke, vil du ikke få det i det hele tatt, fordi det vil bli betalt sammen med bidraget for juni måned. Altså vil du få dobbelt i juni, om det ikke kommer i løpet av noen dager.

Shit happends..... :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Takker for utfyllende svar !

Da er det bare å vente da ...... :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg irriterer meg også grønn over at det ikke er fast dato for utbetaling av bidrag !

Og pr 9 Mai har jeg bare fått minstebidraget på 620 kr!! :sinna:

Hva i all verdens navn rekker 620 kr til ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...