AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Vårt barn på 16 mnd har plutselig begynt å våkne på natt igjen, gjerne 2-3 ganger. Han er også blitt veldig vanskelig å legge, der vi tidligere kunne si natta og gå ut før han sovnet uten protester. Jeg antar det er 18-måneders regresjonen som har kommet litt tidlig. Språk har utviklet seg masse siste tiden og han har fått jeksler. Løsningen vår nå er å være inne på soverommet hans til han sovner når vi legger han, det kan ta 30-40 min. Og vi har lagt madrass ved siden av senga hans så vi har lagt oss der på natta, ellers sovner han ikke igjen. Vi vil unngå å ta han inn på vårt soverom da samsoving fungerer dårlig for alle. Har noen andre råd til hvordan vi skal overleve denne fasen? Har vart en uke nå, men vi er helt utslitte. Anonymkode: 7e0d3...043
Fizzypo Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hvis dere har mulighet til å dele opp natten og bytte på å sove i et annet rom med ørepropper så ville jeg prøvd det. Syns det er fint at dere møter barnet på hans behov, særlig ved leggetid for å lage et best mulig utgangspunkt for natten. Samtidig kan det også være lurt å skalere det ned gradvis når det har gått 1 uke, f.eks ta vekk madrassen fra rommet litt tidligere og legge dere i egen seng - såfremt det ikke føles veldig riktig for dere å sove der med han, isåfall kjør på og gjør det som funker best for dere. Hvis han sov natten gjennom før så har han ikke mistet den egenskapen og ting vil gå tilbake til normalen igjen før du vet ordet av det. Ofte kan det være nok å begynne i bhg igjen etter en periode med fri. I den alderen går det sjeldent mange uker før ting stabiliserer seg, men det er beintøft når det står på.❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå