Anciol Skrevet 3. januar #181 Skrevet 3. januar Har usedvanlig god kontakt med mine boomer foreldre:) Omgås de ofte , hver søndag middag , og alle ferier:) De er noen gode besteforeldre til mine barn:) 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #182 Skrevet 3. januar På et punkt må voksne barn slutte å forklare hele livet sitt med foreldrene. Ja, mange foreldre har gjort feil – men å skylde på dem for alt som går galt i voksen alder kan bli en måte å slippe ansvar for egne valg, mønstre og endring. Innsikt uten selvansvar holder deg fast. Det er først når man slutter å peke bakover hele tiden at man faktisk kan gå videre. Anonymkode: ee00f...c0d 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar #183 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2025 den 0.49): De som er født 1946-1964 Det er jo helt tiullete å ta alle de i en generasjon, de eldste kunne jo vært foreldre til de yngste. Veldig stor forskjell på å være f. i 1946 og i 1964, to forskjellige oppvekstvilkår. Anonymkode: bc90a...bde 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #184 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fortsatt foreldrenes skyld, de lar jo ungene få sosiale medier! Anonymkode: bd64e...d55 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Veeeel ... og hvem er så smart at de kjøper en smarttelefon til unger som så vidt har begynt på barneskolen, og selv går foran med et dårlig eksempel når de drar fram mobilen i tide og utide ...? Anonymkode: 5abb6...d99 Noen gjør det, men ikke alle gir barna sine telefoner tidlig. Etter hvert som de blir ungdommer blir det likevel så og si umulig å skjerme barn for dette. Hvordan hindrer du en 16-åring å ha telefon og sosiale medier i dag? Men det er jo lett å si at det bare er å ikke gi de telefon og sosiale medier når man selv har oppdratt barn i en tid der dette ikke eksisterte. Anonymkode: a7f22...c19 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #185 Skrevet 3. januar Det som irriterer med de boomer foreldre er at de tenkte at de hadde det så vanskelig. Her har de hatt helt vanlige jobber, men allikevel bygget hus og hytte. Solgt hus og kjøpt leilighet til 10mill. Eier nå 2 hytter, leilighet, bobil og campingplass. Noe folk med vanlige jobber nå bare kunne drømt om. Aldri vil jeg og mannen greier å få så mye i verdi. De bygde hus på 80-tallet til 300.000 som de solgte videre 40 år senere til 5mill. De har hatt mulighet til å bygge seg opp enorm verdi. Anonymkode: 28956...e25 1 1
DesmondMiles Skrevet 3. januar #186 Skrevet 3. januar Jeg har siste års boomere til foreldre, og mange rundt meg har det samme eller tidlig Gen X. Ingen jeg kjenner som har kuttet ut foreldrene sine, men så og si alle har problematiske forhold. Det må settes veldig tydelige grenser, det er veldig mye selvrealisering, og det er vanskelig å komme med noe som helst av negativ tilbakemelding uten at foreldrene tar det som et bakholdsangrep på hele deres person. Dette blir veldig fremtredende nå som jeg og omgangskretsen min har fått egne barn. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #187 Skrevet 3. januar Se hvordan det går når boomer-generasjonen skal styre i verden.. Anonymkode: 3a52e...0a5 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå